Οξύνεται η ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα: Πληροφορίες για νέο χτύπημα των Χούθι σε πλοίο με drone
Από τα στενά Μπαμπ αλ-Μαντέμπ, που ελέγχουν την πρόσβαση στην Ερυθρά Θάλασσα, διέρχεται περίπου το 12% του θαλάσσιου εμπορίου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
![Εναλλακτικές διαδρομές αναζητούν οι πετρελαϊκές εταιρείες λόγω της απειλής των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα (φωτογραφία αρχείου/ Associated Press)](http://cdn.ethnos.gr/imgHandler/875/6b6d1979-d97a-410b-83dd-8efd3e445c94.jpg)
Οξύνεται η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς, πληροφορίες διεθνών μέσω ενημέρωσης κάνουν λόγο για νέα επίθεση με drone, των ανταρτών Χούθι της Υεμένης, σε εμπορικό πλοίο.
Η φερόμενη επίθεση συνέβη το βράδυ της Τετάρτης (17/01) μία ημέρα μετά την πυραυλική επίθεση σε ελληνόκτητο πλοίο στην περιοχή. Όπως αναφέρει ο Guardian, ο οργανισμός United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) ανέφερε πως έλαβε ειδοποίηση για περιστατικό στο σημείο, 95 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του λιμανιού του Άντεν της Υεμένης.
Από την πλευρά του το Reuters ανέφερε ότι, ο UKMTO έλαβε ενημέρωση από τον πλοίαρχο πως, «το πλοίο έχει χτυπηθεί στην αριστερή πλευρά από ένα μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα». Ο ίδιος φέρεται να υπογράμμισε και ότι, «η φωτιά που προκλήθηκε έσβησε γρήγορα».
Ανησυχία για την παγκόσμια οικονομία
Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι επιθέσεις εναντίον εμπορικών και στρατιωτικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα από τους αντάρτες Χούθι, οι οποίοι στηρίζονται από το Ιράν, έχουν οικονομικές συνέπειες οι οποίες, ωστόσο, ακόμα είναι περιορισμένες και θα εξαρτηθούν από τη διάρκεια της κρίσης στη Μέση Ανατολή.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων, οι επιθέσεις σε εμπορικά πλοία, μεταξύ Αφρικής και Υεμένης, έχουν πολλαπλασιαστεί. Υπό κανονικές συνθήκες, από τα στενά Μπαμπ αλ-Μαντέμπ, που ελέγχουν την πρόσβαση στην Ερυθρά Θάλασσα, διέρχεται περίπου το 12% του θαλάσσιου εμπορίου. Σύμφωνα με τους ειδικούς στη ναυτιλία, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων, από τα μέσα Νοεμβρίου, μειώθηκε κατά 70%.
Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που, υπό αυτές τις συνθήκες αβεβαιότητας, προτιμούν να αλλάξουν τα δρομολόγια των πλοίων τους, και χρησιμοποιήσουν την εναλλακτική διαδρομή, γύρω από το νοτιοαφρικανικό ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας η οποία, ωστόσο, είναι μακρύτερη και πολύ πιο δαπανηρή.
Υπόθεση Λύτρα: Κατασχέθηκαν τα δυο όπλα του, οι όροι που του επιβλήθηκαν - Το χρονικό της επίθεσης στη σύζυγό του
Χωρίς συμφωνία η Σύνοδος Κορυφής: Συνεχίζεται το «παζάρι» για την επόμενη μέρα της ΕΕ – Τα ονόματα για τις κορυφαίες θέσεις
Ινστιτούτο Τσίπρα: Το «reunion» των Πρεσπών, οι ασπασμοί και τα πηγαδάκια για τις συνεργασίες
«Καμπανάκι» για το μέλλον των παραλιών: Φαινόμενα διάβρωσης περίπου στο 30% της ελληνικής ακτογραμμής - Πού οφείλονται
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr