ΕΘΝΟΣ  |  ΗΜΕΡΗΣΙΑ  |  E-GO  |  SENTRAGOAL  |  WOMENONLY  |  ELLE | ΣΙΝΕΜΑ  |  CARANDRIVER  |  SPORTY  |  HOMME  |  COOKBOOK
Τετάρτη, 30/7/2014
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΘΝΟΣ
«E» 24/4/2012
Μεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματα Μέγεθος γραμμάτων
mail to Email Εκτυπώστε το Αρθρο Εκτύπωση

Δίπλωμα Αυτοκινήτου

στην Σχολή Οδηγών ΜΙΝΙ.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ

Σημεία και... Τέρατα της ελληνικής κρίσης

Εμπνευσμένα από τη μυθολογία τα «Ελληνικά Τέρατα», δημιουργήματα της εταιρείας Beetroot, σχολιάζουν την πραγματικότητα του σήμερα και στέλνουν μήνυμα κατά του ρατσισμού

Η ομάδα της Beetroot κέρδισε τη μεγαλύτερη παγκόσμια διάκριση στον χώρο του επικοινωνιακού design έχοντας να ανταγωνιστεί εταιρείες - κολοσσούς
Η ομάδα της Beetroot κέρδισε τη μεγαλύτερη παγκόσμια διάκριση στον χώρο του επικοινωνιακού design έχοντας να ανταγωνιστεί εταιρείες - κολοσσούς


Μια αλληγορία για την οικονομική και πολιτική κατάσταση στη χώρα μας αλλά και ένα ταυτόχρονο μήνυμα ενάντια στον ρατσισμό και την ξενοφοβία αντιπροσωπεύουν τα «Ελληνικά Τέρατα» που δημιουργήθηκαν από την εταιρεία οπτικής επικοινωνίας Beetroot και θα εκτίθενται από την Πέμπτη στο Μουσείο Μπενάκη. Ο Μινώταυρος, ο Κύκλωπας, οι Στυμφαλίδες Ορνιθες και τα υπόλοιπα τέρατα της Ελληνικής Μυθολογίας θα παρουσιαστούν με ένα πρωτότυπο τρόπο, ώστε να αποτελέσουν το όχημα για τον σχολιασμό της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας.

Τα «Ελληνικά Τέρατα» ήταν το θέμα της έκθεσης που εμπνεύστηκε η εταιρεία μετά την κατάκτηση της μεγαλύτερης διάκρισης του επικοινωνιακού design σε παγκόσμιο επίπεδο, την ανακήρυξή της σε Red Dot Agency Of The Year. «Οποιος κερδίσει τον διαγωνισμό έχει τη δυνατότητα να κάνει μια έκθεση. Με την έκθεσή μας σκεφτήκαμε να κάνουμε ένα σχόλιο για την επικαιρότητα με αφορμή το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη βλέπουν την Ελλάδα σαν τέρας» εξηγεί στο «Εθνος» ο creative director και συνιδρυτής της Beetroot Γιάννης Χαραλαμπόπουλος.

Τα τέρατα που δημιούργησαν οι άνθρωποι της Beetroot, ωστόσο, μεταφέρουν και ένα ακόμα μήνυμα, αυτό της υπεράσπισης της διαφορετικότητας κάθε ανθρώπου. Πρόκειται για μια αλληγορία ενάντια στον ρατσισμό, τον κοινωνικό διαχωρισμό και κάθε άλλη αντίληψη που διχάζει σήμερα τις κοινωνίες.

Τα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας δεν είναι μόνο τα απωθητικά πλάσματα που γνωρίζουν οι περισσότεροι, αλλά έχουν και άλλη διάσταση. Οι Στυμφαλίδες Ορνιθες αντιπροσωπεύουν την ομαδικότητα
Τα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας δεν είναι μόνο τα απωθητικά πλάσματα που γνωρίζουν οι περισσότεροι, αλλά έχουν και άλλη διάσταση. Οι Στυμφαλίδες Ορνιθες αντιπροσωπεύουν την ομαδικότητα



«Τα τέρατα, λόγω του ότι δεν μοιάζουν με κάτι άλλο, είναι συχνά τρομακτικά. Εμείς όμως δεν τα βλέπουμε ως τέρατα. Τα βλέπουμε απλά ως κάτι διαφορετικό. Με βάση αυτό το σκεπτικό θέλουμε να προσεγγίσουμε και τα παιδιά που θα επισκεφθούν την έκθεση και έτσι αποφασίσαμε να τους ζητήσουμε να δημιουργήσουν το δικό τους τέρας» λέει ο κ. Χαραλαμπόπουλος.

Σημεία και... Τέρατα της ελληνικής κρίσης

Η άλλη εικόνα
Η Αθήνα είναι ο πρώτος ελληνικός σταθμός της έκθεσης μετά τη Γερμανία και τη Σιγκαπούρη. Για τον κ. Χαραλαμπόπουλο τα «Ελληνικά Τέρατα» αντιπροσωπεύουν μια διαφορετική εικόνα της χώρας σε σχέση με αυτή που ήταν συνηθισμένη στο παρελθόν. «Θέλαμε να δείξουμε ότι οι Ελληνες δεν κάνουν πάντα τα ίδια πράγματα όταν βγαίνουν στο εξωτερικό. Συχνά υπάρχει η εντύπωση ότι οι Ελληνες παρουσιάζουν μόνο αρχαιότητες. Εμείς προσπαθήσαμε να φέρουμε την αρχαία ελληνική ιστορία και μυθολογία στο σήμερα» καταλήγει.

Ο Μινώταυρος και τα υπόλοιπα τέρατα, που παρουσιάζονται στην έκθεση μεταφέρουν το μήνυμα της υπεράσπισης της διαφορετικότητας
Ο Μινώταυρος και τα υπόλοιπα τέρατα, που παρουσιάζονται στην έκθεση μεταφέρουν το μήνυμα της υπεράσπισης της διαφορετικότητας

Πως αντιμετωπίζουν οι Ευρωπαίοι τους Ελληνες
«Μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί»

Η οικονομική κρίση δεν αφήνει ανεπηρέαστες τις ελληνικές εταιρείες, ακόμα και αν καινοτομούν και βραβεύονται στο εξωτερικό. Το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη ιδεών ή η δημιουργικότητα, αλλά το αρνητικό κλίμα που υπάρχει για την Ελλάδα στο εξωτερικό. Παρά τη διεθνή επιτυχία της, η Beetroot δεν αποτελεί εξαίρεση, όπως εξηγεί ο κ. Χαραλαμπόπουλος.

«Οι άνθρωποι επηρεάζονται αναπόφευκτα από την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα. Ιδίως τον περασμένο Οκτώβριο, όταν έγινε και η βράβευσή μας στο Βερολίνο, η κατάσταση ήταν πολύ δύσκολη. Εμείς τύχαμε θερμής υποδοχής, αλλά η ανταπόκριση για δουλειές από το εξωτερικό δεν ήταν ανάλογη», τονίζει.

Ανοίγουν φτερά
Η αισιοδοξία του για το μέλλον, ωστόσο, είναι εμφανής και βασίζεται στο γεγονός ότι οι ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του επικοινωνιακού design αρχίζουν τώρα να ανοίγουν τα φτερά τους στο εξωτερικό.

«Παρά την επιφύλαξη που υπάρχει απέναντι στους Ελληνες πιστεύω ότι τα οφέλη θα φανούν σε λίγο καιρό. Ούτως ή άλλως, ο κλάδος κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στο εξωτερικό. Το θετικό είναι ότι αποδείχτηκε πως εμείς αλλά και άλλες εταιρείες του χώρου μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί σε σύγκριση με τους κολοσσούς του εξωτερικού. Το μέλλον μόνο θα δείξει αν μπορούμε να τα καταφέρουμε», καταλήγει ο κ. Χαραλαμπόπουλος.

Στέλιος Βογιατζάκης
svogiatzakis@pegasus.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απόκτηση παλαιότερων τευχών, φύλλων & προσφορών chrisoulam@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην έντυπη έκδοση mdiamantaki@pegasus.gr
Αποστολή βιογραφικών emavroudi@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην ηλεκτρονική έκδοση advertising@pegasusinteractive.gr

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Η ομάδα της Beetroot κέρδισε τη μεγαλύτερη παγκόσμια διάκριση στον χώρο του επικοινωνιακού design έχοντας να ανταγωνιστεί εταιρείες - κολοσσούς
  • Τα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας δεν είναι μόνο τα απωθητικά πλάσματα που γνωρίζουν οι περισσότεροι, αλλά έχουν και άλλη διάσταση. Οι Στυμφαλίδες Ορνιθες αντιπροσωπεύουν την ομαδικότητα
  • Σημεία και... Τέρατα της ελληνικής κρίσης
  • Ο Μινώταυρος και τα υπόλοιπα τέρατα, που παρουσιάζονται στην έκθεση μεταφέρουν το μήνυμα της υπεράσπισης της διαφορετικότητας

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - OIKONOMIA

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΔΙΕΘΝΗ

ΕΘΝΟΣΠΟΡ

  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ