TV ΕΘΝΟΣ ΕΘΝΟΣΠΟΡ CAR AND DRIVER ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΥΓΕΙΑ ΤΑΞΙΔΙ ΚΥΝΗΓΙ ΨΑΡΕΜΑ & ΦΟΥΣΚΩΤΟ COOK BOOK
Παρασκευή, 25/4/2014
ΒΙΒΛΙΟ

ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ > ΒΙΒΛΙΟ > ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΘΝΟΣ
«E» 12/1
Μεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματα Μέγεθος γραμμάτων
mail to Email Εκτυπώστε το Αρθρο Εκτύπωση
ΠΡΩΤΗ ΕΙΔΗΣΗ ΤΩΡΑ
    ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ Ο Α΄ΤΟΜΟΣ

    Ο τελευταίος πειρασμός

    «Δεν προσπαθώ να βρω πώς ήλθαμε σ' αυτό τον κόσμο. Προσπαθώ να βρω γιατί ήλθαμε. Ποιος είναι ο σκοπός μας». «Ενα μονάχα πράγμα απασχολεί τον Καζαντζάκη σε όλα τα βιβλία του... Να μετατρέψει το θνητό μέρος του ανθρώπου σε αθάνατο. Να πλησιάσει τον Θεό» (από δήλωση της Ελένης Ν. Καζαντζάκη).

    Ο τελευταίος πειρασμός

    Η παραγωγή της ταινίας ήταν του 1988, αμερικανική. Με την υπογραφή του Μάρτιν Σκορσέζε. «The Last Temptation of Christ». Πρωταγωνιστούν οι: Γουίλεμ Νταφόε, Χάρβεϊ Καϊτέλ, Πολ Γκρέκο, Βέρνα Μπλουμ. Ο ξυλουργός Ιησούς από τη Ναζαρέτ, που βασανίζεται από τους πειρασμούς των δαιμόνων, της ενοχής για την παραγωγή σταυρών για τους Ρωμαίους, του οίκτου για τους ανθρώπους και τον κόσμο, και της σταθερής πρόσκλησης από τον Θεό, αποφασίζει να βρει τι επιθυμεί ο Θεός από αυτόν. Αλλά, καθώς η αποστολή του πλησιάζει στην εκπλήρωση, καλείται να αντιμετωπίσει τον μέγιστο πειρασμό: την κανονική ζωή ενός καλού ανθρώπου με τη Μαρία Μαγδαληνή. Η ταινία είναι βασισμένη, όχι στα Ευαγγέλια, αλλά στο ομώνυμο και πολυσυζητημένο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη.Ετσι ο Μάρτιν Μαρκαντόνιο Λουτσιάνο Σκορσέζε, Ιταλοαμερικανός, γεννημένος στις 17 Νοεμβρίου του 1942, βραβευμένος με Οσκαρ, σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός, ο ιδρυτής του World Cinema Foundation, ο δημιουργός των ταινιών «Ο πληροφοριοδότης», «Το νησί των καταραμένων», «Συμμορίες της Νέας Υόρκης», «Τα χρόνια της Αθωότητας», «Το χρώμα του χρήματος» κ.ά. γίνεται εκείνος που έδωσε πρόσωπο και εικόνα στον καζαντζακικό «Τελευταίο πειρασμό».

    Αντιδράσεις
    Ο θόρυβος και η αντίδραση συνόδευσαν την ταινία στις κινηματογραφικές αίθουσες, όπως η τρομοκρατία του αφορισμού του βιβλίου όταν πρωτοεκδόθηκε το 1955.

    «Προτού καλά καλά αρχίσει τα γυρίσματα της ταινίας ο Μάρτιν Σκορσέζε», -έχει δηλώσει ο δρ Πάτροκλος Σταύρου παλιότερα- «άρχισαν να εκδηλώνονται οι πρώτες αντιδράσεις. Ξεκίνησαν από γυναίκες της Εκκλησίας των Διαμαρτυρομένων. Μια προτεσταντική οργάνωση γυναικών, με το όνομα Ευαγγελική Αδελφότητα Γυναικών, άρχισε να οργανώνει αποστολή επιστολών διαμαρτυρίας στην Paramount, παραγωγό της ταινίας. Η εταιρεία έπαιρνε 500 επιστολές την ημέρα».

    O Γουίλεμ Νταφόε στο «The last temptation of Christ» του Μάρτιν Σκορσέζε, την κινηματογραφική μεταφορά του αριστουργήματος του Καζαντζάκη «Ο τελευταίος πειρασμός»
    O Γουίλεμ Νταφόε στο «The last temptation of Christ» του Μάρτιν Σκορσέζε, την κινηματογραφική μεταφορά του αριστουργήματος του Καζαντζάκη «Ο τελευταίος πειρασμός»

    Τότε η Paramount οργάνωσε θεολογικό συνέδριο μέσα στο ίδιο το στούντιο του γυρίσματος της ταινίας. Τρεις ώρες συζητούσαν στην πρώτη συνεδρία και σχεδόν δεν έμεινε πτυχή που δεν έθιξαν. Το πιο απίστευτο σημείο στην ιστορία αυτή των έγκυρων θεολογικών συζητήσεων ήταν η αμφισβήτηση της Αναστάσεως του Χριστού! Eυσεβής και πιστός ήταν ο ίδιος ο Μάρτιν Σκορσέζε, ο οποίος νωρίτερα είχε πάει στην Ιερουσαλήμ για σκοπούς της ταινίας και επέστρεψε στη Νέα Υόρκη, τον Φεβρουάριο του 1983, γεμάτος με το ισχυρό αίσθημα της θεότητος του Χριστού.

    Με την αίσθηση θεοσέβειας μέσα του, ο Μάρτιν Σκορσέζε ξεκίνησε την ταινία "Ο Τελευταίος Πειρασμός". Στα γυρίσματα, κοντά και δίπλα του η μητέρα του, μια μικρόσωμη, μαυροφορεμένη, φανατική καθολική, να του λέει διαρκώς: "Πρόσεχε τον Χριστούλη μας, Μάρτι..."

    Αλλά και όλοι σχεδόν οι συντελεστές της ταινίας μπήκαν σ' αυτό το θεήλατο πνεύμα, ανησυχώντας και για τις συγκρούσεις που αναμενόταν πως θα προκαλούσε η ταινία: "Νομίζω πως όλοι μας είχαμε εφιάλτες" είπε ο Ντέιβιντ Κιρπάτρικ. Και θα συμπληρώσει ο Μάρτιν Σκορσέζε: "Δύο χιλιάδες χρόνια έχουν περάσει από τότε που γεννήθηκε ο Χριστός και οι άνθρωποι εξακολουθούν να αλληλοσφάζονται για την ιστορία του"».

    Εγραφε ο δρ Πάτροκλος Σταύρου: «Στον Καζαντζάκη παρουσιάζεται ο Εσταυρωμένος Χριστός με τη δυαδική φύση, τη θεία και την ανθρώπινη, ως άνθρωπος να υποφέρει και να βασανίζεται φρικτά. Σ' αυτή την ανθρώπινη στιγμή του απειροελάχιστου χρόνου, κατά τον Καζαντζάκη, ο Χριστός βυθίζεται στον λήθαργο του απύθμενου πόνου και βλέπει ένα φευγαλέο όνειρο, πως τάχατες ήταν ένας άνθρωπος σαν όλους τους άλλους και γευόταν τις απλές ανθρώπινες χαρές, την καθημερινή βιοπάλη, με σύζυγο και παιδιά σ' ένα οικογενειακό σπιτικό. Και όλα αυτά τα "φαντάσματα του Πονηρού" ήσαν σύντομα σαν μια αστραπή. Συνέρχεται αμέσως από τον λήθαργο της ανθρώπινης υποστάσεώς του, προσλαμβάνει τη θεότητα της διφυούς οντότητάς του και εισέρχεται στη θειότητα της αποστολής του».

    «Αμφιβάλλω αν κανένας ιεροεξεταστής ιερωμένος ή κομπλεξικός θεοφοβούμενος διάβασε και κατενόησε τα καζαντζακικά λόγια. Σε μένα μοιάζουν σαν ένα περιστέρι της άπειρης αγάπης που εξαπέλυσε ο Θεάνθρωπος σε όλη την ανθρωπότητα.(...) Οταν ο Καζαντζάκης έγραφε αυτό το έργο της αγάπης για τον Χριστό, δάκρυα ανέβλυζαν από τα μάτια του και έπεφταν στο χαρτί της γραφής του και το έβρεχαν, τόσο ώστε να δυσκολεύεται να προχωρήσει. Αυτά έγραψε σε γράμμα του. Είναι το έργο που αγαπούσε περισσότερο».

    ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΕΛΕΝΗ ΓΚΙΚΑ

    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

    Απόκτηση παλαιότερων τευχών, φύλλων & προσφορών chrisoulam@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην έντυπη έκδοση mdiamantaki@pegasus.gr
    Αποστολή βιογραφικών emavroudi@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην ηλεκτρονική έκδοση advertising@pegasusinteractive.gr

    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    • Ο τελευταίος πειρασμός
    • O Γουίλεμ Νταφόε στο «The last temptation of Christ» του Μάρτιν Σκορσέζε, την κινηματογραφική μεταφορά του αριστουργήματος του Καζαντζάκη «Ο τελευταίος πειρασμός»

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

    ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - OIKONOMIA

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΔΙΕΘΝΗ

    ΣΙΝΕΜΑ

    Αναζήτηση ταινίας

  • ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ