ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΤΡΙΤΗ
25 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2017

ΚΑΙΡΟΣ

ΑΘΗΝΑ 9°C

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

ΕΚΘΕΣΗ ΜΠΑΝΣΚΙ

Η Κέιτ Μος και οι πίθηκοι πάνε Ρώμη

Η τέχνη του Μπάνσκι ταξιδεύει στη Ρώμη. Εκεί, στην αιώνια πόλη, θα πραγματοποιηθεί μια μεγάλη έκθεση με έργα του διάσημου, αγνώστων στοιχείων, καλλιτέχνη, πολλά από τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά δημοσίως.

  • ΕΘΝΟΣ
  • 10:00, 18/5/2016
Ανάμεσα στα έργα του Μπάνσκι που παρουσιάζονται στην έκθεση ξεχωρίζουν ένα αντίγραφο πορτρέτου του σούπερ μόντελ Κέιτ Μος, που είναι βασισμένο στη θρυλική σειρά Μέριλιν του Αντι Γουόρχολ, αλλά και τα μαυρόασπρα στένσιλ με τους πιθήκους που φορούν πινακίδες, οι οποίες γράφουν «Γέλα τώρα, αλλά μια μέρα εμείς θα κάνουμε κουμάντο»
Ανάμεσα στα έργα του Μπάνσκι που παρουσιάζονται στην έκθεση ξεχωρίζουν ένα αντίγραφο πορτρέτου του σούπερ μόντελ Κέιτ Μος, που είναι βασισμένο στη θρυλική σειρά Μέριλιν του Αντι Γουόρχολ, αλλά και τα

Η έκθεση, με τίτλο «Πόλεμος, Καπιταλισμός & Ελευθερία» θα ανοίξει τις πύλες της στις 24 Μαΐου στο Μουσείο Palazzo Cipolla και θα διαρκέσει έως τις 4 Σεπτεμβρίου.

Στην έκθεση, η οποία δεν διοργανώνεται από τον ίδιο τον καλλιτέχνη, συμπεριλαμβάνονται 120 συνολικά δουλειές του, ζωγραφικά έργα και γλυπτά, τα οποία προέρχονται από ιδιωτικές συλλογές ολόκληρου του κόσμου.

Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν ένα αντίγραφο πορτρέτου του σούπερ μόντελ Κέιτ Μος που είναι βασισμένο στη θρυλική σειρά Μέριλιν του Αντι Γουόρχολ, αλλά και τα μαυρόασπρα στένσιλ με τους πιθήκους που φορούν πινακίδες οι οποίες γράφουν «Γέλα τώρα αλλά μια μέρα εμείς θα κάνουμε κουμάντο».

«Πρόκειται για τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του καλλιτέχνη που είναι γνωστός ως Μπάνσκι, μια σειρά 120 κομματιών, μεταξύ των οποίων γλυπτά, στένσιλ και άλλα είδη καλλιτεχνικής δημιουργίας, τα οποία προέρχονται εξ ολοκλήρου από ιδιωτικές συλλογές και σε καμία περίπτωση δεν έχουν μετακινηθεί από τον δρόμο.

Τα έργα προσεγγίζουν με κριτική ματιά σύγχρονα θέματα όπως ο πόλεμος, ο καταναλωτισμός και η πολιτική και είναι η πρώτη φορά που μια μεγάλη έκθεση έργων του καλλιτέχνη, ο οποίος θεωρείται ως ο μεγαλύτερος καλλιτέχνης δρόμου του κόσμου, διοργανώνεται από ιδιώτες συλλέκτες και από ένα ανεξάρτητο και σημαντικό μουσείο» δηλώνει χαρακτηριστικά ο Acoris Antypa, ένας εκ των τριών επιμελητών της έκθεσης, ενώ ο Stefano Antοnelli, επίσης επιμελητής, σημειώνει πως «από τη δεκαετία του '90 ο Μπάνσκι έχει χρησιμοποιήσει δημόσιους χώρους για να εκφράσει και να εκθέσει τη δουλειά του απελευθερώνοντας τις δυνατότητες του γκράφιτι και ορίζοντας ένα νέο σχέδιο για την τέχνη του δρόμου».

Συμπληρώνει δε με νόημα πως «η πρόοδος των τεχνολογιών του Διαδικτύου και οι πλατφόρμες αναπαραγωγής εικόνων τον έχουν καθιερώσει ως ένα είδωλο της νέας γενιάς η οποία του έχει χαρίσει παγκόσμια δόξα». Καταλήγει επισημαίνοντας πως «στην ιστορία της δυτικής τέχνης κανείς άλλος καλλιτέχνης δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει, με θέματα τέτοιας σημασίας, την προσοχή ενός διεθνούς κοινού».

Η αλήθεια είναι ότι ο Μπάνσκι αποτελεί ένα μοναδικό φαινόμενο στον χώρο της παγκόσμιας τέχνης, έναν μάγο του γκράφιτι, ο οποίος καταφέρνει να συνδυάζει με μοναδικό τρόπο την τέχνη με το χιούμορ και τα φλέγοντα κοινωνικοπολιτικά θέματα. Η επιθυμία του να διατηρήσει την ανωνυμία του και ο ξαφνικός, σχεδόν μαγικός τρόπος με τον οποίον εμφανίζονται τα έργα του σε δρόμους, τοίχους και γέφυρες διαφόρων πόλεων έχουν μεγεθύνει τον μύθο του αλλά και το μυστήριο που πλανάται γύρω του.

Ακόμη και αυτοί που θεωρούν τη δουλειά του αμφιλεγόμενη παραδέχονται πως πρόκειται για μια μοναδική φιγούρα της σύγχρονης τέχνης, με αστείρευτο ταλέντο και πρωτοφανή εφευρετικότητα.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΟΥΚΑ
ankouka@pegasus.gr