TV ΕΘΝΟΣ ΕΘΝΟΣΠΟΡ CAR AND DRIVER ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΥΓΕΙΑ ΤΑΞΙΔΙ ΚΥΝΗΓΙ ΨΑΡΕΜΑ & ΦΟΥΣΚΩΤΟ COOK BOOK
Πέμπτη, 24/4/2014

ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: TV ΕΘΝΟΣ > TV > MEDIA

ΕΘΝΟΣ
«E» 17/11/2011
Μεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματα Μέγεθος γραμμάτων
mail to Email Εκτυπώστε το Αρθρο Εκτύπωση
«ΚΟΛΛΗΜΕΝΟΙ» ΣΤΗΝ TV ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Τηλεθεατές... από κούνια

2,5 ώρες μπροστά στην οθόνη καθημερινά τα παιδιά. Πρωταθλήτριες οι γυναίκες άνω των 65 με πάνω από 7 ώρες. «Σε όλες τις χώρες που πλήττονται από την κρίση αυξάνεται η τηλεθέαση», λέει ο καθηγητής Σ. Παπαθανασόπουλος

Πιο πολλή παρέα από ποτέ έκαναν με την τηλεόραση την προηγούμενη σεζόν οι τηλεθεατές, καθώς καθηλώθηκαν στον καναπέ περί τις 4 ώρες και 33' κατά μέσον όρο την ημέρα. Σύμφωνα με τη Nielsen Audience Measurement («TV Yearbook 2010-11»), τη σεζόν 2010-2011 αυξήθηκε κατά 2' ο μέσος χρόνος που περνάμε μπροστά στην τηλεόραση και κατά 13' έναντι της περιόδου 2009-2010. «Σε όλες τις χώρες που πλήττονται από την οικονομική κρίση παρατηρείται αύξηση της τηλεθέασης», εξηγεί στο «Εθνος» ο Στέλιος Παπαθανασόπουλος, καθηγητής Οργάνωσης και Πολιτικής των ΜΜΕ στο τμήμα ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Τηλεθεατές... από κούνια

Και αυτό για δύο λόγους: «Αφενός επειδή υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για ενημέρωση, κυρίως οικονομικής φύσης και αφετέρου εξαιτίας του δραστικού περιορισμού των εξόδων εξω-οικιακής διασκέδασης. Εξ ου και η εντυπωσιακή αύξηση του χρόνου παρακολούθησης των χαμηλού μορφωτικού, άρα και βιοτικού, επιπέδου τηλεθεατών (6 ώρες και 21' την ημέρα!)».

Προσήλωση
Εντυπωσιακά σταθερή παραμένει η προσήλωση των παιδιών που κολλάνε με την τηλεόραση 2 ώρες και 35' κατά μέσον όρο την ημέρα. Ποιοι στράφηκαν περισσότερο στην τηλεόραση; Οι άνδρες 45-64 ετών που έδωσαν άλλα 8' από τον χρόνο τους (4 ώρες και 40'), οι γυναίκες 45-64 ετών που πρόσθεσαν στη συνήθεια της τηλεθέασης άλλα 6' (6 ώρες και 9'), οι 65άρηδες οι οποίοι παρέμειναν επί του καναπέ άλλα 12' (6 ώρες και 14') και οι συνομήλικές τους που αποδείχτηκαν το δυνατό χαρτί των καναλιών με χρόνο-ρεκόρ έκθεσης στην τηλεοπτική συσκευή (7 ώρες και 12'), αυξημένο κατά 16 ολόκληρα λεπτά την ημέρα.

Τηλεθεατές... από κούνια

Για άλλη μια φορά η τηλεθέαση αποδεικνύεται ταξική συνήθεια: Η κρίση ευνοεί την υπερ-αλίευση τηλεθεατών από τις τάξεις των τηλεθεατών χαμηλής μόρφωσης που αφιερώνουν την ημέρα 6 ώρες και 21 λεπτά, δηλαδή 17 λεπτά περισσότερα από τη σεζόν 2009-2010. Με θετικό πρόσημο και η μεταβολή της συνήθειας τηλεθέασης και στη μεσαία τάξη που είδε τηλεόραση 4 ώρες και 44' την ημέρα, δηλαδή κατά 10' περισσότερο από την προηγούμενη σεζόν.

Ποιοι γύρισαν την πλάτη στο εκράν; Οι τηλεθεατές υψηλής μόρφωσης, που συνεχίζουν ακάθεκτοι να παρακολουθούν τηλεόραση επί 3 ώρες και 50', ήτοι κατά 9' λιγότερο από τη σεζόν 2009-2010. Λιγότερη τηλεόραση είδαν οι νέες γυναίκες 25-44 ετών (-12') παρακολουθώντας επί 4 ώρες και 31' την ημέρα αλλά και οι άνδρες συνομήλικοί τους με 3' λιγότερα την ημέρα (3 ώρες και 12').

Η τάση αυτή εξηγείται από τον Στ. Παπαθανασόπουλο «από τη στροφή των νέων στο Διαδίκτυο, μέσω του οποίου γίνεται πλέον και η τηλεθέαση».

Σταθερά πρώτο το Mega

Το Mega παραμένει σταθερά στην 1η θέση με 19,8% (20,2%) και ακολουθούν ο ΑΝΤ1 με 16,7% (έναντι 15,1%), ο Alpha με 12,9% (12,2%), το Star με 10,3% (12,2%), το Alter με 8,9% (10,9%) και ο ΣΚΑΪ με 4,9% (4%). Στα κρατικά προηγείται η ΝΕΤ με 7,7% (9,5%), ενώ ακολουθούν η ΕΤ-3 με 3,4% (3,6%) και η ΕΤ-1 με 2,5 (3%). Σε επίπεδο κατανομής προγράμματος, το Mega δίνει ιδιαίτερο βάρος στις σειρές (45% έναντι 46,8% πέρυσι) και την ενημέρωση (35,4% έναντι 34,4%), όπως επίσης και ο ΑΝΤ1 (44,4% και 25% αντίστοιχα). «Δυνατό χαρτί» για τον Alpha συνιστά η ενημέρωση (45,2%), ενώ ο χρόνος ισοκατανέμεται μεταξύ σειρών (22,5%) και ελαφράς ψυχαγωγίας (22,6%). Το Star διαθέτει το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματός του (28,7%) για τον κινηματογράφο, το Alter για την ενημέρωση (53,7%), όπως εξάλλου και ο ΣΚΑΪ (67,4%) και η ΝΕΤ (67,1%).

  • Ρεκόρ για το «Νησί»
    Κυριαρχεί το «Νησί» (Mega), ενώ η μετάδοση της 18ης/10 έκανε ρεκόρ με 3.683.000 τηλεθεατές. Ακολούθησε το επεισόδιο της 11/4/2011 της «Ζωής της άλλης» (Mega) με 2.960.000 τηλεθεατές. Τη «νικητήρια» τριάδα συμπληρώνει η Eurovision (ΝΕΤ) με 2.905.000 τηλεθεατές.

ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ
chaimada@pegasus.gr

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Τηλεθεατές... από κούνια
  • Τηλεθεατές... από κούνια

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απόκτηση παλαιότερων τευχών, φύλλων & προσφορών chrisoulam@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην έντυπη έκδοση mdiamantaki@pegasus.gr
Αποστολή βιογραφικών emavroudi@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην ηλεκτρονική έκδοση advertising@pegasusinteractive.gr

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - OIKONOMIA

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΔΙΕΘΝΗ

ΕΘΝΟΣΠΟΡ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ