ΕΘΝΟΣ  |  ΗΜΕΡΗΣΙΑ  |  E-GO  |  SENTRAGOAL  |  WOMENONLY  |  ELLE | ΣΙΝΕΜΑ  |  CAR&DRIVER  |  SPORTY  |  HOMME  |  COOKBOOK
Τρίτη, 21/10/2014

ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΕΝΘΕΤΑ > ΕΡΓΑΣΙΑ > ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΘΝΟΣ
«E» 14/9/2010
Μεγαλύτερα ΓράμματαΜικρότερα Γράμματα Μέγεθος γραμμάτων
mail to Email Εκτυπώστε το Αρθρο Εκτύπωση

Μεταπτυχιακό στην επιστήμη της αγωγής

Το ζήτημα του επιπέδου της εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι διαχρονικό και ανακυκλούμενο.

Το ζήτημα του επιπέδου της εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι διαχρονικό και ανακυκλούμενο. Είναι πρωτίστως ένα «κεντρικό πολιτικό ζήτημα», επισημαίνει στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «ΕΡΓΑΣΙΑ» ο κ. Χαράλαμπος Λεμονίδης, καθηγητής Διδακτικής των Μαθηματικών και διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Μεταπτυχιακό στην επιστήμη της αγωγής

Εχοντας ως στόχο, σύμφωνα με τον κ. Λεμονίδη, την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, το Μεταπτυχιακό καταπιάνεται με τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών, την εφαρμογή νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ανώτατων στελεχών, ειδικών για τον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Οι προσφερόμενες θέσεις του ΠΜΣ είναι 18 και οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου.

Κύριε Λεμονίδη, ποιο είναι το γνωστικό αντικείμενο του ΠΜΣ που διευθύνεται και ποια η δομή του;

Το ΠΜΣ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στοχεύει στην κατάρτιση επιστημόνων-ερευνητών στον χώρο των επιστημών της αγωγής και ειδικότερα στους τομείς της έρευνας και της εφαρμογής των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

Μεταπτυχιακό στην επιστήμη της αγωγής

Παρέχει στους μεταπτυχιακούς φοιτητές τη δυνατότητα να ειδικευτούν σε τρεις κατευθύνσεις: 1) στην Παιδαγωγική και στις Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας (Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι - Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών/Εκπαιδευτική πολιτική και Διοίκηση της εκπαίδευσης), 2) στις Ανθρωπιστικές Σπουδές και στις Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας (Ιστορία-Πολιτισμός) και 3) στις Θετικές Επιστήμες και στις Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας (Διδακτική Μαθηματικών - Διδακτική φυσικών επιστημών)

Γιατί να προτιμήσει κάποιος το συγκεκριμένο ΠΜΣ;

Οι απόφοιτοι αξιοποιούνται σε διάφορα επαγγελματικά και ερευνητικά πεδία που συνδέονται με το σχολείο καθώς και με εξωσχολικές εστίες αγωγής και κοινωνικοποίησης.

Παράλληλα προς την ερευνητική του αποστολή το ΠΜΣ αποβλέπει και στην κατάρτιση ανώτατων στελεχών της εκπαίδευσης, ειδικών για την ανάπτυξη προγραμμάτων διδασκαλίας, για τον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής και για συμβουλευτικά και διευθυντικά καθήκοντα στην εκπαίδευση.

Πώς κρίνετε το επίπεδο της εκπαίδευσης της χώρας μας και στις τρεις βαθμίδες; Προς τα πού πρέπει να στραφούν οι ενέργειες του υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος;

Εμείς, επειδή η δουλειά μας είναι σχετική με την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και ερχόμαστε σε επαφή και με τις τρεις βαθμίδες, ίσως είμαστε αρκετά απαιτητικοί για το επίπεδο της εκπαίδευσης. Εγώ προσωπικά θεωρώ ότι το επίπεδο και στις τρεις βαθμίδες είναι πολύ χαμηλό.

Η σημερινή κατάσταση της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας ανέδειξε ότι η κρίση αυτή έχει τις ρίζες της στην πολιτική συμπεριφορά, την παιδεία και στον πολιτισμό των πολιτών. Το ζήτημα της πολιτικής συμπεριφοράς και του πολιτισμικού επιπέδου των πολιτών μιας χώρας καθορίζεται κυρίως από την παιδεία και την εκπαίδευση.

Είναι περίεργο ότι η συζήτηση για το ξεπέρασμα της κρίσης γίνεται μόνο σε οικονομίστικα και τεχνοκρατικά θέματα και δεν διευρύνεται γενικά σε θέματα παιδείας, πολιτισμού και κοινωνικής συμπεριφοράς του πολίτη. Θεωρώ, λοιπόν, ότι κανένα υπουργείο Παιδείας και κανένας υπουργός δεν μπορεί να λύσει τα τόσο μεγάλα και συσσωρευμένα προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης.

Το θέμα της αναβάθμισης του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι κεντρικό πολιτικό ζήτημα και η υλοποίησή της απαιτεί να απαντηθούν κάποια σημαντικά ερωτήματα όπως: Θέλει πραγματικά το κράτος πολίτες με υψηλό επίπεδο παιδείας; Εχουν το επίπεδο και τη βούληση οι πολιτικοί σχηματισμοί της χώρας για αποκομματικοποίηση της εκπαίδευσης και εθνική συνεννόηση για αλλαγή πολιτικής στην εκπαίδευση;

Η φετινή εισαγωγή υποψηφίων σε ΑΕΙ με βαθμολογία 2 και σε ΤΕΙ με βαθμολογία κατώτερη της μονάδας δεν αναδεικνύει την αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος και τον ευτελισμό της παιδείας στη χώρα μας; Μήπως τελικά οι συνεχείς αλλαγές του συστήματος εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ δεν αποτελούν πανάκεια;

Συμφωνώ μαζί σας, όλη η ενέργεια και η αναποτελεσματικότητα των υπουργείων αναλώνεται στις αλλαγές του συστήματος εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Ο τρόπος εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι ένα αδιέξοδο θέμα όπου η μερική αντιμετώπισή του ανακυκλώνει και αναμοχλεύει τα προβλήματα της ελληνικής παιδείας, της οικονομίας και της κοινωνίας.

Επιλογή με εξετάσεις - συνέντευξη

Ποια τα βασικά κριτήρια επιλογής των υποψηφίων στο ΠΜΣ;

Οι επιλογή των υποψηφίων γίνεται με γραπτές εξετάσεις και ατομική συνέντευξη. Τα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων καταγράφονται στους παρακάτω τρεις άξονες: 1) καλό επίπεδο γνώσης σε ειδικά θέματα παιδαγωγικής και διδακτικής και ικανότητα διεξαγωγής έρευνας, 2) καλό επίπεδο γνώσης ξένης γλώσσας για μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας και έρευνας, 3) κατάλληλη γνώση των τεχνολογιών της πληροφορίας και επικοινωνίας για εφαρμογές σε θέματα εκπαίδευσης.

Μέχρι πότε μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους οι ενδιαφερόμενοι;

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής από 1 έως 30 Σεπτεμβρίου και οι εξετάσεις διεξάγονται μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ

Συνέντευξη Χαράλαμπου Λεμονίδη, Καθηγητή Διδακτικής των Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Μεταπτυχιακό στην επιστήμη της αγωγής
  • Μεταπτυχιακό στην επιστήμη της αγωγής

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απόκτηση παλαιότερων τευχών, φύλλων & προσφορών chrisoulam@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην έντυπη έκδοση mdiamantaki@pegasus.gr
Αποστολή βιογραφικών emavroudi@pegasus.gr Πληροφορίες για διαφήμιση στην ηλεκτρονική έκδοση advertising@pegasusinteractive.gr

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΔΙΕΘΝΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - OIKONOMIA

  • ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ