ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΠΕΜΠΤΗ
27 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017

ΚΑΙΡΟΣ

ΑΘΗΝΑ 24°C

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αλλάζει πρόσωπο η λεωφόρος Συγγρού

Τη δημιουργία μεγάλων πεζοδρομίων και ποδηλατοδρόμων, με φύτευση ψηλών δένδρων και κεντρική νησίδα, όπου μπορεί να κυκλοφορεί τραμ, προτείνουν οι ειδικοί

  • ΕΘΝΟΣ
  • 9:00, 10/6/2011

Την ανάπλαση της λεωφόρου Συγγρού με τη δημιουργία μεγάλων πεζοδρομίων και ποδηλατοδρόμων, με τη φύτευση υψηλών δένδρων κατά μήκος και κεντρική νησίδα, όπου στο μέλλον μπορεί να κυκλοφορεί το τραμ, προτείνουν κορυφαίοι αρχιτέκτονες και πολεοδόμοι με την ευκαιρία της κατάρτισης του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας.

Βασική ιδέα είναι η Συγγρού να πάψει να είναι ο αστικός αυτοκινητόδρομος που όλοι γνωρίζουμε, στον οποίο τα ΙΧ αυτοκίνητα αναπτύσσουν ταχύτητες άνω των 150 χιλιομέτρων, και να μετατραπεί σε μεγάλη αστική λεωφόρο η οποία θα ενώνει αντί να χωρίζει τις γειτονικές περιοχές της Νέας Σμύρνης και της Καλλιθέας.

Η νέα λεωφόρος θα είναι μειωμένη σε πλάτος, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση στα φαρδιά της τμήματα και επιπλέον μία λωρίδα για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Θα καταλήγει σε ένα κομβικό σημείο της πόλης, στο Φαληρικό Δέλτα και κατ΄ επέκταση στο Θαλάσσιο Μέτωπο.

Εδώ οι επιστήμονες γίνονται πραγματικά ριζοσπαστικοί: Προτείνουν την κατεδάφιση, μελλοντικά, των υφιστάμενων ανισόπεδων κόμβων Φαλήρου και Δαβάκη, την επαναφορά της Συγγρού σε ισόπεδο επίπεδο και ρύθμιση της κυκλοφορίας με φωτεινή σηματοδότηση και τη δημιουργία στο Φάληρο χώρου πρασίνου 5.000 τετραγωνικών μέτρων. Η «Εσπλανάδα» παραμένει και συμπληρώνει την ανάπλαση.

Καθηγητές
Την πρόταση αναμόρφωσης της Συγγρού παρουσίασαν χθες οι καθηγητές Ιωάννης Τσιώμης (Αρχιτεκτονική Σχολή Παρισιού), Παναγιώτης Τουρνικιώτης (Αρχιτεκτονική Σχολή Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου), Χριστιάνα Ματζόνι (Αρχιτεκτονική Σχολή Στρασβούργου) μαζί με τον πρόεδρο του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Περιβάλλοντος Αθήνας, καθηγητή Ιωάννη Πολύζο.

Οπως τονίστηκε, η παραπάνω παρέμβαση εναρμονίζεται απόλυτα με την απομείωση του κυκλοφοριακού ρόλου και φόρτου της Βασιλίσσης Αμαλίας, στο πλαίσιο των μεγάλων πεζοδρομήσεων σε Πανεπιστημίου και Β. Ολγας.

Εναρμονίζεται επίσης με τις επιχειρηματικές, τουριστικές και πολιτιστικές χρήσεις του οδικού άξονα όπως και με τον ρόλο του ως διαδρόμου μετάβασης προς τη θάλασσα.

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ
Η πόλη «κατεβαίνει» στη θάλασσα

Ενα νέο μοντέλο για την πρωτεύουσα, που θα στηρίζεται στη σύζευξη Αθήνας - Πειραιά, θα προτείνει το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του μήνα. Η πόλη «κατεβαίνει» στη θάλασσα και σηματοδοτείται από τρεις οδικούς άξονες: λεωφόρο Συγγρού, οδό Πειραιώς και Ιερά Οδό, με έντονες πολιτιστικές και ιστορικές αναφορές.

Τους άξονες αυτούς συμπληρώνει η «γραμμική πλατεία» της Πανεπιστημίου, μέσω της οποίας ενώνονται τα δύο μεγάλα μουσεία τους πόλης, το Μουσείο της Ακρόπολης με το Αρχαιολογικό Μουσείο. Εμφαση δίνεται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ειδικά στο τραμ, όπως επίσης στους ποδηλατόδρομους και στους χώρους πρασίνου.

Η κίνηση των αυτοκινήτων ΙΧ περιορίζεται δραστικά. Στη λογική αυτή εντάσσεται η ανάπλαση της Συγγρού, με στόχο να μετατραπεί ο οδικός άξονας σε μια εμβληματική λεωφόρο της πρωτεύουσας, στα χνάρια της λεωφόρου των Ηλυσίων Πεδίων του Παρισιού, όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά χθες.

Μανίνα Νικολοπούλου

ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ