ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ
25 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017

ΚΑΙΡΟΣ

ΑΘΗΝΑ 32°C

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

ΝΕΟΙ ΠΟΥ ΝΙΚΗΣΑΝ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

Kόντρα στο ρεύμα

Εκαναν την «επανάστασή τους» μέσα στην κρίση και σήμερα απολαμβάνουν τους καρπούς των κόπων τους. Ομάδες νέων επιχειρηματιών πόνταραν στην άνθηση των start-up εταιρειών και του τουρισμού, ανοίγοντας νέους ορίζοντες. Η επιτυχία τους δείχνει τον δρόμο για την Ελλάδα της καινοτομίας που αφήνει πίσω της τα «κουρασμένα» στερεότυπα...

  • ΕΘΝΟΣ
  • 7:07, 15/6/2014

Πρωτοποριακές ιδέες νέων ανθρώπων, που σε άλλη περίπτωση θα έμεναν για πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού τους υλοποιήθηκαν και στάθηκαν όρθιες στην οικονομική καταιγίδα που πλήττει τη χώρα. Οι εμπνευστές τους τόλμησαν να κάνουν πράξη το επαγγελματικό τους όνειρο, με όπλο την καινοτομία και τη νέα τεχνολογία. Οι γνώσεις τους συνδυάστηκαν με τις ανάγκες της εποχής και οι έξυπνες επιχειρήσεις που δημιούργησαν πέρασαν ένα βήμα μπροστά από το αύριο!

Οι τριαντάρηδες και οι σαραντάρηδες, που χτυπούν «κόκκινο» στους δείκτες της ανεργίας, είναι οι ίδιοι άνθρωποι που πήγαν κόντρα στο ρεύμα και, αντί να σπαταλήσουν την ενέργειά τους αναζητώντας αποκατάσταση στα... τετριμμένα, έκαναν την επανάστασή τους.

Είναι φοιτητές υπό το πρίσμα της μη εύρεσης εργασίας, είναι άνθρωποι που έχασαν τις δουλειές τους ή άλλοι που τις εγκατέλειψαν για κάτι καλύτερο. Είναι αυτοί που είπαν «ως εδώ, τώρα θα κάνουμε πράξη τα όνειρά μας».

Αυτά τα παιδιά της κρίσης, με αυτοπεποίθηση και τόλμη δημιούργησαν νέες θέσεις εργασίας για συνομηλίκους τους και σήμερα παρουσιάζουν κέρδη. Με τη συνδρομή τους, η Ελλάδα πρωτοπορεί στον κλάδο που διεθνώς χρησιμοποιεί τον όρο «start up-company», δηλαδή «νεοφυής επιχείρηση» που έχει σχεδιαστεί με άξονα την καινοτομία, επιβιώνοντας σε ένα απολύτως αρνητικό οικονομικό περιβάλλον.

Ξεναγός... αλά καρτ
«Η ιδέα γεννήθηκε σε ένα ταξίδι που κάναμε από τη Βιέννη στη Βουδαπέστη. Οταν φτάσαμε στη Βουδαπέστη, βρεθήκαμε να περιπλανιόμαστε στους δρόμους της πόλης, χωρίς να μπορούμε να βρούμε πού θα πάμε. Στην πραγματικότητα, το μόνο που χρειαζόμασταν ήταν ένας κάτοικος της Βουδαπέστης, με παρόμοιο γούστο στη διασκέδαση, ώστε να μας δώσει μερικά tips. Εκεί ακριβώς γεννήθηκε η ιδέα. Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια εφαρμογή που θα προσφέρει στους τουρίστες/ταξιδιώτες την αληθινή εμπειρία της πόλης που επισκέπτονται», επισημαίνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο 33χρονος Γρηγόρης Ζωντανός, εις εκ των δύο ιδρυτών της περίφημης Locish.

Σε μια περίοδο που όλοι συμβιβάστηκαν και είπαν τουλάχιστον μία φορά τη φράση «πάλι καλά που έχω δουλειά», ο Γρηγόρης με τον φίλο του Αλέξη Χριστοδούλου εγκατέλειψαν την επαγγελματική τους σιγουριά ώστε να τολμήσουν αυτό που πολλοί θα ήθελαν.

Με κινητήριο δύναμη την όρεξή τους για δουλειά και την επιθυμία τους να φτάσουν στην κορυφή, πήραν την απόφαση να παραιτηθούν από τις δουλειές τους και να πουλήσουν ό,τι αντικείμενο αξίας είχαν στο ebay (ρούχα, gadgets, ένα βιολοντσέλο...) ώστε να επενδύσουν τα πάντα στην ιδέα τους.

Ετσι έστησαν μια επιχείρηση που κάνει θραύση, με τη φήμη της να φτάνει μέχρι την έγκυρη Wall Street Journal!

Πρόκειται για μια εφαρμογή κινητού με την οποία ο ταξιδιώτης σε Αθήνα, Νέα Υόρκη και Σαν Φρανσίσκο παίρνει προσωπικές συστάσεις από ντόπιους για το πού να πάει, σύμφωνα με τα κριτήρια που ο ίδιος θέτει.

Μια εφαρμογή που δίνει τη δυνατότητα στους τουρίστες να ζήσουν την πόλη που επισκέπτονται σαν να έμεναν πάντα εκεί.

«Και οι δύο αποφασίσαμε ότι δεν είμαστε για μονότονες και συμβατικές καταστάσεις. Ετσι αναζητήσαμε τη δημιουργικότητα και την ανάγκη για συνεχή εξέλιξη. Ηταν η δική μας απάντηση στην κρίση», λέει ο Γρηγόρης Ζωντανός.

ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΜΕ ΣΤΥΛ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Κάνουν τους ταξιδιώτες να νιώθουν σαν στο σπίτι τους

«Προσπαθούμε να επικεντρωθούμε στην άρτια λειτουργία των επτά νέων διαμερισμάτων μας», ήταν η απάντηση που έδωσε ο Ανδρέας Βούκενας στο αίτημά μας για... ξενάγηση. Αυτήν την εποχή, μαζί με τον Βαρνάβα Φιλίππου, τον Αντώνη Κατσιάδα και τον Βασίλη Δημητριάδη - οι τέσσερις φίλοι - εμπνευστές των κατοικιών φιλοξενίας Live in Athens- δουλεύουν πυρετωδώς για να πάνε το δημιούργημά τους στο επόμενο επίπεδο. Μέχρι τότε θα συνεχίσουν να λειτουργούν τα τέσσερα ανακαινισμένα διαμερίσματά τους στο κέντρο της Αθήνας, που ξεφεύγουν από την κλασική λογική των ξενοδοχείων, προσφέροντας στον ταξιδώτη την άνεση του σπιτιού του.

Πριν από περίπου δύο χρόνια ξεκίνησαν με δύο κατοικίες στην περιοχή του Θησείου, με θέα την Ακρόπολη, το Αστεροσκοπείο και τον Λυκαβηττό και τώρα όπως οι ίδιοι μας αποκάλυψαν, ετοιμάζουν άλλες επτά.

Σκοπός των ιδιοκτητών είναι να κάνουν τους φιλοξενούμενούς τους, όπως τους αρέσει να τους αποκαλούν, να νιώθουν σαν στο σπίτι τους και να γνωρίσουν την Αθήνα όπως ακριβώς και οι ντόπιοι.

«Προτρέπουμε τον άλλο να ζήσει ρεαλιστικά την πόλη, όπως ένας μόνιμος κάτοικος που μένει στο κέντρο. Αυτό προκύπτει μέσα από μία ερώτηση που υποβάλλουμε στην ιστοσελίδα την ώρα της κράτησης. Ανάλογα με την απάντηση καθοδηγούμε τον άλλο μέσα από τις προσωπικές μας εμπειρίες, προτείνοντάς του εκδηλώσεις, αξιοθέατα, εστιατόρια και μπαρ που να ικανοποιούν τις προτιμήσεις του. Παράλληλα, όσοι επιθυμούν μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μας μέσω τηλεφώνου για περαιτέρω πληροφορίες ή ακόμα να έρθουν μαζί μας σε μέρη όπου συχνάζουμε. Το σκεπτικό μας είναι το εξής: σαν να έρχεται ένας δικός μας φίλος από το εξωτερικό για διακοπές και εμείς θέλουμε να τον περιποιηθούμε και να τον κάνουμε να περάσει όσο το δυνατόν καλύτερα. Μάλιστα, με την άφιξή τους στα διαμερίσματα θα βρουν σπιτικές πίτες και παραδοσιακά γλυκά να τους περιμένουν», υποστηρίζουν τα παιδιά.

«Σίγουρα υπήρχε κάποιο ρίσκο στον εγχείρημά μας, αλλά επειδή το κόνσεπτ είναι ήδη δοκιμασμένο -με επιτυχία- στο εξωτερικό, νιώθαμε παράλληλα και μια σιγουριά. Επίσης η επένδυση δεν είναι τόσο δαπανηρή όσο φαντάζει, γιατί αν προσθέσεις προσωπική εργασία, κόπο και χρόνο, γλιτώνεις αρκετά χρήματα. Τα διαμερίσματα τα βρήκαμε μόνοι μας, δεν χρησιμοποιήσαμε κάποιο μεσίτη. Ηταν εντελώς παλιομοδίτικα, οπότε έπρεπε να γίνει μία πλήρης ανακαίνιση των χώρων. Πολλά έπιπλα σχεδιάστηκαν από εμάς, ενώ αρκετά διακοσμητικά δημιουργήθηκαν από ανακυκλώσιμα υλικά, τα οποία στη συνέχεια μεταμορφώθηκαν σε μοντέρνα λειτουργικά αντικείμενα. Στην ουσία μοιάζουν όπως ακριβώς θα θέλαμε να είναι και τα δικά μας σπίτια. Είναι άνετα και αποπνέουν μια ζεστή, σπιτική αίσθηση με design πινελιές στη διακόσμησή τους».

Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Γεμίζουν φορτία με ένα «κλικ»

Ο 24χρονος Γιάννης Παπαγεωργίου δημιούργησε μαζί με τέσσερις φίλους του, τον Δημήτρη Ανδριανόπουλο, τον Ανδρέα Μαστοράκο, τον Σπύρο Μανδέκη και τον Βασίλη Πάλλα, μία διαδικτυακή πλατφόρμα που αποτελεί συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε αποστολείς αγαθών και μεταφορείς.

«Εμείς ήμασταν φοιτητές όταν ξεκινήσαμε, μέσα στην κρίση. Σκεφθήκαμε εργασιακές διεξόδους, υπό το φάσμα της ανεργίας που μας περίμενε και προχωρήσαμε όλοι μαζί σε κάτι καινοτόμο. Για να βγει η Ελλάδα από την ύφεση, θα πρέπει να σταματήσει να αποτελεί μία κλειστή οικονομία στην οποία οι περισσότεροι δουλεύουν για το Δημόσιο, ή σε ίδιες θέσεις λιανικής πώλησης. Πρέπει οι νέοι να πάμε ένα βήμα πιο πέρα τη ζωή μας και τη ζωή της χώρας», λέει ο Γιάννης Παπαγεωργίου, εξηγώντας μας τι είναι η νεοσύστατη εταιρεία τους, για την οποία ενδιαφέρθηκε όταν ήρθε στην Αθήνα και η καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ:

«Το Truckbird δημιουργεί μία ηλεκτρονική αγορά φορτίου που φέρνει σε επαφή εμπορικές με μεταφορικές εταιρείες αξιοποιώντας την τεχνολογία. Κάνουμε καλύτερη διάχυση της πληροφορίας μέσω της κινητής τεχνολογίας, σε έναν κλάδο ζωτικής σημασίας για την οικονομία κάθε χώρας. Στόχος μας είναι να καταφέρουμε να μειώσουμε τις άδειες διαδρομές σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, να αυξήσουμε την πληρότητα των φορτηγών και να μειώσουμε το κόστος των οδικών μεταφορών. Ξεκινάμε από την Ελλάδα και στοχεύουμε να επεκταθούμε σε χώρες με παρόμοια χαρακτηριστικά, όπως είναι οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και η Τουρκία».

Για να το πετύχουν αυτό οι νεαροί της Truckbird, καταχωρούν ηλεκτρονικά τις εμπορικές εταιρείες και τα εμπορευματικά τους φορτία, και στη συνέχεια οι μεταφορικές εταιρείες και οι μεταφορείς μπορούν να κάνουν προσφορές στα φορτία αυτά ακόμη και από τα κινητά τους τηλέφωνα μέσω των mobile εφαρμογών τους.

«Δεν μπορεί οι νέοι να περιμένουμε το αύριο, αλλά θα πρέπει να το δημιουργήσουμε», συμπληρώνει ο Γιάννης Παπαγεωργίου.

ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Η ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΧΑΜΑΛΙΔΗ
Οι Ελληνες που εμπιστεύεται η Google

Οταν το 2012 άνοιγε η αγορά των διαφημίσεων στο YouTube για την Ελλάδα, ένας νέος άνθρωπος, ο Κώστας Χαμαλίδης, στέλεχος στον κλάδο του μάρκετινγκ, άδραξε την ευκαιρία να ασχοληθεί με κάτι σχεδόν άγνωστο για τα ελληνικά δεδομένα, τη διαχείριση καναλιών.

Σε συνεργασία με την Google και ύστερα από χιλιάδες ώρες προσωπικής δουλειάς και έρευνας ξεκίνησε τη δική του εταιρεία.

«Κάπως έτσι άρχισαν όλα... χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς back up plan, απλά με ένα όραμα, να δημιουργηθεί μια εταιρεία που δεν θα είναι σαν τις άλλες, θα κάνει κάτι πρωτοποριακό, θα έχει τη βάση της εδώ, και θα απευθύνεται στο παγκόσμιο κοινό. Ετσι φθάσαμε σήμερα, ένα ελληνικό ψηφιακό μυαλό να βρίσκεται ανάμεσα στα θηρία της αμερικανικής βιομηχανίας θεάματος», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο ιδρυτής της start up εταιρείας Digital Minds που κάνει online διαφήμιση και διαδικτυακό μάρκετινγκ.

Στα μόλις δύο χρόνια ζωής της -ιδρύθηκε τον Μάιο του 2012- κατάφερε να χειρίζεται περισσότερα από 2.000 YouTube κανάλια σε όλο τον κόσμο.

Εταιρείες όπως η Cobalt Music, η Feelgood Entertainment, η Victory Media και η ιταλική εταιρεία παιδικών ταινιών και σειρών Mondo TV, με 675 εκατ. views και 2 δισ. λεπτά παρακολούθησης, αλλά και ομάδες όπως ο Ολυμπιακός, έχουν εμπιστευθεί τις... ψηφιακές της υπηρεσίες. Είναι πιστοποιημένος συνεργάτης της Google, το πρώτο και μόνο ελληνικό YouTube Multi-Channel Network που διαχειρίζεται κανάλια από όλο τον κόσμο. Πρόκειται για το μόνο Certified Global YouTube network στην Ελλάδα, ενώ την ίδια στιγμή βρίσκεται στα 5 κορυφαία ελληνικά Digital Marketing agencies!

«Σκέφθηκα να επενδύσω σε μια νέα εφαρμογή, το διαδικτυακό μάρκετινγκ, που τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει αναπτυχθεί πολύ στο εξωτερικό. Ανακάλυψα αυτήν την ανάγκη της αγοράς και το σχετικό κενό που υπήρχε στη νοτιοανατολική Ευρώπη και είπα να το εκμεταλλευθώ, σε μια αγορά σαν την ελληνική που δεν γνώριζα εάν μπορεί να στηρίξει μια τέτοια ιδέα. Τελικά δεν έκανα λάθος.

Δημιουργήσαμε ένα παγκόσμιο δίκτυο με έδρα την Αθήνα και με το 60% των πελατών μας να είναι εκτός Ελλάδας.

Το στοίχημα της επόμενης μέρας είναι να ανοίξουμε περισσότερο τα φτερά μας, ανταγωνιζόμενοι εταιρείες-κολοσσούς.

Η κρίση αναγκάζει -και αυτό είναι στα θετικά της- τα μυαλά να πηγαίνουν παραπέρα», συμπληρώνει ο Κώστας Χαμαλίδης που συνεργάζεται με μια ομάδα έντεκα νέων, «τοπ» στον χώρο τους, με μέσο όρο ηλικίας τα 28 έτη...

ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Μια... Αθήνα για κάθε τουρίστα

«Ξεκινήσαμε κάτι για να φτιάξουμε μια δουλειά για μας. Να δημιουργήσουμε μια θέση για τον καθένα μας. Μια δουλειά όπως τη θέλαμε, έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι τίποτε δεν πάει καλά», εξηγεί στο «Εθνος της Κυριακής» η Ανθια Βλασσοπούλου, ένα από τα παιδιά που δημιούργησαν τους Athens Insiders.

Πέρασαν από τη θεωρία στην πράξη για να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες σχεδιάζουν και περνάνε τις διακοπές τους στην Ελλάδα. Η ιδέα γεννήθηκε το 2012, στην καρδιά της κρίσης, από τέσσερις συνταξιδιώτες, τους: Ανθια Βλασσοπούλου, Δάφνη Τραγάκη, Νάταλι Κόντου και Αλέξη Φρυδά. «Στραφήκαμε στον τουρισμό, γιατί όλοι οι άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι ήταν σε άσχημη κατάσταση. Ο τουρισμός έχει μέλλον. Επίσης σε κάνει να έχεις αισιοδοξία για τη ζωή, καθώς βλέπεις μόνο χαρούμενους ανθρώπους, εδώ», υποστηρίζει η 34χρονη Ανθια που έχει σπουδάσει αρχιτεκτονική.

Μοναδικές εμπειρίες
Οι νεαροί ξεναγοί παρέχουν προσωποποιημένες ταξιδιωτικές εμπειρίες που ξεφεύγουν από την πεπατημένη, απευθύνονται σε μικρές ομάδες και προσφέρουν ιδιωτικό επίπεδο εξυπηρέτησης. Οργανώνουν προγράμματα «κομμένα και ραμμένα» στις ανάγκες κάθε ταξιδιώτη.

«Μέσω μιας διαδραστικής ηλεκτρονικής φόρμας συλλέγουμε πληροφορίες σχετικά με τα ενδιαφέροντα των πελατών μας και σχεδιάζουμε προγράμματα που ταιριάζουν με το προφίλ του κάθε πελάτη. Εχουμε δημιουργήσει μια σειρά από συναρπαστικές θεματικές εμπειρίες που προάγουν τον ελληνικό πολιτισμό και τρόπο ζωής. Από μαθήματα μαγειρικής και γευσιγνωσίας μέχρι εκδρομές και περιηγήσεις, οι εμπειρίες που προσφέρουν είναι πάντα πρωτότυπες, ιδιωτικές, και μπορούν να προσαρμοστούν περαιτέρω στις ανάγκες του κάθε πελάτη».

Εμπνευση αποτέλεσε η προσωπική ανάγκη των ιδρυτών να γνωρίζουν «εκ των έσω» τα μέρη τα οποία επισκέπτονταν όταν ταξίδευαν ακόμη κι αν δεν είχαν εκεί κάποιο φίλο ή γνωστό. Ετσι, ήρθε η απόφαση να δημιουργήσουν μια υπηρεσία που θα παρουσιάζει την αληθινή, τη δική τους Ελλάδα, στους επισκέπτες της. Μέχρι στιγμής τις υπηρεσίες τους έχουν χρησιμοποιήσει ταξιδιώτες όλων των ηλικιών από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Βραζιλία, την Αυστραλία και την Ινδία.

Η ομάδα Athens Insiders αποτελείται από τέσσερα άτομα με διαφορετικά γνωστικά υπόβαθρα και επαγγελματικές εμπειρίες που έχουν ταξιδέψει μαζί στην Ελλάδα, την Τουρκία, τη Συρία, την Ιορδανία, το Βιετνάμ, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Μολδαβία, την Ουκρανία.

«Εγώ θα προέτρεπα τα παιδιά που δεν ικανοποιούνται από μια διεκπεραιωτική δουλειά να κάνουν κάτι πιο δημιουργικό. Να ξέρουν όμως ότι θα συναντήσουν απίστευτες δυσκολίες», καταλήγει η Ανθια Βλασσοπούλου.

ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
bibian@pegasus.gr

 

 

 

ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ