ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΠΕΜΠΤΗ
27 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017

ΚΑΙΡΟΣ

ΑΘΗΝΑ 24°C

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Πώληση ή «λουκέτο»

Δίνεται η δυνατότητα να κλείσει η εταιρεία εν λειτουργία, αν δεν βρεθεί επενδυτής. Στον αέρα 8.000 εργαζόμενοι. Μπορεί να απολυθούν χωρίς αποζημίωση

  • ΕΘΝΟΣ
  • 9:49, 26/9/2008

Λουκέτο μέσω εκκαθάρισης, το οποίο θα αφήσει στον αέρα τους περίπου 8.000 εργαζομένους της Ολυμπιακής στην περίπτωση που δεν βρεθεί επενδυτής, προβλέπει φωτογραφική τροπολογία για την εταιρεία, η οποία κατατέθηκε αργά χθες το βράδυ στη Βουλή.

Με την τροπολογία αυτή επιβεβαιώνεται η ανυπαρξία εναλλακτικού σχεδίου της κυβέρνησης για τον εθνικό αερομεταφορέα, του οποίου την τύχη θα αναλάβει ειδικός εκκαθαριστής, αν δεν βρεθεί επενδυτής.

Στην περίπτωση αυτή οι εργαζόμενοι θα βρεθούν κυριολεκτικά στον δρόμο, αφού στο άρθρο 4 ορίζεται ξεκάθαρα πως «ο εκκαθαριστής διοικεί, διαχειρίζεται και εκπροσωπεί την επιχείρηση. Μπορεί να αποφασίζει την άμεση διακοπή ή τον σταδιακό περιορισμό ή διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης όπως και τη διατήρηση ή μη των πάσης φύσεως συμβάσεών της».

Οι συμβάσεις
Σ αυτό εκτός από τα συμβόλαια παροχής έργου περιλαμβάνονται και οι συμβάσεις εργασίας του προσωπικού, το οποίο θα μπορεί να απολυθεί στο σύνολό του και χωρίς αποζημίωση:

«Ειδικά οι συμβάσεις εργασίας του προσωπικού που συνδέεται με την επιχείρηση με σχέση εξαρτημένης εργασίας, ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου καθώς και με συμβάσεις έμμισθης εντολής δικηγόρων ή νομικών συμβούλων μπορούν όλες ή μερικές από αυτές, μετά τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης του Εφετείου, κατά την κρίση του εκκαθαριστή λαμβανόμενες προς το συμφέρον και τις ανάγκες της εκκαθάρισης, να λύονται με αζήμια για την επιχείρηση καταγγελία ή ακόμα και να αναστέλλονται».

Τα συναρμόδια υπουργεία με αποφάσεις τους μπορούν να θεσπίζουν μέτρα κοινωνικής προστασίας των εργαζομένων.

Ταυτόχρονα ο εκκαθαριστής θα έχει το δικαίωμα να «εκμισθώνει περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης για χρονικό διάστημα ως 6 μήνες και χωρίς δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό» με δυνατότητα μίας ακόμα ανανέωσης αυτών των συμβάσεων.

Παράλληλα η κυβέρνηση προικοδοτεί τον μελλοντικό επενδυτή της Ολυμπιακής με την επίγεια εξυπηρέτηση στα περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς παρατείνει το συμβόλαιο με την Ολυμπιακή ή με άλλον καθορισμένο από το υπουργείο Μεταφορών φορέα μέχρι τη διενέργεια σχετικού διαγωνισμού.

Το Κατάρ
Στο μεταξύ ως μοναδική σανίδα σωτηρίας για την κυβέρνηση αλλά και τη διάσωση του σχεδίου για την Ολυμπιακή αποτελεί το έντονα φημολογούμενο ενδιαφέρον του Κατάρ για τη συμμετοχή μέσω της Qatar Airways ή επενδυτικού σχήματος στους διαγωνισμούς για την απόκτηση της εταιρείας.

Κυβερνητικές πηγές εκτιμούν ότι οι συνομιλίες έχουν ήδη φτάσει σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, ώστε να προκύψει σαφές αποτέλεσμα από την επίσκεψη του ίδιου του πρωθυπουργού στην Ντόχα τον ερχόμενο μήνα, στην οποία όπως όλα δείχνουν θα συνοδεύεται και από τον υπουργό Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη.

Το ενδιαφέρον των επενδυτών για την Ολυμπιακή σχεδόν μονοπώλησε τη χθεσινή συζήτηση μεταξύ των δύο ανδρών, στην οποία επιβεβαιώθηκε η βιασύνη της κυβέρνησης να επιταχύνει τις εξελίξεις, δεδομένου ότι η συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, που θα δώσει το εναρκτήριο λάκτισμα για τη διεξαγωγή των τριών διεθνών διαγωνισμών, θα πραγματοποιηθεί πιθανότατα το Σάββατο.

«ΟΧΙ» ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ
Να μην προσέλθουν στον διάλογο με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αποφάσισαν χθες οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής ύστερα από μία θυελλώδη συνεδρίαση. Σχολιάζοντας την απόφαση αυτή κυβερνητικά στελέχη έκαναν λόγο για «μονόδρομο» ως προς το σχέδιο για την Ολυμπιακή διαμηνύοντας ξεκάθαρα ότι στην περίπτωση που δεν υπάρξει διάλογος, η κυβέρνηση θα νομοθετήσει.

Η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας απειλεί με διαγραφή τα σωματεία που θα προχωρήσουν σε διάλογο με τον Κ. Χατζηδάκη, ενώ προγραμματίζει σειρά κινητοποιήσεων, οι οποίες θα ξεκινήσουν με καθιστική διαμαρτυρία στο υπουργείο Μεταφορών την ερχόμενη Τετάρτη, ενώ με τη ΓΣΕΕ θα συναποφασιστεί η προκήρυξη κοινής απεργίας σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.

Σκληρή ήταν και η απάντηση των πιλότων της εταιρείας στις διαρροές του υπουργείου, σε σχέση με τις εφάπαξ αποζημιώσεις τους, με την οποία κατηγορούν τον κ. Χατζηδάκη για «επικοινωνιακή σκοπιμότητα»: «Δεν είμαστε ενώσεις μελλοντικών συνταξιούχων και εκατομμυριούχων. Διεκδικούμε το δικαίωμά μας να εργαζόμαστε όλοι στον Εθνικό μας Αερομεταφορέα με το ίδιο υψηλό αίσθημα ευθύνης και ασφάλειας».

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ 
mlilio@pegasus.gr

ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ