ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ
26 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017

ΚΑΙΡΟΣ

ΑΘΗΝΑ 29°C

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Τηλε-φονική εμμονή

Τουλάχιστον 10 από τα 25 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα του Πάσχα αποδίδονται σε απροσεξίες οδηγών που τη μοιραία στιγμή μιλούσαν στο κινητό

  • ΕΘΝΟΣ
  • 11:56, 4/5/2008

Στον θάνατο μέσω κινητού τηλεφώνου! Τουλάχιστον 10 από τα 25 θανατηφόρα ατυχήματα, που καταγράφηκαν στο οδικό δίκτυο της χώρας τις γιορτινές ημέρες του Πάσχα, αποδίδονται από την Τροχαία στη χρήση κινητών τηλεφώνων και «στη συνεπαγόμενη απόσπαση της προσοχής του οδηγού από την πορεία του»!

Οι πρώτες καταγραφές
Οι αξιωματικοί των κατά τόπους Τμημάτων Τροχαίας στις πρώτες καταγραφές που κοινοποίησαν στο Υπουργείο Εσωτερικών είναι σαφείς:

Κινητά τηλέφωνα μετά τις μοιραίες εκτροπές ή συγκρούσεις διαπιστώθηκε ότι ήταν σε λειτουργία κλήσης με τους συνομιλητές να έχουν κεραυνοβοληθεί από τον κρότο του τροχαίου και τη σιωπή που ακολούθησε.

Εκτός των κινητών τηλεφώνων, οι ίδιες επισημάνσεις των αξιωματικών κάνουν λόγο για απόσπαση της προσοχής των οδηγών, με συνέπεια την εκτροπή του οχήματός τους και για άλλους λόγους: Μουσική στη «διαπασών», προσπάθεια χειρισμού του ραδιοCD κλπ.

Το μέγα ζήτημα είναι ότι και πέρυσι, τις ημέρες του Πάσχα, όπως αποκαλύπτεται άλλα δέκα θανατηφόρα τροχαία αποδόθηκαν σε απόσπαση της προσοχής των οδηγών από την πορεία τους για τους ίδιους λόγους.

Γεγονός που σημαίνει ότι στις δύο εξόδους του Πάσχα, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, 20 άνθρωποι δεν γύρισαν πίσω λόγω στιγμιαίας αφηρημάδας, ενώ πολλοί ήταν οι συνομιλητές τους που υπέστησαν σοκ, καθώς έγιναν αυτήκοοι μάρτυρες σφοδρών συγκρούσεων!

Η Διεύθυνση Τροχαίας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας ταξινόμησε τα 25 θανατηφόρα δυστυχήματα που αναφέρονται στο χρονικό διάστημα από τη Μεγάλη Πέμπτη έως και την επομένη της ημέρας του Πάσχα για τις δύο χρονιές.

Το ζητούμενο σήμερα δεν είναι αν ήταν περισσότεροι ή λιγότεροι οι νεκροί από πέρυσι -αν κι αυτό έχει τη σημασία του- αλλά να ενημερωθούν οι οδηγοί για τον τρόπο που έχασαν τη ζωή τους τα θύματα τροχαίων κατά την περίοδο της αργίας.

Ετσι, λοιπόν, από τα θανατηφόρα δυστυχήματα που καταγράφηκαν σ' αυτό το διάστημα, 3 οφείλονται κατά την Τροχαία σε υπερβολική ταχύτητα.

Ενα σε αντικανονικό προσπέρασμα, 3 στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 10 στην απόσπαση προσοχής οδηγού και ένα σε αίτιο που αφορά τον οδηγό.

Για 4 δεν έχει πιστοποιηθεί η αιτία, 2 οφείλονται στις οδηγικές συνθήκες εξαιτίας δυσμενών καιρικών συνθηκών και ένα σε απροσεξία πεζού, που παρασύρθηκε όταν επιχείρησε να διασχίσει κάθετα το οδόστρωμα.

Αλλα αίτια
Εντεκα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν το αυτοκίνητό τους εξετράπη, 7 σε σύγκρουση του οχήματός τους με άλλο και 2 σε παρασύρσεις πεζών.

Δύο θανατηφόρα δυστυχήματα έγιναν στη Νέα Εθνική Οδό Αθήνας-Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα δύο νεκρούς, δύο βαριά τραυματίες και πέντε ελαφρά.

Επτά συνέβησαν στο δευτερεύον εθνικό δίκτυο, με αποτέλεσμα 8 νεκρούς, έναν βαριά τραυματία και τρεις ελαφρά. Τέσσερα έγιναν στο επαρχιακό δίκτυο με 4 νεκρούς και 3 ελαφρά τραυματίες.

Επτά έγιναν σε κατοικημένες περιοχές με επτά νεκρούς και 4 ελαφρά τραυματίες.

Τα ΙΧ είχαν τη «μερίδα του λέοντος» στα θύματα. Εννέα ήταν οδηγοί, 3 επιβάτες και δύο πεζοί που παρασύρθηκαν από ιδιωτικής χρήσης οχήματα. Δύο από τα θύματα δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας.

Τη ζωή του έχασε ένας οδηγός φορτηγού, καθώς και ένας συνεπιβάτης. Πέντε από τα θύματα ήταν οδηγοί δικύκλων εκ των οποίων ο ένας δεν φορούσε κράνος.

Σε ό,τι αφορά τις ώρες που συνέβησαν τα ατυχήματα, η Τροχαία κατέγραψε ότι: Από τις 7 το πρωί έως τη 1 μετά το μεσημέρι καταγράφηκαν τέσσερα θανατηφόρα, από τη 1 μ.μ. έως τις 3 μ.μ. ένα, από τις 3 μ.μ. έως τις 5 μ.μ. δύο, από τις 5 μ.μ. έως τις 9 μ.μ. πέντε, από τις 9 μ.μ. έως τα μεσάνυχτα τρία, από τα μεσάνυχτα έως τις 5 π.μ. πέντε.

*ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ*
Εβδομάδα των... τροχαίων παθών

Στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας μόνο στην Αττική έγιναν 135 ατυχήματα με 176 θύματα (νεκρούς, βαριά και ελαφρά τραυματίες). Από αυτά, στο χρονικό διάστημα από 21 έως 27 Απριλίου, τα 6 ήταν θανατηφόρα. Επίσης 124 ατυχήματα με 162 ελαφρά τραυματίες (5 από αυτοκίνητα και 77 από δίκυκλα). Τα κυριότερα αίτια των δυστυχημάτων ήταν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση προτεραιότητας και η παραβίαση των σημάνσεων, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε τα αποτελέσματα των τραυματισμών τους. Το ίδιο χρονικό διάστημα από τα συνεργεία των τροχονόμων στην περιοχή της Αττικής βεβαιώθηκαν 7.140 παραβάσεις από τις οποίες 500 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, βεβαιώθηκαν 119 παραβάσεις από τις οποίες οι 24 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος.

Π. ΚΑΡΣΙΩΤΗΣ

ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ