ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2017

ΚΑΙΡΟΣ

ΑΘΗΝΑ 17°C

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΛΑΜΑΣ

«Προσπάθησα να αποφύγω το τραγούδι αλλά με κέρδισε»

Η ενασχόληση με την τέχνη, ειδικότερα με τη μουσική, για κάποιους μπορεί να είναι επιλογή, για κάποιους άλλους όμως αποτελεί μονόδρομο. 

  • ΕΘΝΟΣ
  • 9:59, 20/4
Ο Πέτρος Μάλαμας μιλάει για τη νέα προσωπική δισκογραφική του δουλειά, τη μουσική και τα όνειρά του, «το όπλο του ενάντια στις δυσκολίες και την κρίση»
Ο Πέτρος Μάλαμας μιλάει για τη νέα προσωπική δισκογραφική του δουλειά, τη μουσική και τα όνειρά του, «το όπλο του ενάντια στις δυσκολίες και την κρίση»

Σε αυτήν τη δεύτερη κατηγορία ανήκει ο Πέτρος Μάλαμας, ο νέος τραγουδοποιός και ερμηνευτής που έχει καταφέρει να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού από τα πρώτα του κιόλας μουσικά βήματα.

Προσφάτως κυκλοφόρησε η δεύτερη προσωπική δισκογραφική του δουλειά με τίτλο «Κοιτάσματα» σε μουσική Λεωνίδα Μπαλάφα και στίχους Πάνου Δημητρόπουλου. Τα καινούργια αυτά κομμάτια θα παρουσιαστούν ζωντανά, μεταξύ άλλων, στη συναυλία, με ελεύθερη είσοδο, που θα δώσει ο Πέτρος Μάλαμας, στις 27 του μήνα, στο «Σταυρός του Νότου Club».

«Φαντάζομαι πως τα συναισθήματα ενός καλλιτέχνη όταν παραδίδει τα καινούργια του τραγούδια στο κοινό μοιάζουν με εκείνα της μητέρας που στέλνει τα παιδιά της πρώτη μέρα στο σχολείο», μας λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος και παραδέχεται πως στο πρώτο του άλμπουμ είχε μεγαλύτερη αγωνία απ' ό,τι σ' αυτό το δεύτερο: Η αγωνία μου κρύβεται στην άγνοια. Στο δεύτερο βήμα κάτι ξέρω παραπάνω. Επίσης οι στίχοι και η μουσική, αυτήν τη φορά, μού παραδόθηκαν έτοιμα οπότε είχα λίγα ν' αμφιβάλλω». Εχοντας μεγαλώσει σ' ένα σπίτι με διαρκείς και έντονες μουσικές επιρροές, κυρίως χάρη στον τον πατέρα του, τον γνωστό τραγουδοποιό Σωκράτη Μάλαμα, η μουσική είχε ούτως ή άλλως καταλάβει από νωρίς μια σημαντική θέση στη ζωή του Πέτρου.

Παρ' όλα αυτά, αρχικά, έστρεψε αλλού το ενδιαφέρον του. Σπούδασε υποκριτική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και ποιητική στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Ασχολήθηκε λίγο με το θέατρο αλλά, απ' ό,τι αποδείχτηκε, οι «Σειρήνες» του τραγουδιού ήταν πολύ πιο δυνατές και δεν κατάφερε να τούς αντισταθεί. «Προσπάθησα να το αποφύγω αλλά όποτε έκλεινε ο ουρανός γύρω μου, άνοιγε με ένα τραγούδι. Οπότε πηγαίνω κι εγώ όπου με πάει», μάς εξομολογείται ο ίδιος.

Προφανώς και το γεγονός ότι είναι γιος ενός καλλιτέχνη που έχει διαγράψει μια σημαντική διαδρομή στον χώρο του ελληνικού τραγουδιού έχει αντίκτυπο στη ζωή και στη διαδρομή του. Καλώς ή κακώς σε αυτές τις περιπτώσεις οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες. «Κι εγώ με συγκρίνω με τον μπαμπά μου και είναι ανθρώπινο. Στην ηλικία μου κι εκείνος έβγαζε δεύτερο δίσκο και χίλιες ομοιότητες και χίλιες διαφορές. Και με τη μαμά μου με συγκρίνω επίσης αλλά εκείνη δεν είναι δημόσιο πρόσωπο οπότε τι να σκεφτεί κανείς; Οι συγκρίσεις, τελικά, δεν μπορούν να βλάψουν κανέναν, ούτε και να τον ωφελήσουν όμως», μας λέει με νόημα και συμπληρώνει: «Φυσικά και τον συμβουλεύομαι τον πατέρα μου. Η άποψή του, με την οποία μπορεί να συμφωνώ ή να διαφωνώ, με φέρνει αντιμέτωπο με τη δική μου. Είναι άνθρωπος ψημένος σε άλλες θερμοκρασίες και χαίρομαι να συζητώ μαζί του».

Στον πρώτο του δίσκο, την «Καναδέζα», άντλησε σε μεγάλο βαθμό την έμπνευσή του από ένα ταξίδι που έκανε στο Βανκούβερ του Καναδά για έναν έρωτα. Υπάρχουν ωστόσο πολλά ακόμη που μπορούν να τον εμπνεύσουν και τα να εκφράσει μέσα από τα τραγούδια του: «Είμαστε όπως τα ραδιόφωνα. Δεν έχουμε μουσική μέσα μας αλλά πιάνουμε μουσική σε κάποιους, ας πούμε, χιλιόκυκλους. Εκεί, δεν έχουν σημασία τα θέματα αλλά η ίδια η επιθυμία».

Οσο για το βασικό του όπλο ενάντια στις δυσκολίες και την κρίση; «Ευτυχώς τα όνειρα είναι για όλους ένα παράθυρο. Να ανοίγουμε συχνά να μπαίνει φρέσκος αέρας στα σπίτια μας».

Αναστασία Κουκά