ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ
23 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017

ΚΑΙΡΟΣ

ΑΘΗΝΑ 25°C

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ

40άρης ερωτεύεται λογισμικό...

Ρεσιτάλ του Χοακίν Φίνιξ στο «Δικό της» που κυνηγά 5 Οσκαρ, ενώ το ξενόγλωσσο χρυσό αγαλματίδιο «καλοβλέπει» ο «Ομάρ». Κερδίζει τις εντυπώσεις το ελληνικό δράμα «Το δέντρο και η κούνια»

  • ΕΘΝΟΣ
  • 10:00, 6/2/2014
Ο Χοακίν Φίνιξ ως μοναχικός κειμενογράφος που αρχίζει να ερωτεύεται ένα... λειτουργικό σύστημα στο «Δικό της»
Ο Χοακίν Φίνιξ ως μοναχικός κειμενογράφος που αρχίζει να ερωτεύεται ένα... λειτουργικό σύστημα στο «Δικό της»

Δικό της
Του Σπάικ Τζόνζι

Χοακίν Φίνιξ, Εϊμι Ανταμς, Ρούνι Μάρα, Ολίβια Γουάιλντ, Σκάρλετ Γιόχανσον (φωνή)

Μπορεί ένας άνθρωπος να ερωτευθεί ένα... λογισμικό; Ο έμπειρος σουρεαλιστής Σπάικ Τζόνζι («Στο μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς») ισχυρίζεται πως μπορεί, και ομολογουμένως κατορθώνει να μας πείσει με τούτo το τοποθετημένο στο κοντινό μέλλον χρονικό αναπτυσσόμενης φιλίας, αγάπης και εξάρτησης ανάμεσα σε έναν μοναχικό 40άρη κειμενογράφο κατά παραγγελία ερωτικών επιστολών και το γλυκό, διορατικό, «ευαίσθητο» λειτουργικό σύστημα που αποφασίζει να αγοράσει. Καίριο το σχόλιο για την κοινωνία των διογκούμενων εικονικών επαφών που απομονώνουν όλο και περισσότερο ακόμα και τον περιτριγυρισμένο (όπως ο ήρωας) από φίλους και γνωστούς άνθρωπο, μα και παιχνιδιάρικο συνάμα το μοτίβο του «αντιληπτικού» έρωτα που δημιουργείται με τη χρήση αποκλειστικά της αίσθησης της ακοής (και καθόλου της όρασης), σε μία στατικών ρυθμών μεν, αλλά λεπτού χιούμορ και υποβλητικών συγκινήσεων ταινία που προτείνεται για πέντε Οσκαρ ? περιέργως όχι και για το ερμηνευτικό ρεσιτάλ του Χοακίν Φίνιξ (2013, Her). ***

Ομάρ
Του Χάνι Αμπου-Ασάντ

Αντάμ Μπακρί, Λιμ Λουμπάνι, Γουαλίντ Ζουάιτερ

Ο Ομάρ παραβιάζει τακτικά το τείχος των Ισραηλινών για να συναντά την αγαπημένη του Νάντια στην άλλη πλευρά του διχοτομημένου χωριού του. Ωσπου η κακοποίησή του από μια παρέα συνοριοφυλάκων θα τον σπρώξει σε μια πράξη εκδίκησης: μαζί με δύο παιδικούς του φίλους, θα επιτεθούν σε ένα φυλάκιο και θα σκοτώσουν έναν Ισραηλινό στρατιώτη. Σύντομα, ο Ομάρ συλλαμβάνεται. Και ενώ αρχικά αντιστέκεται στα βασανιστήρια, θα δεχθεί τελικά να συνεργαστεί με τους δεσμώτες του με αντάλλαγμα να αφεθεί προσωρινά ελεύθερος. Επιστρέφοντας, όμως, θα αποκαλύψει τη συμφωνία στους φίλους του και θα αρχίσει να αναζητά τον πραγματικό χαφιέ που ευθύνεται για τη σύλληψή του? Απ’ αυτό το σημείο και πέρα, οι ελιγμοί της δράσης αρχίζουν να φλερτάρουν με την υπερβολή, χωρίς, ευτυχώς να υπονομεύουν το αντικείμενο του φιλμ: την εκ προοιμίου καταδικασμένη ζωή του αιχμάλωτου μέσα στον ίδιο του τον τόπο Παλαστίνιου. Τούτο το «δίλημμα», το ειρωνικά δηλωτικό της πλήρους ματαιότητας, ο πραγματιστής Χάνι Αμπου-Ασάντ το προβάλλει με την ίδια αδρότητα και πίκρα που το είχε προβάλει και στο «Παράδεισος τώρα», το οποίο, όπως και το «Ομάρ» τώρα, είχε προταθεί για ξενόγλωσσο Οσκαρ (2013, Omar). ***

Το δέντρο και η κούνια
Της Μαρίας Ντούζα

Μυρτώ Αλικάκη, Ηλίας Λογοθέτης, Μιριάνα Καράνοβιτς, Νίκος Ορφανός

Ηλίας Λογοθέτης και Μυρτώ Αλικάκη πρωταγωνιστούν στο δράμα της Μαρίας Ντούζα «Το δέντρο και η κούνια»
Ηλίας Λογοθέτης και Μυρτώ Αλικάκη πρωταγωνιστούν στο δράμα της Μαρίας Ντούζα «Το δέντρο και η κούνια»

Δράμα οικογενειακών σχέσεων με ευρείες αναφορές στη μετανάστευση και ειδικότερες στη μνήμη, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Μαρίας Ντούζα συμπυκνώνει τα παραπάνω, καίρια και στρωτά, σε μια απλή ιστορία: εκείνη της Ελένης, Ελληνίδας γιατρού στο Λονδίνο που, αιφνιδιασμένη από την πρόθεση του Βρετανού συζύγου της να δεχθεί μια επαγγελματική πρόταση μετάθεσης στην Κίνα, αποφασίζει, μαζί με την κόρη της, να επιστρέψει στην Ελλάδα ύστερα από 15 χρόνια απουσίας για να περάσει το Πάσχα με τον πατέρα της. Φθάνοντας, όμως, στο επαρχιακό της πατρικό, ανακαλύπτει πως στο σπίτι έχει εγκατασταθεί μια Σέρβα πρόσφυγας με την έφηβη κόρη της. Το δράμα πυκνώνει σταδιακά όσο η ταυτότητα της δήθεν οικονόμου αρχίζει να σχηματίζεται. Μπορεί η συμφιλίωση να είναι προδιαγραμμένη, όμως είναι η απέριττη, χωρίς στόμφο φιλμική πορεία προς αυτήν που σε κερδίζει, συνδραμούσης και της ταιριαστής φυσικότητας στις πρωταγωνιστικές ερμηνείες (2013). ***

Μαντέλα: ο δρόμος προς την ελευθερία
Του Τζάστιν Τσάντγουικ

Ιντρις Ελμπα, Ναόμι Χάρις

Ως πορτρέτο του Νέλσον Μαντέλα, το φιλμ του Τζάστιν Τσάντγουικ συνιστά ένα κολάζ στιγμιοτύπων που αρκούνται στην επίδειξη μάλλον των δράσεων του εκλιπόντος Νοτιοαφρικανού πολιτικού παρά στην κατάδειξη των βαθύτερων αγχών και των κινήτρων του. Μένει, πάντως, από το αδύναμο, ανιαρό σύνολο, η δεσποτική παρουσία του Βρετανού ηθοποιού Ιντρις Ελμπα, σε μια ερμηνεία προδιαγραφών Οσκαρ, το οποίο τελικά διεκδικεί ο Μπόνο των U2 για το τραγούδι «No ordinary love» (2013, Mandela: Long walk to freedom). **

Η χαρά και η θλίψη του σώματος
Του Ανδρέα Πάντζη

Χάρης Αμπράζης, Γιώργος Χωραφάς, Σίλβια Πέτκοβα

13 χρόνια μετά το «Τάμα», ο Ελληνοκύπριος σκηνοθέτης Ανδρέας Πάντζης επιστρέφει στο σινεμά μυθοπλασίας με άλλο ένα χρονικό περιπλάνησης. Ο λυρισμός και η αλληγορική δύναμη εκείνου του φιλμ δίνει τη θέση του σε μια επίδοξα ρεαλιστική γραφή που διαρκώς φαλτσάρει (2013). *

«Μαντέλα: ο δρόμος προς την ελευθερία»
«Μαντέλα: ο δρόμος προς την ελευθερία»

Robocop
Του Χοσέ Παντίγια

Τζόελ Κίναμαν, Γκάρι Ολντμαν, Αμπι Κόρνις

Εκσυγχρονισμός του πασίγνωστου b movie του Πολ Βερχόφεν (1987), με τον Τζόελ Κίναμαν στον ρόλο του αστυνομικού που, μετά έναν βαρύ τραυματισμό σε συμπλοκή, μετατρέπεται σε ανδροειδή μπάτσο (2014).

Delivery man: Δεν τα φέρνει τα παιδιά ο πελαργός
Του Κεν Σκοτ

Βινς Βον, Κρις Πρατ

Ο Βινς Βον υποδύεται τον ταλαίπωρο 40άρη που ανακαλύπτει πως από τις απανωτές δωρεές σπέρματος που έκανε έχουν γεννηθεί... 533 παιδιά(2013, Delivery man).

ΡΟΜΠΥ ΕΚΣΙΕΛ
reksiel@pegasus.gr

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ