ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΠΕΜΠΤΗ
23 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017

ΚΑΙΡΟΣ

ΑΘΗΝΑ 16°C

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Εν λευκώ παράδοση του Λιμένα Πειραιά

Ελεύθερα τιμολόγια στα φορτία εισαγωγής - εξαγωγής, προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά

  • ΕΘΝΟΣ
  • 9:47, 7/11/2008

Σε «ομηρεία» θέτει η κυβέρνηση Καραμανλή το εμπόριο της χώρας με την πλήρη παράδοση των δύο μεγαλύτερων εμπορικών λιμανιών σε ξένες εταιρείες.

Αυτό αποκάλυψαν, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων στα λιμάνια, παρουσιάζοντας συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία προκύπτουν τα εξής:

1. Από τη σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στην κρατική κινέζικη εταιρεία Cosco, προβλέπεται ότι ο παραχωρησιούχος έχει τη δυνατότητα να διαμορφώνει ελευθέρα τα τιμολόγια ακόμα και στα φορτία εισαγωγής-εξαγωγής, ενώ με «χαλαρές» συνέπειες» μπορεί να κλείνει για πολλές μέρες το λιμάνι.

2. Ανοίγει «δρόμος» για την είσοδο κινεζικών προϊόντων στην ελληνική αγορά. Μάλιστα, αποκάλυψαν ότι ήδη σχεδιάζεται από Κινέζους η αγορά κτιρίου στη βιομηχανική «ζώνη» του Πειραιά προφανώς για μεταποίηση εμπορευμάτων.

Επιχειρήματα

Η διοίκηση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) της Ενωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ κατήγγειλε, με νομικά επιχειρήματα, πως στη σύμβαση παραχώρησης υπάρχουν αντισυνταγματικές διατάξεις και ανακοινώθηκε ότι σήμερα θα γίνει παρέμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, όπου έχει διαβιβαστεί από τον ΟΛΠ για έλεγχο, ενώ προαναγγέλθηκαν νέες κινητοποιήσεις.

Να σημειωθεί ότι οι συνδικαλιστικές οργανώσεις έχουν κάνει και προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας και ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος προανήγγειλε συνέχιση του δικαστικού αγώνα ακόμα και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια αλλά και δυναμική κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

«Στέλνουμε μήνυμα προς τους παραχωρησιούχους: Για εμάς δεν τελειώνει η υπόθεση στο Κοινοβούλιο και δεν θα το πούμε κινέζικα, θα το πούμε ελληνικά: Μολών λαβέ», τόνισε ο αντιπρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Στράτος Μπαλαμπανίδης.

Ο νομικός σύμβουλος των οργανώσεων, αναπληρωτής καθηγητής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Γιώργος Κατρούγκαλος επεσήμανε σοβαρά ζητήματα αντισυνταγματικότητας του κειμένου της σύμβασης παραχώρησης.

Μεταξύ άλλων ανέφερε πως δίνεται η δυνατότητα στον παραχωρησιούχο να κλείσει το λιμάνι ακόμα και 14 μέρες, με «χαλαρές» διαδικασίες κυρώσεων. Δεν υπάρχουν διατάξεις διασφάλισης του δημόσιου ελέγχου της λειτουργίας του λιμανιού και η διακήρυξη του διαγωνισμού έγινε χωρίς να υπάρχει η αναγκαία νομοθετική βάση.

Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ τόνισε ότι παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις δίνεται η δυνατότητα στους αναδόχους να εφαρμόζουν ελεύθερα τιμολόγια ακόμα και για το εισαγόμενο-εξαγόμενο φορτίο «και μάλιστα σε περίοδο κρίσης» και κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους «να μην τολμήσουν να επιτρέψουν στην ξένη εταιρεία να κάνει επενδύσεις με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Θα είναι νέο Βατοπέδιο».

Από πλευράς ΟΛΠ ανακοινώθηκε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης στα τιμολόγια. Ο πρόεδρος των λιμενεργατών Γ. Νουχουτίδης αποκάλυψε τις κινήσεις των Κινέζων για αγορά κτιρίου στον Πειραιά, ώστε να προωθήσουν τη μεταποίηση εμπορευμάτων και κάλεσαν όλοι την κυβέρνηση να σταματήσει τις παραχωρήσεις στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά και Θεσσαλονίκης.

Τέλος, ο κ. Μπαλαμπανίδης κατήγγειλε την κυβερνητική πολιτική, που δημιούργησε στο λιμάνι εργαζόμενους «δύο ταχυτήτων», αμείβοντας τους νεοπροσλαμβανόμενους με 800 ευρώ «ενώ την ίδια ώρα που έγιναν αυτές οι προσλήψεις προσλήφθηκαν τρία άτομα στη νομική υπηρεσία με τριπλάσιους μισθούς». «Η νομική υπηρεσία έχει 20 - 25 άτομα και παρ όλα αυτά η διοίκηση του ΟΛΠ διαθέτει 300.000 - 400.000 ευρώ κάθε χρόνο για νομικές υπηρεσίες σε εξωτερικούς συνεργάτες», κατήγγειλε ο ίδιος.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΑΛΑΓΚΟΝΙΑΡΗΣ

ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ