Το ενεργειακό στοίχηµα της χώρας
Eurokinissi/Γιώργος Κονταρίνης

Το ενεργειακό στοίχηµα της χώρας

Τελευταία Ενημέρωση
Τα γεγονότα, οι εξελίξεις και ο νέος ρόλος που επιφυλάσσουν στην Ελλάδα τη φετινή χρονιά

Σηµαντικά γεγονότα έρχονται να σηµατοδοτήσουν το νέο τοπίο και να αναδείξουν νέες δυνατότητες για την ελληνική οικονοµία. Χθες η εταιρεία Gastrade, που τρέχει το πρότζεκτ της κατασκευής και λειτουργίας του σταθµού LNG, ανακοίνωσε πως το µάρκετ τεστ που πραγµατοποίησε για να διαπιστώσει το εµπορικό ενδιαφέρον της αγοράς ολοκληρώθηκε µε επιτυχία. Συνολικά 20 εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την επαναεριοποίηση 12,2 δισ. κυβικών µέτρων καυσίµου, όταν οι τεχνικές δυνατότητες του σταθµού είναι για 5,5 δισ. κυβικά µέτρα τον χρόνο.

Το δεύτερο κοµβικό γεγονός των τελευταίων ηµερών αφορά στην έλευση στον σταθµό LNG της Ρεβυθούσας, την περασµένη Κυριακή 30 ∆εκεµβρίου, του ελληνικών συµφερόντων νεόκτιστου δεξαµενόπλοιου «Maria Energy», το οποίο έδεσε στην προβλήτα του Τερµατικού Σταθµού Υγροποιηµένου Φυσικού Αερίου για να εκφορτώσει spot φορτίο LNG της αµερικανικής εταιρείας Cheniere, ποσότητας 168.000 m3 (1.772.400 Mw), το οποίο εισάγει στην Ελλάδα η ∆ΕΠΑ.

Οπως ανέφερε ο ∆ΕΣΦΑ σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για το πρώτο αµερικανικό φορτίο LNG από σχιστολιθικό αέριο που εισάγεται στην Ελλάδα και το πρώτο που παραδίδεται από τον νέο τερµατικό σταθµό της Cheniere στο Corpus Christi του Τέξας.

Οι δύο εξελίξεις δείχνουν πως η αγορά ανταποκρίνεται στα ενεργειακά σχέδια της χώρας.

Το 2019 µπορεί να αποδειχθεί χρονιά-ορόσηµο αν η χώρα ολοκληρώσει τα βήµατα που έχει ξεκινήσει να κάνει. Οι αποκρατικοποιήσεις πρέπει να τρέξουν στην κατεύθυνση που έχει χαραχτεί. Στην ενεργειακή ατζέντα είναι ο διαγωνισµός για τα ΕΛΠΕ, ο διαχωρισµός του εµπορικού κοµµατιού και του κοµµατιού των υποδοµών της ΔΕΠΑ, που θα ανοίξει τον δρόµο για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΔΕΠΑ εµπορίας, ο διαγωνισµός για τους λιγνίτες της ∆ΕΗ και τους ΑΗΣ, η προώθηση των πρότζεκτ φωτοβολταϊκών σταθµών και αιολικών πάρκων, οι έρευνες για τα πετρέλαια στη ∆υτική Ελλάδα και την Ηπειρο και φυσικά οι αγωγοί µεταφοράς φυσικού αερίου.

Το σχέδιο είναι φιλόδοξο, οι διεργασίες λεπτές και οι υποχρεώσεις πολλές και σηµαντικές, αλλά αποτελούν την ευκαιρία της χώρας να πρωταγωνιστήσει σε ένα οικονοµικό πεδίο όπου µέχρι τώρα συµµετείχε απλώς ως... καταναλώτρια.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ