Ποιος επιχειρηματίας θα εμπιστευθεί την Ελλάδα της γραφειοκρατίας;
Φωτογραφία αρχείου (Eurokinissi)

Ποιος επιχειρηματίας θα εμπιστευθεί την Ελλάδα της γραφειοκρατίας;

Τελευταία Ενημέρωση
Ποιος θα εµπιστευθεί ένα κράτος που δεν µπορεί να τιθασεύσει τη γραφειοκρατία;

Όσοι αναρωτιούνται γιατί σ’ αυτό τον τόπο, παρόλο που κατακρηµνίστηκαν µισθοί, συλλογικές συµβάσεις και εργασιακές σχέσεις τα προηγούµενα χρόνια, η ανάπτυξη δεν έρχεται, δεν έχουν παρά να δουν τον τρόπο µε τον οποίο εξελίσσονται κάποια έργα. Μόλις πριν από δύο µέρες ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής της επέκτασης του διαδρόµου προσγειώσεων και απογειώσεων 10/28 κατά ένα χιλιόµετρο µέσα στη θάλασσα στο αεροδρόµιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Το έργο ανατέθηκε το 2005 και σύµφωνα µε τον αρχικό προγραµµατισµό επρόκειτο να παραδοθεί 2011.

Τελικά παραδόθηκε τον Απρίλιο του 2019, για να τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία στα τέλη του 2019… Το έργο πέρασε από σαράντα κύµατα κι άλλους τόσους υπουργούς Υποδοµών και κυβερνήσεις µέχρι να ολοκληρωθεί. Το µετρό Θεσσαλονίκης βέβαια είναι ακόµα χαρακτηριστικότερο παράδειγµα. Η κουβέντα για το έργο κράτησε είκοσι χρόνια. Τελικά τον Σεπτέµβριο του 2003 αποφασίζεται το µετρό να κατασκευαστεί ως δηµόσιο έργο.

Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 2,5 χρόνια µέχρι να ανακηρυχτεί ανάδοχος και να αρχίσει το έργο το 2006! Χαρακτηριστικό των καθυστερήσεων µε τις οποίες προχωρούσε από την αρχή το έργο ήταν πως σύµφωνα µε τα επίσηµα στοιχεία του υπουργείου Υποδοµών και Μεταφορών µέχρι το καλοκαίρι του 2010 -τέσσερα χρόνια από την έναρξή του- είχε κατασκευαστεί µόλις το 14% του συνολικού έργου! Τώρα, έπειτα από πολλές περιπέτειες, αντιπαραθέσεις και ενστάσεις αλλά και µε επιτάχυνση των διαδικασιών τα τελευταία χρόνια, η διοίκηση της Αττικό Μετρό εκτιµά πως όλη η γραµµή, µαζί µε τον σταθµό Βενιζέλου, θα έχει ολοκληρωθεί το 2023!

Συνολικά δηλαδή είκοσι χρόνια µετά την απόφαση για την κατασκευή του ως δηµόσιου έργου… Τα παραδείγµατα, στα οποία έχουν προστεθεί το τελευταίο διάστηµα οι περιπτώσεις του Ελληνικού και της επένδυσης της Cosco στον ΟΛΠ, δείχνουν ότι η Ελλάδα παραµένει στον αστερισµό του… αραµπά. Ετσι όµως δεν έρχεται ανάπτυξη. Ποιος µικρός, µεσαίος ή µεγάλος επιχειρηµατίας θα εµπιστευθεί ένα κράτος που δεν υλοποιεί ένα δηµόσιο έργο υποδοµών σε εύλογο χρονικό διάστηµα; Ποιος επενδυτικός όµιλος θα εµπιστευθεί ένα κράτος που παρά τις εξαγγελίες δεν µπορεί να τιθασεύσει τη γραφειοκρατία;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ