Οι δύο όψεις της αγοράς

Τελευταία Ενημέρωση

Τα σύννεφα πάνω από το βασίλειο του diesel άρχισαν να µαζεύονται πριν από δύο περίπου χρόνια, όταν οι δήµαρχοι τεσσάρων µεγάλων πόλεων -Μαδρίτη, Μεξικό, Παρίσι και Αθήνα- γνωστοποιούσαν την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε απαγόρευση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχηµάτων «εντός των τειχών» µέχρι το 2025.

Παρόλο που είναι ένα θέµα το κατά πόσον είναι αρµόδιος ο ∆ήµος Αθηναίων, που δεν είναι καν µητροπολιτικός, να πάρει τέτοιου είδους µέτρα, η είδηση είχε προκαλέσει και αίσθηση και ανησυχία. Γιατί είχε προηγηθεί και το περίφηµο dieselgate, που σε καµία περίπτωση βέβαια δεν είχε να κάνει µε τα οικολογικά διαπιστευτήρια των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων.

Απλώς τα ντεσιµπέλ του αντιπετρελαϊκού θορύβου ανέβαιναν και οι Έλληνες που είχαν στερηθεί τα προ του 2010 χρόνια τις χάρες της πετρελαιοκίνησης (βλ. οικονοµία) και είχαν σπεύσει αµέσως µετά να εκτοξεύσουν τις πωλήσεις τέτοιων οχηµάτων σχεδόν στο 65% του συνόλου της αγοράς (το 2014) ένιωθαν να χάνουν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους... Η παραφιλολογία περί κατάργησης των diesel έδινε και δυστυχώς εξακολουθεί να δίνει και να παίρνει, ωστόσο κανείς κατασκευαστής δεν βγάζει τους κινητήρες αυτούς από την γκάµα του αν δεν τον βολεύει!

∆εκαοκτώ από τα 23 µοντέλα που λανσαρίστηκαν φέτος στην ελληνική αγορά είναι διαθέσιµα και σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις και αν υπάρχει κάτι που πρέπει να σκεφτεί ο υποψήφιος αγοραστής επιλέγοντας καύσιµο, είναι η χρήση του αυτοκινήτου και όχι ο φόβος της απαγόρευσης της κυκλοφορίας τους. Γιατί και εκεί όπου επιχειρείται απαγόρευση ή περιορισµός, το µέτρο αφορά συνήθως αυτοκίνητα παλαιότερων προδιαγραφών ρύπων.

«Όχι» στο πετρέλαιο πρέπει να πει κανείς αν κινείται κυρίως µέσα στην πόλη (ό,τι χειρότερο για εµφάνιση προβληµάτων που κοστίζουν ακριβά) αλλά και αν τελικά δεν «κάνει» αρκετά χιλιόµετρα τον χρόνο (τουλάχιστον 15.000), ώστε να υπάρξει απόσβεση της διαφοράς τιµής. Κάποιος που κάνει πολλά ταξίδια, ναι, αυτός πρέπει να προτιµήσει το diesel!

Το γεγονός τώρα ότι το 2017 οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. υποχώρησαν στο 44% του συνόλου των πωλήσεων εκτιµάται από τους ανθρώπους της αγοράς ως εκλογίκευση της κατάστασης, καθώς ο αγοραστής αγοράζει αυτό που πραγµατικά του χρειάζεται. Γιατί βαδίζουµε -επιτέλους- προς µια πιο ορθολογική σύνθεση του στόλου και όχι προς την κατάργηση του diesel… 

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ