Skip to main content
Το «πάτσγουορκ» της Παιδείας
Ενίσχυση της ΕΕ για την Παιδεία/pexels.com

Το «πάτσγουορκ» της Παιδείας

Τελευταία Ενημέρωση
Το ενδιαφέρον µου για θέµατα που άπτονται του τοµέα της Παιδείας είναι µεγάλο – ειδικά στην αρχή κάθε νέας κυβερνητικής θητείας

Μου αρέσει να ακούω τους νέους υπουργούς να θέτουν στόχους, ίσως γιατί, όπως και πολύς κόσµος, έχω στο πίσω µέρος του µυαλού µου τον αντίλογο και µια απωθηµένη γκρίνια περί αλλαγών στον πολύπαθο τοµέα της, οι οποίες συχνά αναδεικνύουν αντί να θεραπεύσουν παθογένειες, προσθέτουν µπαλώµατα σε ένα χιλιοταλαιπωρηµένο «πάτσγουορκ», και όταν έρχεται η ώρα να κριθούν από το αποτέλεσµά τους, ο απολογισµός δεν είναι ποτέ ικανοποιητικός.

Το γεγονός ότι η χώρα µας διήλθε µια βαθιά κρίση σε όλα τα επίπεδα διέλυσε πολλές από τις βεβαιότητες πάνω στις οποίες µπορεί και να βασίζαµε σε έναν βαθµό τα θεµέλια, σχηµατοποιώντας το όραµά µας για την κοινωνία του αύριο.

Η κυβερνητική εµπειρία της αριστερής διακυβέρνησης έθεσε ζητήµατα ταυτότητας και αλλαγής προσανατολισµού. Σε αυτόν τον χώρο η διαβούλευση έδωσε ιδέες για εκπαιδευτικές αλλαγές και τελικά δροµολογήθηκαν µεταρρυθµίσεις στην κατεύθυνση της διαµόρφωσης µιας νέας φυσιογνωµίας πάνω σε συγκεκριµένους άξονες και µε συγκεκριµένες προτεραιότητες.

Και ύστερα ήρθαν οι… µέλισσες, που έφεραν εκλογές. Η νέα υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραµέως, από βήµατος της Ολοµέλειας µίλησε για έξι βασικούς στόχους που διατρέχουν οριζόντια το πρόγραµµα της νέας κυβέρνησης για τον τοµέα της εκπαίδευσης. Μίλησε για µεγαλύτερη ελευθερία και µεγαλύτερη αυτονοµία για σχολεία και πανεπιστήµια, για εξωστρέφεια και ουσιαστικότερη διασύνδεση µε την αγορά εργασίας, για ίσες ευκαιρίες για όλους, για έµφαση και αξιοποίηση των νέων δεδοµένων της ψηφιακής εποχής, για στόχο διαµόρφωσης όχι απλώς µορφωµένων νέων, αλλά και ολοκληρωµένων πολιτών. Εκείνος που έχει την ξεχωριστή του σηµασία είναι ο έκτος στόχος της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, για την «υιοθέτηση πολιτικών βάσει τεκµηρίωσης».

Με άλλα λόγια, «η µελέτη όλων των οικονοµικών πτυχών της εκπαιδευτικής διαδικασίας, µε έµφαση στο ανθρώπινο κεφάλαιο, ώστε να έχουµε τα κατάλληλα εργαλεία για να σχεδιάζουµε και να υλοποιούµε αποτελεσµατικότερα». Ολα αυτά ακούγονται ωραία στη γενικότερη ευδαιµονία της νέας αρχής. «Η παιδεία, καθάπερ ευδαίµων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει» έλεγε ο Σωκράτης. Αναµένοντας τις αλλαγές για την κατάργηση του πανεπιστηµιακού ασύλου, και µε τις προγραµµατικές ανακοινώσεις για ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήµια, ανώτατο όριο ολοκλήρωσης σπουδών και νέο σύστηµα χρηµατοδότησης των ακαδηµαϊκών ιδρυµάτων, θα δούµε στον απολογισµό ποιοι στόχοι και πώς θα δικαιωθούν.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ