Skip to main content
ΝΕΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η BMW και η Daimler θέλουν να αλλάξουν την αυτοκίνηση μέσω τεχνολογίας

Η BMW και η Daimler θέλουν να αλλάξουν την αυτοκίνηση μέσω τεχνολογίας

Τελευταία Ενημέρωση
Οι αλλαγές που φέρνει η τεχνολογία στην αυτοκίνηση - Η σχέση µας µε τους τέσσερις τροχούς θα διαφοροποιηθεί τα επόµενα χρόνια

Ένα δισεκατομμύριο ευρώ ανακοίνωσαν ότι επενδύουν από κοινού δύο µεγάλες γερµανικές αυτοκινητοβιοµηχανίες, κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων, εταιρείες άκρως ανταγωνιστικές µεταξύ τους, η BMW και η Daimler (Mercedes), για την προώθηση της αστικής κινητικότητας.

Τι σηµαίνει αυτό; Σηµαίνει ότι δηµιουργούνται πέντε κοινοπραξίες, και συγκεκριµένα οι εξής: ReachNow για υπηρεσίες µετακίνησης µε πολλαπλά µέσα (multimodal transport), ChargeNow για φόρτιση ηλεκτρικών οχηµάτων, FreeNow για ride-hailing µε ταξί (µετακίνηση µε αναζήτηση µέσω Ιντερνετ), ParkNow για στάθµευση και ShareNow για κοινή χρήση οχηµάτων (car-sharing).

«Εχουµε ένα σαφές όραµα: αυτές οι πέντε υπηρεσίες θα συγχωνευτούν ακόµα περισσότερο για τη δηµιουργία ενός portfolio υπηρεσιών µετακίνησης µε έναν στόλο πλήρως ηλεκτρικών, αυτόνοµων οχηµάτων που φορτίζονται και παρκάρουν αυτόνοµα και συνδέονται µε άλλα µέσα µεταφοράς» δήλωσε ο Harald Krüger, πρόεδρος του ∆Σ της BMW AG, ενώ ο Dieter Zetsche, πρόεδρος του ∆Σ της Daimler AG και επικεφαλής της Mercedes-Benz Cars, επεσήµανε ότι «ενώνουµε τη δύναµη και την τεχνογνωσία 14 επιτυχηµένων brands και επενδύουµε πάνω από 1 δισ. ευρώ για τη δηµιουργία ενός νέου παίκτη στη ραγδαία αναπτυσσόµενη αγορά της αστικής µετακίνησης».

Αξίζει να σηµειωθεί ότι οι παραπάνω υπηρεσίες έχουν ήδη περίπου 60 εκατ. πελάτες, ενώ στα σχέδια των δύο εταιρειών υπάρχει πρόβλεψη για τη δηµιουργία έως 1.000 νέων θέσεων εργασίας σε όλο τον κόσµο.

Αστική Κινητικότητα 

Κάτι λοιπόν αλλάζει στη σχέση µας µε το αυτοκίνητο, η όλη διαδικασία είναι σε εξέλιξη και ενδεχοµένως δεν έχουµε αντιληφθεί το πόσο γρήγορα θα µεταβληθεί το τοπίο. Ηδη οι αυτοκινητοβιοµηχανίες εξελίσσουν ακόµα και ηλεκτρικά… πατίνια που χωρούν στο πορτµπαγκάζ για να διευκολύνουν τη µετακίνηση των «τελευταίων χιλιοµέτρων» (βλ. eXS KickScooter της Seat), βοηθώντας τον κάτοχο του αυτοκινήτου να αποφύγει το µποτιλιαρισµένο κέντρο. Εξελίσσουν, επίσης, µια σειρά από µικρά, ηλεκτροκίνητα πρωτότυπα που προορίζονται για να λειτουργήσουν στο πλαίσιο κάποιας υπηρεσίας κοινής χρήσης, όπως το Citroen Ami One.

Γιατί το car sharing είναι ήδη εδώ – και αν στην Ελλάδα δεν το έχουµε βιώσει, σε άλλες χώρες ζει και βασιλεύει. Λίαν προσφάτως πληροφορηθήκαµε, µάλιστα, ότι στη Μόσχα οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τοµέα αυτόν κάνουν χρυσές δουλειές. Ενώ στην Αθήνα, πριν καλά καλά το καταλάβουµε, γίναµε µάρτυρες της κοινής χρήσης ηλεκτρικών πατινιών της εταιρείας Lime, για την οποία είχαµε γράψει στην εκπνοή του 2018. Ίσως µάλιστα και να µην έχουµε καταλάβει ότι έπειτα από κάποια χρόνια -και δεν θα διακινδυνεύσουµε εδώ µία συγκριµένη πρόβλεψη- δεν θα αγοράζουµε πλέον αυτοκίνητο, αλλά υπηρεσίες, όσο και αν αυτό µπορεί να φανεί αδιανόητο ή και ενδεχοµένως «σκληρό», καθώς η κατοχή ενός αυτοκινήτου συµβολίζει πολλά – και δεν είναι απλά και µόνο ένα εργαλείο για τις καθηµερινές µετακινήσεις, ένα είδος πρώτης ανάγκης.

Ή, εν πάση περιπτώσει, ενδεχοµένως να αγοράζουµε πιο λίγα αυτοκίνητα και να τα χρησιµοποιούµε λιγότερο απ’ ό,τι σήµερα, αφού η χρήση των εναλλακτικών υπηρεσιών θα µας εξυπηρετεί καλύτερα. Το γεγονός τώρα ότι η κοινή πορεία BMW - Daimler επεκτείνεται και στον τοµέα της αυτόνοµης οδήγησης έρχεται να φωτίσει µια άλλη πλευρά του µέλλοντος των τροχών. ∆ιευκρινίζουµε ότι µιλάµε για την ανάπτυξη τεχνολογιών υποστήριξης του οδηγού επόµενης γενιάς, για αυτοµατοποιηµένη οδήγηση στον αυτοκινητόδροµο και αυτόµατο παρκάρισµα (αυτόνοµη οδήγηση επιπέδου 4 κατά SAE) – και πρέπει να υπενθυµίσουµε ότι η αυτόνοµη οδήγηση είναι ένας τοµέας στον οποίο επενδύουν απολύτως όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Ενδεχοµένως λοιπόν στο µέλλον να µιλάµε για µία εντελώς άλλου τύπου οδήγηση, ακόµα και για την κατάργηση της έννοιας του οδηγού, όπως τη γνωρίζουµε τώρα. Ισως, µάλιστα, να δούµε να εµφανίζονται και άλλες κατηγορίες αδειών οδήγησης. Και αν η σχετική τεχνολογία δεν δείχνει να είναι αρκετά ώριµη για την ευρύτερη διάδοσή της, κανείς δεν µπορεί να προβλέψει µε σιγουριά τον ρυθµό µε τον οποίο αυτή θα αναπτυχθεί

ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ