Porsche 911 Speedster Concept: Απέριττο - «καθαρόαιμο»

Porsche 911 Speedster Concept: Απέριττο - «καθαρόαιμο»

Τελευταία Ενημέρωση
Την επέτειο των 70 χρόνων της τιμά η Porsche με ένα αυθεντικό σπορ concept που συνδέει το παρελθόν με το παρόν της εταιρίας και είναι ικανό να προσφέρει άφθονη αδρεναλίνη...

Για εκείνους που αγαπούν τη σπορ οδήγηση είναι φτιαγμένη η «ανοιχτή» 911 Speedster, ένα επετειακό αυτοκίνητο και ταυτόχρονα συνδετικός κρίκος μεταξύ της πρώτης Porsche 356 No. 1 Roadster, (η οποία έλαβε έγκριση τύπου στις 8 Ιουνίου 1948) και των σημερινών μοντέλων της εταιρίας, που φέτος κλείνει τα εβδομήντα.

Προϊόν της δουλειάς των ανθρώπων του Porsche Motorsport Centre, που «γέννησε» την 911 GT2 RS και πρόσφατα την GT3 RS, η Speedster αξιοποιεί κινητήρα και μηχανικά μέρη των σύγχρονων GT, χωρίς αυτό να της αφαιρεί το δικαίωμα να χρησιμοποιηθεί από τον οδηγό της και για καθημερινές του μετακινήσεις. Έτσι, το πλαίσιο προέρχεται από την 911 GT3, ο εξακύλινδρος boxer αποδίδει πάνω από 500 ίππους στις 9.000 στροφές/λεπτό ενώ το ειδικά εξελιγμένο σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνει χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης των μοντέλων GT συνέβαλαν και στην κατασκευή της εξάτμισης, η οποία διαθέτει απολήξεις από τιτάνιο, ενώ οι επιβλητικές ζάντες 21 ιντσών σχεδίασης Fuchs λανσάρονται για πρώτη φορά με κεντρικά μπουλόνια ασφαλείας.

Παραπάνω από προφανή για τον εξωτερικό παρατηρητή είναι βέβαια η προέλευση των γονιδίων της 911 Speedster, ενώ την αισθητική διαφοροποίηση, σε σχέση με την 911 Carrera 4 Cabrio από την οποία το επετειακό μοντέλο δανείζεται το αμάξωμα, προσφέρουν αφενός το παρμπρίζ, το οποίο είναι αρκετά κοντό και με μεγάλη κλίση, και αφετέρου τα παράθυρα, των οποίων το ύψος έχει μειωθεί ανάλογα, παραπέμποντας στην Porsche 356 1500 Speedster. Επίσης, το ειδικό, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, κάλυμμα για την κουκούλα πίσω από τα καθίσματα, το οποίο καλύπτει και το ολοκληρωμένο σύστημα προστασίας από πιθανή ανατροπή, χαρακτηρίζεται από τη σχεδίαση τύπου "double bubble" (τις δύο χαρακτηριστικές «καμπούρες») που χρησιμοποιείται παραδοσιακά από την εποχή της 911 Speedster του 1988.

Δύο μαύρες περσίδες ανάμεσα στα δύο «κυρτώματα» δημιουργούν χρωματική αντίθεση ενώ στον διάφανο, κατασκευασμένο από πλεξιγκλάς ανακλαστήρα αέρα, είναι χαραγμένο το λογότυπο «70 years of Porsche». Όπως επιβάλλει, δε, η ιστορία της εταιρίας, η 911 Speedster δεν διαθέτει κλασσική ανοιγόμενη οροφή, αλλά ένα ελαφρύ κάλυμμα χαμηλού βάρους που στερεώνεται με οκτώ στηρίγματα τύπου Tenax και προορίζεται για την προστασία του εσωτερικού του αυτοκινήτου από τη βροχή μόνο όταν αυτό είναι σταματημένο.

Διάφανες και αδιαφανείς επιφάνειες στα κρύσταλλα των προβολέων δημιουργούν το χαρακτηριστικό "Χ", αυτό που συναντούσε κανείς στα αγωνιστικά αυτοκίνητα του παλιού καιρού, τότε που οι προβολείς καλύπτονταν με μαύρη ταινία πριν τους αγώνες, προκειμένου να προστατευτούν από τα χαλίκια και να μην θρυμματιστούν.

Προορισμένη να προσφέρει ανόθευτη οδηγική εμπειρία στον οδηγό της, η 911 Speedster Concept είναι εξαιρετικά λιτή, σε μια εμφανέστατη προσπάθεια για περιορισμό του βάρους – που είναι ο μεγάλος εχθρός της οδικής συμπεριφοράς - με τον εξοπλισμό της να περιλαμβάνει μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Έτσι η Speedster δεν διαθέτει ούτε κλιματισμό, ούτε σύστημα πλοήγησης, ούτε καν ηχοσύστημα, ενώ τα full bucket καθίσματα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα με επενδύσεις από δέρμα ανιλίνης σε ανοικτό καφέ χρώμα Cognac 356 θυμίζοντας τους κλασικούς προκατόχους του μοντέλου. Στον περιορισμό του βάρους συμβάλλουν επίσης τα φτερά και το εμπρός καπό που είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.

Η επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα της 911 Speedster πραγματοποιήθηκε στο Zuffenhausen, στο πλαίσιο των επίσημων εορτασμών για τα «70 Χρόνια Sport Αυτοκινήτων Porsche» και προς το παρόν παραμένει πρωτότυπο, ωστόσο η παραγωγή της αναμένεται να ξεκινήσει το 2019.

Η ιστορία των Porsche Speedster

Ιδρυτής της «δυναστείας» των μοντέλων Porsche Speedster υπήρξε η 356 1500 America Roadster του 1952, που διέθετε αμάξωμα από αλουμίνιο, κατασκευασμένο μάλιστα εξ ολοκλήρου “στο χέρι” και τετρακύλινδρο κινητήρα boxer 70 ίππων, που επέτρεπε την εντυπωσιακή για την εποχή εκείνη μέγιστη ταχύτητα των 175 χλμ./ώρα. Έχοντας εξελιχθεί αποκλειστικά για την αγορά των ΗΠΑ κυκλοφόρησε σε 16 μόλις μονάδες. Σημειώστε ότι μέχρι το 2010, δημιουργήθηκαν οκτώ διαφορετικές σειρές και ειδικά «ανοιχτά» μοντέλα, με τις 356 μονάδες της 911 Speedster που κατασκευάστηκαν για τη σειρά 997 το 2010 να είναι οι τελευταίες εκπρόσωποι των μοντέλων Speedster.

Θυμίζουμε ότι φέτος η Porsche γιορτάζει τα 70 χρόνια από την ίδρυσή της με εκδηλώσεις που ξεκίνησαν με το «Sports Car Together Day», στις 9 Ιουνίου, στις εγκαταστάσεις της σε όλο τον κόσμο, συνεχίζονται το τρέχον σαββατοκύριακο (16-17 Ιουνίου) στο εργοστάσιο της Στουτγάρδης, ενώ η επέτειος θα γιορταστεί και στο «Φεστιβάλ Ταχύτητας» στο Goodwood, στο Ηνωμένο Βασίλειο (12-15 Ιουλίου), αλλά και στο «Rennsport Reunion» που διοργανώνεται στην Καλιφόρνια (27 - 30 Σεπτεμβρίου). Ο εορτασμός θα ολοκληρωθεί στην Porsche Arena της Στουτγάρδης, στις 13 Οκτωβρίου, με την εκδήλωση «Νύχτα Ήχων».

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ