Skip to main content
Νissan Nismo: Ένα «διακριτικό» supercar 600 ίππων

Νissan Nismo: Ένα «διακριτικό» supercar 600 ίππων

Τελευταία Ενημέρωση
Με νέους στροβιλοσυμπιεστές, βελτιωμένο κιβώτιο, ελαφρύτερα εξαρτήματα, μειωμένη μάζα και αναβαθμισμένα φρένα, εντυπωσιάζει

Τις κορυφαίες στιγμές δύο σημαντικότατων ονομάτων για την ιαπωνική εταιρεία, του GT-R, που έχει στο ενεργητικό του 50 χρόνια ιστορίας και επιτυχιών στους αγώνες αυτοκινήτου, και της NISMO (Nissan Motorsports International Co.), που αποτελεί τον κλάδο βελτίωσης των μοντέλων της Nissan – αντιπροσωπεύει το νέο Nissan GT-R NISMO 2020. Πρόκειται για την πιο προηγμένη έκδοση του GT-R, που ως ένα κομψό αυτοκίνητο προσφέρει την οδηγική απόλαυση που απαιτούν οι λάτρεις της σπορ οδήγησης.

Ενδεικτικό των δυνατοτήτων του είναι ότι, εφοδιασμένο με νέους -αγωνιστικού τύπου- στροβιλοσυμπιεστές, βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο, ελαφρύτερα εξαρτήματα, μειωμένη συνολική μάζα και αναβαθμισμένα φρένα, τροχούς και ελαστικά, το Nissan GT-R NISMO 2020 κατάφερε να μειώσει κατά 2,5 δευτερόλεπτα τον χρόνο του γύρου πίστας, στις ειδικές εγκαταστάσεις δοκιμών και εξέλιξης της Nissan, αναπτύσσοντας ταχύτητες που αγγίζουν τα 300 χλμ./ώρα.

Διά χειρός... takumi

Ο 3,8 λίτρων 24βάλβιδος V6 κινητήρας «VR38DETT» του GT-R NISMO 2020 είναι κατασκευασμένος στο χέρι από εξειδικευμένους τεχνίτες, γνωστούς ως «takumi», σε ειδικά διαμορφωμένο «αποστειρωμένο» χώρο, και φέρει πινακίδα από αλουμίνιο, στην οποία αναγράφεται το όνομα του τεχνίτη που τον συναρμολόγησε. Γεγονός που -αν μη τι άλλο- δείχνει την ιδιαιτερότητά του.

Οι βελτιώσεις που συναντάμε στον κινητήρα αυτόν περιλαμβάνουν ένα ζεύγος στροβιλοσυμπιεστών υψηλής ροής και μεγάλης διαμέτρου που προέρχονται από την αγωνιστική έκδοση GT3 του μοντέλου και διαθέτουν φτερωτή τουρμπίνας με 10 πτερύγια (ένα λιγότερο από το τρέχον μοντέλο). Καθένα από αυτά τα πτερύγια είναι κατά 0,3 χιλιοστά λεπτότερο, κάτι που συνεπάγεται μείωση της μάζας κατά 14,5% και συνεπώς της αδράνειας (24%), γεγονός που οδήγησε στη βελτίωση απόκρισης του κινητήρα στο γκάζι κατά 20%, γεγονός που αύξησε τις επιταχύνσεις εν κινήσει, παρότι η μέγιστη ισχύς παρέμεινε αμετάβλητη, αλλά πάντα εντυπωσιακή, στους 600 ολοζώντανους ίππους.

Το βελτιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη διαθέτει 6 σχέσεις και, όταν τεθεί σε R-mode, πραγματοποιεί ακόμα πιο γρήγορα τις αλλαγές, χάρη σε έναν νέο αλγόριθμο για το Adaptive Shift Control (ASC). To ASC επιλέγει τη βέλτιστη σχέση για κάθε σενάριο οδήγησης, κάτι που μπορεί να γίνει αισθητό κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος και όταν το αυτοκίνητο στρίβει, προσφέροντας ακρίβεια στον χειρισμό με ταχύτερα «κατεβάσματα» και μειώνοντας την υποστροφή, στην είσοδο της στροφής. Με τις στροφές του κινητήρα να διατηρούνται σε υψηλότερα επίπεδα, χάρη στην επιλογή χαμηλότερης σχέσης μετάδοσης, η επιτάχυνση βελτιώνεται επίσης αισθητά όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται πλέον στην έξοδο της στροφής.

Ανθρακονήματα και κεραμικά φρένα

Προκειμένου να δημιουργήσει το νέο «πακέτο» φρένων για το GT-R NISMO 2020, η Nissan συνεργάστηκε με τον γνωστό Ιταλό κατασκευαστή Brembo. Τα τέσσερα δισκόφρενα περιλαμβάνουν μεγάλες «δαγκάνες», που συνοδεύονται από κεραμικούς δίσκους διαμέτρου 410 mm εμπρός και 390 mm πίσω, τους μεγαλύτερους που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε ιαπωνικό αυτοκίνητο πίσω και βελτιώνουν σημαντικά τον χρόνο αντίδρασης των φρένων. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός έχει ένα πεντάλ φρένου με καλύτερη απόκριση και αίσθηση για να μπορεί να ρυθμίζει με ακρίβεια τη δύναμη της πέδησης και να μην «κουράζει» τα φρένα. Σημειώνουμε ότι χάρη στα φρένα αυτά επετεύχθη μείωση του βάρους των μη αναρτημένων μαζών κατά 16,3 kg.

Βεβαίως, η μείωση του βάρους –ζωτικής σημασίας ζητούμενο για κάθε σπορ αυτοκίνητο– δεν αφορά μόνο τα φρένα, αφού χάρη στη χρήση ανθρακονημάτων τα περισσότερα εξαρτήματα είναι ελαφρύτερα σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο, όπως οι προφυλακτήρες και τα εμπρός φτερά (-4,5 κιλά), το καπό (-2 κιλά), η οροφή (-4 κιλά). Η δίαιτα, δε, της οροφής είχε ένα επιπλέον όφελος: το χαμήλωμα του κέντρου βάρους.

Σημειώνουμε ότι οι νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων του GT-R NISMO 2020, αύξησαν την ευστάθεια στις στροφές (περισσότερα πλευρικά «G»), ενώ τα αμορτισέρ Bilstein DampTronic είναι πλέον πιο μαλακά τόσο κατά την αποσυμπίεση (20% πιο μαλακά) όσο και κατά τη συμπίεση (5% πιο μαλακά), αφού ελήφθη υπόψη η μείωση του βάρους κατά 30 κιλά. Τον δικό του ρόλο στη διαμόρφωση της οδικής συμπεριφοράς του GT-R παίζει, τέλος, η ιδιόμορφη τετρακίνηση – ένα σύστημα που περιλαμβάνει δύο διαμήκεις άξονες μετάδοσης, με το κιβώτιο ταχυτήτων να βρίσκεται στον πίσω άξονα και από εκεί να μοιράζει μπρος-πίσω τη ροπή του κινητήρα. 

 

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ