«Εξυπνο» εισιτήριο και Wi-Fi δρομολογεί ο ΟΑΣΘ

«Εξυπνο» εισιτήριο και Wi-Fi δρομολογεί ο ΟΑΣΘ

Τελευταία Ενημέρωση
Ολες οι κάρτες θα έχουν τη δυνατότητα επαναφόρτισης και αλλαγής προϊόντος (για παράδειγμα από εβδομαδιαίο εισιτήριο σε μηνιαίο), ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε άλλες υπηρεσίες, όπως χώρους στάθμευσης

Την εφαρμογή «έξυπνου» ηλεκτρονικού εισιτηρίου και στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, την ενίσχυση της τηλεματικής για την ενημέρωση των επιβατών σε πραγματικό χρόνο και την ψηφιακή διαχείριση εγγράφων και ροών εργασιών του ΟΑΣΘ προβλέπει το έργο του ψηφιακού μετασχηματισμού του Οργανισμού.

Χθες αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων από την Κοινωνία της Πληροφορίας η διακήρυξη του ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού για το έργο, προϋπολογισμού 31,45 εκατομμύρια ευρώ χωρίς ΦΠΑ που έχει ορίζοντα υλοποίησης ενός έτους από την υπογραφή της σύμβασης. Το έργο εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής που είναι και ο φορέας χρηματοδότησης και στόχο έχει τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών, την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής και την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία του ΟΑΣΘ.

Το νέο σύστημα θα παρέχει τη δυνατότητα εφαρμογής οποιασδήποτε τιμολογιακής πολιτικής (ζωνικό σύστημα χρέωσης, σταθερή τιμή, κλπ), ενώ θα προβλέπει σύστημα Wi-Fi για τη σύνδεση των επιβατών στο διαδίκτυο και εξοπλισμό καταμέτρησης επιβατών.

Αναλυτικά τα μέσα κομίστρου που θα υποστηρίζει είναι:

-«Έξυπνη» κάρτα (χωρίς μικροεπεξεργαστή) επαναφορτιζόμενη, χωρίς επαφή, που θα αποθηκεύει είτε χρηματική αξία, ή χρονικό διάστημα χρήσης (π.χ. 3 ημερών) ή τον επιτρεπόμενο αριθμό μετακινήσεων.

-«Έξυπνη» κάρτα με μικροεπεξεργαστή επαναφορτιζόμενη, χωρίς επαφή, ανώνυμη ή προσωποποιημένη που θα επιτρέπει την εκτύπωση της φωτογραφίας του κατόχου. Η κάρτα θα αντικαταστήσει τις υφιστάμενες μηνιαίες και ετήσιες κάρτες και τις κάρτες ειδικών κατηγοριών επιβατών (ΑμΕΑ, κ.λπ.).

-Χάρτινο εισιτήριο μεμονωμένης διαδρομής που θα εκδίδεται μέσω του αυτόματου πωλητή εντός του λεωφορείου ή της κονσόλας του οδηγού που θα εγκατασταθεί εντός των οχημάτων.

-Προπληρωμένες έξυπνες κάρτες που θα είναι προφορτισμένες με συγκεκριμένο ποσό και θα πωλούνται από επιλεγμένα σημεία πώλησης.

-Ηλεκτρονικά εισιτήρια μεμονωμένης διαδρομής ή άλλων προϊόντων κομίστρου σε μορφή QR, μέσω εφαρμογής κινητού τηλεφώνου.

Τα προϊόντα κομίστρου θα μπορούν να αποτελούν το κόμιστρο για ένα συγκεκριμένο αριθμό μετακινήσεων (π.χ. 30 μετακινήσεις), για απεριόριστες μετακινήσεις εντός ενός χρονικού διαστήματος (1 ημέρα, 1 μήνας, 1 έτος) ή για μετακινήσεις με αξία μικρότερη ή ίση με το αποθηκευμένο στην κάρτα χρηματικό ποσό ή και χωρίς κανένα περιορισμό (ελευθέρας, κ.λπ.). Η ημερομηνία έναρξης θα είναι προκαθορισμένη ή θα ορίζεται αυτόματα με την πρώτη επικύρωση.

Όλες οι κάρτες θα έχουν τη δυνατότητα επαναφόρτισης και αλλαγής προϊόντος (π.χ. από εβδομαδιαίο εισιτήριο σε μηνιαίο) και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε άλλες υπηρεσίες, όπως οι χώροι στάθμευσης, με τους οποίους ο ΟΑΣΘ θα συνάψει ειδικές συμφωνίες στο μέλλον.

Σε κάθε λεωφορείο θα εγκατασταθεί μία κονσόλα οδηγού με δυνατότητα επικύρωσης έξυπνου ή QR code εισιτηρίου αλλά και έκδοσης χάρτινου εισιτηρίου μεμονωμένης διαδρομής, το οποίο οι επιβάτες θα πληρώνουν στον οδηγό.

Επίσης θα εγκατασταθεί ένα επικυρωτικό μηχάνημα έξυπνων καρτών και QR εισιτηρίων σε κάθε πόρτα του οχήματος και ένας αυτόματος πωλητής χάρτινων εισιτηρίων και επαναφόρτισης ηλεκτρονικών.

Τριάντα αυτόματοι πωλητές θα τοποθετηθούν σε σημεία μεγάλης επιβατικής κίνησης, ενώ προβλέπονται επανδρωμένα σημεία πώλησης (POS) στα εκδοτήρια του ΟΑΣΘ.

Παράλληλα θα αναπτυχθεί διαδικτυακή πύλη μέσω της οποίας οι επιβάτες θα αγοράζουν προσωποποιημένες ή ανώνυμες κάρτες και θα διαχειρίζονται τα στοιχεία του λογαριασμού τους, θα επαναφορτίζουν και θα δηλώνουν την απώλεια κάρτας και θα εκδίδουν κάρτες ειδικής κατηγορίας επιβατών.

Σε κάθε όχημα θα υπάρχει οθόνη ενημέρωσης, ενώ θα τοποθετηθούν επιπλέον 200 νέες ηλεκτρονικές πινακίδες στάσεων που θα τροφοδοτούνται από φωτοβολταϊκά.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ