Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Πώς ιδρύθηκε πριν 57 χρόνια η μεγαλύτερη εταιρεία ζύθου στην Ελλάδα

Τελευταία Ενημέρωση
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία «κλείνει» τα 57 και το γιορτάζει με μια αναδρομή στην ιστορία της

«Γιατί την Άμστελ;», ήταν η ερώτηση που διατύπωσε στον έναν εκ των ιδρυτών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Γιώργο Χατζηβασιλείου, η σύζυγος του, όταν της είπε ότι σκεφτόταν σοβαρά να ξεκινήσει την παραγωγή και εμπορία της μπίρας Άμστελ στην Ελλάδα.

«Γιατί Άμστελ είναι ένα όνομα που μπορούν προφέρουν οι Έλληνες», ήταν η λακωνική απάντηση του.

Η ιδέα για την ίδρυση της μεγαλύτερης ζυθοποιίας στην Ελλάδα γεννήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ‘60. Πρωτεργάτες του εγχειρήματος ήταν ο Διογένης Χούρσογλου ο οποίος εξασφάλισε την άδεια από το υπουργείο, ο  Γιώργος Χατζηβασιλείου, Έλληνας ομογενής από το Σουδάν ο οποίος συνεισέφερε με σημαντικά κεφάλαια για την ίδρυση της και ο Λεονάρδος Μερκάτης ο οποίος συμμετείχε στο μετοχικό σχήμα συνεισφέροντας το οικόπεδο στο οποίο ακόμα στεγάζεται η εταιρία στον Κηφισό. Έτσι η ομάδα των Ελλήνων επιχειρηματιών, που στην πορεία εμπλουτίστηκε περαιτέρω για την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος, αξιοποιώντας τη σημαντική τεχνογνωσία στην παραγωγή μπίρας από την Ολλανδία, ίδρυσε στην Αθήνα το 1963, την Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

Δύο χρόνια αργότερα μπήκε σε λειτουργία το πρώτο εργοστάσιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το οποίο παρήγαγε τη μπίρα Άμστελ. Από την πρώτη ημέρα, η ανταπόκριση του ελληνικού καταναλωτικού κοινού ήταν τεράστια. Η Άμστελ έγινε ανάρπαστη, μπήκε δυναμικά στη ζωή του τόπου και εξελίχθηκε σε αναπόσπαστο μέρος της ελληνικής κουλτούρας. Το 1975, η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που το εργοστάσιο των Αθηνών άρχισε να δυσκολεύεται να την καλύψει. Τότε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποφάσισε να κατασκευάσει δεύτερο εργοστάσιο, στην Θεσσαλονίκη, στο οποίο ιδρύθηκε και το πρώτο βυνοποιείο της εταιρείας. Δέκα χρόνια αργότερα, προχώρησε ένα βήμα παραπάνω, εξαγοράζοντας το παλιό εργοστάσιο της Löwenbräu στην Πάτρα και απορροφώντας όλους τους εργαζόμενους.

Η αρχή είχε στεφθεί με επιτυχία, και η συνέχεια ήταν δυναμική. Το 1981, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία λάνσαρε στην ελληνική αγορά την Heineken, το πιο αναγνωρισμένο σήμα μπίρας στο κόσμο, και ακολούθησαν παρά πολλά ακόμα αγαπημένα brands μέσα στην πορεία της όλα αυτά τα 57 χρόνια. Σήμερα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει να προτείνει ένα ευρύτατο χαρτοφυλάκιο προϊόντων που τυγχάνουν τέτοιας αποδοχής από το καταναλωτικό κοινό και την έχουν αναγάγει στη μεγαλύτερη ζυθοποιία της χώρας.  Με σιγουριά, μπορεί να πει κανείς ότι το όραμα των ιδρυτών για μια μεγάλη, ποιοτική ζυθοποιία στην Ελλάδα έχει πετύχει.

Δείτε το σύντομο ντοκιμαντέρ:

 

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2020 - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΚΟΠΩΝ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ