Αντισυνταγματική η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας

Αντισυνταγματική η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας

Τι σχολιάζει η ομοσπονδία συλλόγων υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας

Συνέντευξη Τύπου θα δώσει η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας την Παρασκευή 16 Νοεμβρίου, στις 12.00 το μεσημέρι, στο αεροδρόμιο Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», με αφορμή την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, με αριθ. 512/2018, περί ιδιωτικοποίησης – παραχώρησής του με ΣΔΙΤ.

Επίσης, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, στη συνέντευξη έχουν κληθεί ο δήμαρχος Καλαμάτας, οι δημοτικές παρατάξεις και οι τοπικοί φορείς.

Να σημειωθεί ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων της χώρας για 42 χρόνια με δυνατότητα παράτασης για άλλα 10 χρόνια, απασχόλησε και την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπου τέθηκαν ζητήματα συνταγματικότητας και παραβίασης της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είχαν προσφύγει η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Δήμοι στη δικαιοδοσία των οποίων υπάρχουν αεροδρόμια, Δικηγορικοί Σύλλογοι, Εμπορικά και Βιομηχανικά Επιμελητήρια κ.λπ.

Όλοι ζητούσαν να ακυρωθούν οι κυβερνητικές αποφάσεις (ΠΥΣ, αποφάσεις διυπουργικής επιτροπής αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων κ.λπ.) με τις οποίες παραχωρήθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ τα δικαιώματα παραχώρησης σε τρίτους -μέσω συμβάσεων-, η διοίκηση, διαχείριση, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση των κρατικών αεροδρομίων.

Κατά την ακροαματική διαδικασία οι φορείς υποστήριξαν ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων είναι αντίθετη στις συνταγματικές επιταγές, καθώς εκχωρούνται μεγάλα κερδοφόρα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού Δημοσίου σε ιδιώτες προς βλάβη της εθνικής οικονομίας.

Ακόμη, τόνισαν ότι παραβιάζονται οι συνταγματικές επιταγές, καθώς απαγορεύεται η παραχώρηση και η εκμετάλλευση των κρατικών αεροδρομίων σε ιδιώτες, διότι έτσι στερεί το κράτος μέρος του εδάφους επί του οποίου ασκεί εξουσία. Εξάλλου, με τις παραχωρήσεις αυτές, προσέθεσαν, δεν είναι σαφές εάν προσβάλλεται ή όχι η εθνική κυριαρχία.

Οι παραχωρήσεις έγιναν κατά παράβαση τόσο της ευρωπαϊκής όσο και της εθνικής νομοθεσίας. Και αυτό, γιατί δημιουργείται μονοπωλιακό καθεστώς, παραβιάζοντας με τον τρόπο αυτό το δίκαιο του ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα την επιβολή υψηλών τελών αεροναυτιλίας και την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων των επιβατών προς βλάβη των πολιτών, των ελληνικών επιχειρήσεων και του δημοσίου συμφέροντος.

Ειδική, αναφορά έγινε στο αεροδρόμιο των Χανίων Κρήτης, αφού αυτό χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, κάτι που απαγορεύει την παραχώρησή του για λόγους εθνικής ασφαλείας. Κάτι ανάλογο, δηλαδή, με αυτό που συμβαίνει στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ