Περικλής Παναγόπουλος: Η πώληση του αιώνα, η Super Fast και η απαγωγή-θρίλερ
Οκτώ μέρες μετά την απελευθέρωσή του από τους απαγωγείς Βλαστό, Σκαφτούρο

Περικλής Παναγόπουλος: Η πώληση του αιώνα, η Super Fast και η απαγωγή-θρίλερ

Τελευταία Ενημέρωση
Ο Περικλής Παναγόπουλος, ο οποίος άφησε το στίγμα του στον κλάδο, απεβίωσε σε ηλικία 83 ετών

Σε ηλικία 83 ετών απεβίωσε χθες ο Περικλής Παναγόπουλος, ο εφοπλιστής που με τις κινήσεις του και τις αποφάσεις του άλλαξε για πάντα το προφίλ της ακτοπλοΐας της χώρας, πρώτα στις γραμμές του εξωτερικού και ακολούθως στις γραμμές του εσωτερικού. Η προσωπική του ιστορία υπήρξε πολυκύμαντη, ενώ η απαγωγή του το 2009 είχε απασχολήσει το πανελλήνιο και είχε συγκλονίσει την κοινή γνώμη, κυρίως για τη γενναιότητα με την οποία εκείνος αντιμετώπισε την ομηρεία του. 

Ο ίδιος είχε δηλώσει εξάλλου πως «τίποτα δεν με λυγίζει και δεν με έχει φοβίσει στη ζωή». Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935 και ήταν γιος του Καλαματιανού Σταύρου Παναγόπουλου και της Ειρήνης, η οποία καταγόταν από μεγάλη οικογένεια της Κωνσταντινούπολης.

Η καταγωγή της μητέρας του και οι στενοί δεσμοί που διατηρούσε με την Κωνσταντινούπολη και με την οικογένεια του εθνικού ευεργέτη Ευγένιου Ευγενίδη ήταν τα στοιχεία που τον έφεραν για πρώτη φορά σε επαφή με τις επιχειρήσεις. Εζησε και σπούδασε στην Ελβετία, υπό τη σκέπη του Ευγενίδη. Η καριέρα του συνεχίστηκε στην Ιταλία, σε θυγατρικές της ναυτιλιακής Home Lines του Ευγενίδη. Το 1965, και έχοντας περάσει από τις περισσότερες διευθυντικές θέσεις της Home Lines σε διάφορα σημεία του πλανήτη, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Ομιλο Ευγενίδη και έτσι φτάνει για πρώτη φορά στον Πειραιά, προκειμένου να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρείας κρουαζιερόπλοιων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.

Εξι χρόνια αργότερα, το 1971, αποχωρεί από τη Sun Line, με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρεία. Ετσι ιδρύεται η εταιρεία-φαινόμενο Royal Cruise Line. Η εταιρεία στην εποχή της είχε ανακηρυχθεί πολλές φορές ως η καλύτερη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο. Στα πρώτα βήματά της διέθετε ένα μόνο κρουαζιερόπλοιο, το Royal Odyssey, ενώ πολύ γρήγορα ο Περικλής Παναγόπουλος προχώρησε και στην παραγγελία ακόμη δύο νέων και σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων που ονομάστηκαν Golden Odyssey και Crown Odyssey.

Η «πώληση του αιώνα»

Το 1989 και ενώ η εταιρεία βρισκόταν στο σημαντικότερο σημείο της ανάπτυξής της, με πληρότητες που ζήλευαν οι κορυφαίες εταιρείες του είδους διεθνώς, ο Περικλής Παναγόπουλος πουλά την εταιρεία του στη νορβηγική εταιρεία κρουαζιερόπλοιων Kloster αντί του ποσού των 300 εκατ. δολαρίων, προκαλώντας αναστάτωση στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία έσπευσε να χαρακτηρίσει την κίνηση αυτή ως την «πώληση του αιώνα».

Με τα κεφάλαια αυτά ο Περικλής Παναγόπουλος δρομολόγησε την είσοδό του στην ελληνική ακτοπλοΐα, την οποία ουσιαστικά επαναθεμελίωσε σε νέες βάσεις. Το 1989 ίδρυσε και τη Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων, και την οποία σήμερα διαχειρίζεται η κόρη του Ειρήνη. Το 1990 αποκτά τον έλεγχο του 20% της εταιρείας Vernicos Yachts και λίγο αργότερα εξαγοράζει την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών Κυλινδρόμυλοι Αττικής.

Το 1992 μαζί με τον Γεώργιο Βερνίκο, τον Κωνσταντίνο Ματαράγκα και τον Διονύσιο Μελισσηνό αγοράζουν την πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα, από τον οποίο αποχώρησε ένα έτος νωρίτερα. Την ίδια περίοδο αγοράζει το 30% των μετοχών της Strintzis Lines. Το 1993 μετονομάζει τους Κυλινδρόμυλους Αττικής σε Επιχειρήσεις Αττικής και το 1994 επιστρέφει στον Γιώργο Βερνίκο το ποσοστό που κατείχε στη Vernicos Yatchs.

Η ίδρυση της Superfast Ferries και το θρίλερ της απαγωγής

Την ίδια εποχή έβαλε σε εφαρμογή το μεγάλο σχέδιό του, προχωρώντας στην ίδρυση της Superfast Ferries και παραγγέλνοντας δύο πλοία, τα οποία σκόπευε να δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρα - Ιταλία. Τα συγκεκριμένα πλοία ονομάζονται Superfast Ι και Superfast II, με αναδόχους τις χρυσές Ολυμπιονίκες της Βαρκελώνης, Βούλα Πατουλίδου και Heike Drechsler. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 1999, αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή ΑΕ και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8%, αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας, που μετονομάστηκε σε Blue Star Ferries.

Οι Επιχειρήσεις Αττικής μετονομάσθηκαν σε Ομιλος Αttica και το 2008 πωλήθηκαν στη MIG του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου αντί του ποσού των 455 εκατ. ευρώ, γράφοντας στο ενεργητικό του ακόμη μία πετυχημένη πώληση. Στις 12 Ιανουαρίου 2009, ξεκινώντας από το σπίτι του στο Καβούρι, απήχθη και κρατήθηκε όμηρος για 192 ώρες, από μια συμμορία με επικεφαλής τον Παναγιώτη Βλαστό. Συμπαραστάτης στην περιπέτειά του και εκείνη που παρέδωσε τα λύτρα των 30 εκατ. ευρώ, η δεύτερη σύζυγός του, Κατερίνα Παναγοπούλου, η οποία μετά 28 χρόνια κοινής ζωής ανακοίνωσε χθες τον θάνατό του.

Ακολουθήστε το ethnos.gr στο Instagram

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ