Skip to main content

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Επενδύσεις ύψους 580 εκατ. εγκρίθηκαν για τον ΟΛΠ
Λιμάνι Πειραιά (ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Επενδύσεις ύψους 580 εκατ. εγκρίθηκαν για τον ΟΛΠ

Τελευταία Ενημέρωση
Η ΕΣΑΛ έθεσε συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις

Στη μερική έγκριση του master plan του ΟΛΠ συνολικού ύψους 580 εκατομμυρίων ευρώ υπό συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις και στην απόρριψη της πλειονότητας των επενδύσεων που περιλαμβάνει (προαιρετικές) προχώρησε η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), σύμφωνα με την απόφαση που γνωστοποιήθηκε χθες. Οπως προκύπτει από τη δημοσιοποίηση των πρακτικών της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ, η Επιτροπή απέρριψε τις επενδύσεις που αποτέλεσαν «κόκκινο πανί» για τους φορείς του Πειραιά και ενέκρινε τις υποχρεωτικές που συμβάλλουν στην αναβάθμιση των υποδομών του λιμένα.

Θέτοντας, ωστόσο, συγκεκριμένες προϋποθέσεις για καθεμία ξεχωριστά. Συγκεκριμένα, οι επενδύσεις που εγκρίθηκαν ομόφωνα είναι οι εξής:

  1. Επέκταση επιβατικού λιμένα.
  2. Επισκευή δαπέδων, σιδηροτροχιών και γερανογεφυρών στοιβασίας (RMG cranes).
  3. Μετατροπή της Πενταγωνικής Αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας που βρίσκεται στην ακτή Μιαούλη. Αφορά στη δημιουργία νέου επιβατικού σταθμού υποδοχής, για την εξυπηρέτηση επιβατών κρουαζιέρας της νέας θέσης Αγ. Νικολάου, με την προϋπόθεση τήρησης των όρων των εγκρίσεων του υπουργείου Πολιτισμού, λόγω της γειτνίασης με νεότερο μνημείο.
  4. Υπόγεια οδική σύνδεση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με πρώην χώρο ΟΔΔΥ που αφορά στη διασύνδεση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον πρώην χώρο ΟΔΔΥ.
  5. Βελτίωση και συντήρηση υποδομών λιμένα. Αποτελείται από διάφορα υποέργα που αφορούν στη βελτίωση, επισκευή, συντήρηση και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών του λιμένα.
  6. Προμήθεια εξοπλισμού λιμένα.
  7. Βυθοκόρηση κεντρικού λιμένα, προκειμένου να αποκατασταθούν τα λειτουργικά βάθη του λιμένα.
  8. Εκπόνηση μελετών.
  9. Κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών.
  10. Επέκταση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων (Λιμένας Ηρακλέους) (Εμπορικός Λιμένας).
  11. Βελτίωση υποδομών ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης (συμπεριλαμβανομένων των πλωτών δεξαμενών), με την προϋπόθεση τήρησης των δεσμεύσεων όπως αυτές απορρέουν από τον χαρακτηρισμό της Ψυττάλειας ως αρχαιολογικού και ιστορικού τόπου και τον καθορισμό ζώνης Α' αδόμητης και απολύτου προστασίας και ζώνης Β' στη χερσόνησο Κυνόσουρας.

Οι παραπάνω εγκρίσεις της ΕΣΑΛ δίνονται με την προϋπόθεση της έγκρισής τους από το υπουργείο Πολιτισμού ύστερα από γνωμοδότηση των αρμοδίων Κεντρικών Συμβουλίων και τον όρο ότι κατά την υλοποίηση των έργων θα ληφθούν όλες οι απαιτούμενες άδειες και εγκρίσεις που απαιτούνται από την ισχύουσα νομοθεσία. Αναφορικά με την πολεοδομική οργάνωση χερσαίου χώρου (καθορισμού όρων δόμησης και χρήσεων γης) που περιλαμβάνεται στο υποβληθέν master plan, η ΕΣΑΛ γνωμοδοτεί αρνητικά επί της πρότασης.

Τα εννέα «όχι»

Οι επενδύσεις που απορρίφθηκαν από την ΕΣΑΛ είναι οι εξής:

  1. Νέα αποθήκη στην πρώην περιοχή ΟΔΔΥ, έκτασης 80.000 τ.μ. με κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκών εφοδιαστικής αλυσίδας.
  2. Κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. το καθένα, στην περιοχή Γ2 (G2).
  3. Οικολογικά λεωφορεία (eco buses) για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων επιβατών και κοινού γύρω από τον κεντρικό λιμένα ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας.
  4. Κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας στην περιοχή της Νότιας Ζώνης του Λιμένα.
  5. Παγόδα-ξενοδοχείο 5*. Το έργο αφορά στην ανακατασκευή του κτιρίου της Παγόδας και τη μετατροπή του σε ξενοδοχείο 5*.
  6. Μετατροπή αποθηκών σε ξενοδοχείο 4* και 5*.
  7. Μετατροπή της πέτρινης αποθήκης σε μουσείο στην Ακτή Βασιλειάδη.
  8. Κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για mega yachts στην περιοχή Γ1 (G1). Αφορά στην κατασκευή επισκευαστικού προβλήτα μεγάλων yachts στην περιοχή Γ1, με την εγκατάσταση synchrolift 8.500 τόνων.
  9. Κατασκευή 5* ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε

 Ακολουθήστε το ethnos.gr στο Instagram

ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ