Skip to main content
Πεζοδρόμηση της Τσιμισκή προτείνει ο Μπουτάρης - Όλο το σχέδιο στο ethnos.gr

Πεζοδρόμηση της Τσιμισκή προτείνει ο Μπουτάρης - Όλο το σχέδιο στο ethnos.gr

Τελευταία Ενημέρωση
Μερικό αποκλεισμό του κέντρου από ΙΧ, δημιουργία τοπικών κέντρων και ανακατανομή δημόσιου χώρου προτείνει η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης. Τι δήλωσε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Θανάσης Παππάς

Την πεζοδρόμηση της Τσιμισκή από το ύψος της Παλαιών Πατρών Γερμανού μέχρι την οδό Βενιζέλου και την μετατροπή της οδού Εγνατία σε βουλεβάρτο περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που παρουσίασε την Τρίτη η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης με ορίζοντα υλοποίησης το 2028. Η τρίτη διαβούλευση του σχεδίου ολοκληρώθηκε την Τρίτη και αναμένεται να κατατεθεί σε μία από τις επόμενες συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου για να πάρει τελική έγκριση.

Σύμφωνα με το σχέδιο προτείνεται μεταξύ άλλων η πεζοδρόμηση του κομματιού της Τσιμισκή από Παλαιών Πατρών Γερμανού μέχρι Βενιζέλου και αντιστροφή της μονοδρόμησης της Κούσκουρα. Στο συγκεκριμένο κομμάτι της Τσιμισκή θα επιτρέπεται η κυκλοφορία  μόνο σε λεωφορεία, ταξί και ποδήλατα ενώ αναμένεται να μεγαλώσουν τα πεζοδρόμια. Στο πάνω τμήμα, γίνεται ήπιας κυκλοφορίας η Ερμού και η Βασ. Ηρακλείου.

Ανοιχτή προτείνεται να παραμείνει η οδός Μητροπόλεως, ενώ η λεωφόρος Νίκης μένει με μια λωρίδα, ενώ τοποθετείται και ένα ντεκ για τους πεζούς. Στο Σχέδιο προτείνεται επίσης η μονοδρόμηση της Εθν. Αμύνης από Εγνατία έως Αγ. Δημητρίου (ρεύμα ανόδου) και η ταυτόχρονη διαπλάτυνση πεζοδρομίων και η αμφιδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου. Το κόστος της παρέμβασης εκτιμάται σύμφωνα με τις υπηρεσίες του δήμου στα 4.9 εκατ. ευρώ και το σχέδιο έχει ορίζοντα υλοποίησης το 2028. 

Δείτε εδώ ολόκληρο το σχέδιο για την πεζοδρόμηση της Τσιμισκή σε αρχείο pdf

tsimiski.jpg

Εβληματική παρέμβαση της οδού Εγνατίας

Νέα όψη αναμένεται να αποκτήσει μέχρι το 2023 και η οδός Εγνατία όπου ο δήμος σχεδιάζει την εμβληματική ανάπλαση της περιοχής μετατρέποντας την σε ένα σύγχρονο βουλεβάρτο.  Η οδός Εγνατία αναμένεται να αποκτήσει ειδικό κέντρο βάρους τα επόμενα χρόνια δεδομένου ότι κατά μήκος του συγκεκριμένου δρόμου βρίσκονται αρκετές στάσεις του μετρό. 

Μεταξύ άλλων προβλέπεται ο περιορισμός της κυκλοφορίας από τρεις σε δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση εκ των οποίων η μία θα δοθεί σε ΙΧ και η άλλη σε λεωφορεία. Ειδική λωρίδα διπλής κατεύθυνσης θα προβλεφθεί για ποδήλατα ενώ σχεδιάζεται διαπλάτυνση πεζοδρομίων και φύτευση δέντρων. Κάθε φορά που η οδός Εγνατία πλησιάζει σε πλατεία η προσέγγιση είναι ότι γίνεται ενιαίος αυτός ο χώρος. Η ανάπλαση της οδού σύμφωνα με τις υπηρεσίες του δήμου ανέρχεται σε 13,5 εκατ. Ευρώ. Με τις προτεινόμενες παρεμβάσεις ο δήμος Θεσσαλονίκης αναμένεται να μειώσει το συνολικό φόρτο που διοχετεύει στους όμορους Δήμους την πρωινή ώρα αιχμής κατά 48% σε σχέση με σήμερα. 

Οι παραπάνω παρεμβάσεις θα κουμπώσουν στα εν εξελίξει μεγάλα πρότζεκτ ης πόλης τα οποία είναι η δημιουργία του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ, η ανάπλαση της ΔΕΘ, η αναβάθμιση της νοτιοανατολικής πύλης της πόλης, οι περιοχές επεκτάσεων σε Ευαγγελίστραια, Κήπους Πασά, Μύλους Αλλατίνη-Κελλάριου Όρμου και της δυναμικής ανάπτυξης του παραλιακού μετώπου.  Σήμερα σε επίπεδο δήμου 4 στους 10 μετακινούνται με λεωφορείο, ένα 25,6% με αυτοκίνητο, ένα 19,55% με τα πόδια, 11% με μηχανάκι και μόλις 2,1% με ποδήλατο.

Με το νέο σχέδιο το μερίδιο κατανομής στα μέσα αναμένεται να ανατραπεί μετά τις παρεμβάσεις. Έτσι ένα 41,5% αναμένεται να χρησιμοποιήσει λεωφορείο και μετρό, ένω η κίνηση των πεζών αναμέναται να φτάσει το 23,2%.  «Ο στόχος είναι το ιστορικό εμπορικό κέντρο να πάρει χαρακτήρα μιας βιώσιμης πόλης, όπου η μετακίνηση με τα ΙΧ θα μειωθεί και ότι πρέπει με τη λειτουργία του μετρό να πάμε σε μια άλλη πόλη που θα χρησιμοποιεί την ηλεκτροκίνηση και την ποδηλατοκίνηση καθώς και τις πεζοδρομήσεις και τις ήπιες αναπλάσεις», υπογράμμισε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς. Όπως ανέφερε, «το Σχέδιο αυτό μαζί με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο που πρόσφατα ολοκληρώθηκε αποτελούν τα δύο κυρίαρχα Στρατηγικά Σχέδια Χωρικού Σχεδιασμού, τα οποία μέσω των κατευθύνσεων που δίνουν με χρονικό ορίζοντα το 2030 διαμορφώνουν ένα αναπτυξιακό προφίλ για την πόλη προσανατολισμένο στην εξωστρέφεια, στην καινοτομία και στην αστική ανθεκτικότητα». 

Μονοδρομήσεις και Αμφιδρομήσεις οδών

• Μονοδρόμηση Μ. Μπότσαρη με κατεύθυνση προς Μ.Αλεξάνδρου από Αν. Θράκης έως Μ. Αλεξάνδρου

• Μονοδρόμηση Π. Συνδίκα & Αλ. Σταύρου με κατεύθυνση προς Κανάρη από Μ. Αλεξάνδρου έως Κανάρη

• Αμφιδρόμηση του τμήματος της οδού Ολυμπιάδος στο τμήμα από τον κόμβο Ευαγγελίστριας μέχρι τη συμβολή των οδών Απ. Πάυλου και Κασσάνδρου, λόγω πεζοδρόμησης της οδού Απ. Παύλο (Αγ. Δημητρίου έως Ολυμπιάδος)

Επίσης, σε αυτό το πακέτο μέτρων περιλαμβάνεται διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού από Αλλατίνη έως Λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή – Αθανασίου Κανελλόπουλου, εκτεταμένες μετατροπές οδών σε ήπιας κυκλοφορίας. δημιουργία Ζώνης Χαμηλής Κυκλοφορίας στην περιοχή της Ροτόντας  κατασκευή ξύλινης επέκτασης (Deck) στην παλιά παραλία και επέκταση του υφιστάμενου δικτύου στα οδικά τμήματα Κλεάνθους από Γ. Λαμπράκη έως Παπάφη, Παπάφη από Κλεάνθους έως Καυταντζόγλου και Θ. Σοφούλη από Βας. Όλγας έως Αργοναυτών. 

Στάθμευση

Ως πιθανοί χώροι Park & Ride προτάθηκαν αυτοί που μπορούν να υποστηρίξουν μια πολιτική δωρεάν στάθμευσης

• Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (500 θέσεις στάθμευσης)
• Νέα Ελβετία (650 θέσεις στάθμευσης)
• Περιοχή Μίκρας (1000 θέσεις στάθμευσης)

Σχεδιάζεται επίσης η επέκταση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων με σκοπό την ενίσχυση της μετακίνησης με ποδήλατο με την κατασκευή επιπλέον 19,5 χλμ στην έκταση της περιοχής παρέμβασης. Προβλέπεται επίσης η διάθεση χώρου και στήριξη δημιουργίας μικρών κέντρων αστικής διανομής και υλοποίηση διανομών με εναλλακτικά μέσα. Οι παρεμβάσεις για τον πρώτο χρονικό ορίζοντα εκτιμάται ότι κοστίζουν περίπου 43 εκατ ευρώ, εκ των οποίων τα 8 εκατ. είναι εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις. Το δεύτερο τμήμα του ΣΒΑΚ έως το 2028 τα έργα κοστίζουν συνολικά περίπου 25,5 εκατ. ευρώ.

«Στο ΣΒΑΚ μπορούμε να στοιχειοθετήσουμε τρία βασικά πράγματα, την εμβληματική παρέμβαση στην Εγνατία, η οποία θέλει να κάνει ανακατανομή του δημόσιου χώρου, παρέχοντας περισσότερο χώρο σε πεζούς και ποδηλάτες. Επίσης, το μετρό φέρνει τη μεγάλη αλλαγή αλλά είναι σημαντικό να οργανώσουμε μια αναδιάρθρωση των λεωφορείων, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει. Και τέλος, το τρίτο μήνυμα είναι ότι η πόλη χρειάζεται άμεσα πρωτοβουλίες ώστε ο δημόσιος χώρος να διατεθεί σωστά», τόνισε η Γεωργία Αϋφαντοπούλου, αναπληρώτρια διευθύντρια ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ