Skip to main content
Οι φοιτητές του ΑΠΘ κατακτούν τον κόσμο της Formula 1

Οι φοιτητές του ΑΠΘ κατακτούν τον κόσμο της Formula 1

Ιστορική τριπλή διάκριση σηµείωσε σε αγώνες ταχύτητας στο Ασεν στην Ολλανδία το µονοθέσιο ART-18, το οποίο κατασκεύασαν 29 φοιτητές του Τµήµατος Μηχανολόγων Μηχανικών

Η άσφαλτος άχνιζε κάτω από τα φαρδιά ελαστικά του µικρού µονοθέσιου των φοιτητών του Αριστοτελείου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) στην αγωνιστική πίστα του Ασεν στην Ολλανδία, την ώρα που ο κινητήρας µούγκριζε για να του δώσει τη µέγιστη δύναµη. Οι 29 εκκολαπτόµενοι µηχανικοί ένιωθαν την αδρεναλίνη να ανεβαίνει κλιµακωτά σε καθέναν από τους 22 γύρους της δοκιµασίας. Οταν ο αγώνας τελείωσε, δεν έρρεαν οι σαµπάνιες, αλλά τα δάκρυα χαράς των µελών της φοιτητικής οµάδας, που πέτυχε ιστορική τριπλή διάκριση: κατετάγη τρίτη ανάµεσα σε 28 διαγωνιζόµενες οµάδες από όλο τον κόσµο, τόσο στη γενική κατάταξη όσο και σε δύο ακόµη επιµέρους κατηγορίες.

Αυτή είναι η µεγαλύτερη διάκριση που έχει κερδίσει ως τώρα η Aristotle Racing Team (ART) στα 13 χρόνια που µετράει από την ίδρυσή της. Το έκτο κατά σειρά µονοθέσιο που κατασκεύασαν τους έβγαλε παραπάνω από ασπροπρόσωπους. Ηδη βάζουν στα σκαριά το έβδοµο, µε τον πήχη να ανεβαίνει ψηλότερα και µε φιλοδοξίες για ακόµη µεγαλύτερη διάκριση. Τα όνειρα δεν έχουν όρια και φτάνουν µέχρι τις πίστες της Formula 1, εκεί που ήδη δουλεύουν ορισµένοι απόφοιτοι περασµένων ετών, οι οποίοι ακολούθησαν την ίδια πορεία. «Υπάρχουν παιδιά που στελέχωναν την οµάδα πριν από εµάς και σήµερα δουλεύουν για τη McLaren και τη Williams.

Καθένας από εµάς έχει όνειρα να µπορέσει να ακολουθήσει µια επαγγελµατική καριέρα στον µαγικό κόσµο της Formula 1. Η τεχνογνωσία και η φιλοσοφία που αποκτούµε µέσα από τέτοιες δραστηριότητες µας δίνουν το µπόνους και το δικαίωµα να κοιτάµε ως εκεί» επισηµαίνει στο «Εθνος» ο επικεφαλής της ART, φοιτητής του Τµήµατος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ, Γιώργος Γκέσιος.

apth1.jpg

Η οµάδα αποτελείται από 29 προπτυχιακούς φοιτητές, κυρίως του Τµήµατος Μηχανολόγων Μηχανικών. «Η συµµετοχή σε µια οµάδα που σχεδιάζει και κατασκευάζει εξαρχής ένα αγωνιστικό µονοθέσιο, σου µαθαίνει να παίρνεις αποφάσεις και ρίσκα, να µη φοβάσαι, να είσαι οργανωτικός και να λύνεις προβλήµατα. ∆ιακρίσεις όπως αυτή σου δίνουν τη δικαίωση» προσθέτει. Με έξι µονοθέσια έως σήµερα και σηµαντικές διακρίσεις σε διεθνείς αγώνες Formula Student, η ART κατατάσσεται σήµερα στην κορυφαία θέση στην Ελλάδα, ενώ έχει καθιερωθεί µεταξύ των κορυφαίων φοιτητικών οµάδων µηχανικών σε παγκόσµιο επίπεδο.

Το ART-18 «φοράει» κινητήρα από µοτοσικλέτα 600 κυβικών εκατοστών, αποδίδει δύναµη 82 ίππων και µπορεί να αναπτύξει µέγιστη ταχύτητα 115 χιλιοµέτρων την ώρα, µε επιτάχυνση 0-100 σε 3,9 δευτερόλεπτα. Το ίδιο όχηµα είχε λάβει µέρος πέρυσι σε τρεις διεθνείς διαγωνισµούς, σε Ουγγαρία, Ιταλία και Γερµανία, καταλαµβάνοντας την 9η, την 11η και τη 14η θέση αντίστοιχα. Τα µέλη της οµάδας βελτίωσαν τις αδυναµίες του, εστιάζοντας κυρίως στην αξιοπιστία της απόδοσης, στον έλεγχο της θερµοκρασίας, στο σύστηµα αλλαγής ταχυτήτων και στα ηλεκτρονικά και το έβαλαν ξανά στην πίστα.

Η επιτυχία της ελληνικής φοιτητικής οµάδας λαµβάνει µεγαλύτερη αξία από το γεγονός ότι τη… σκόνη της έφαγαν οµάδες από πανεπιστήµια µε µεγάλη τεχνογνωσία στην κατασκευή αγωνιστικών µοντέλων και µεγαλύτερη εµπειρία, όπως αυτές του Γκρατς (Αυστρία) και του Μπρνο (Τσεχία). Στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης ανέβηκε η οµάδα από το Μιλάνο και στη δεύτερη αυτή του Λουντ (Σουηδία).

Ο σχεδιασµός του εβδόµου µοντέλου, του ART-20, έχει ήδη ξεκινήσει, µε την οµάδα να θέτει φιλόδοξους στόχους για τη νέα αγωνιστική σεζόν, όπου προγραµµατίζεται να συµµετάσχει στους αγώνες Formula Student της Ιταλίας, της Γερµανίας και της Ουγγαρίας. Το κόστος κατασκευής κάθε µοντέλου ξεπερνά τα 50.000 ευρώ και καλύπτεται από χορηγίες.

apth2.jpg

Διακρίσεις χωρίς φρένα

Το ART-18 εντυπωσίασε µε τις επιδόσεις του στο Ασεν, κατακτώντας υψηλές διακρίσεις σε όλες τις κατηγορίες του διαγωνισµού και την 3η θέση στη γενική κατάταξη, µε 668,95 πόντους (άριστα οι 1.000). Συγκεκριµένα, κατέλαβε τις εξής διακρίσεις:

  • 3η θέση στην κατηγορία «∆υναµικό Αγώνισµα Αντοχής», που αξιολογεί τη συνολική απόδοση στη διάρκεια της διαδροµής.
  • 3η θέση στην κατηγορία «Μηχανολογικός Σχεδιασµός», που αφορά την έρευνα και τις πειραµατικές δοκιµές στο στάδιο του σχεδιασµού του οχήµατος.
  • 5η θέση στην κατηγορία «Οικονοµία Καυσίµου και Αποδοτικότητα».
  • 6η θέση στην κατηγορία «Επιτάχυνση».
  • 7η θέση στην κατηγορία «Κοστολόγηση και Κατασκευή», που περιλαµβάνει τη λίστα των υλικών και εξαρτηµάτων που χρησιµοποιήθηκαν, πόσο κόστισαν, ποια αγοράστηκαν και ποια κατασκευάστηκαν από τους φοιτητές.
  • 7η θέση στην κατηγορία «Επιχειρησιακό σχέδιο», που προβλέπει την παρουσίαση του µοντέλου σε υποτιθέµενους επενδυτές.
  • 10η θέση στην κατηγορία «Ελιγµοί σε βρεγµένο οδόστρωµα».
  • 11η θέση στην κατηγορία «Γρήγορος χρονοµετρηµένος γύρος στην πίστα».
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ