Μιχαήλ Αμπράμοβ: Η λατρεία για τις εικόνες  και η χορηγία στο Άγιο Όρος (pics)
Mikhail Abramov (theartnewspaper)

Μιχαήλ Αμπράμοβ: Η λατρεία για τις εικόνες και η χορηγία στο Άγιο Όρος (pics)

Τελευταία Ενημέρωση
Ο Μιχαήλ Αμπράμοβ ήταν ανάμεσα στους Ρώσους επιχειρηματίες που συμμετείχαν στη δωρεά προς το Άγιο Όρος, ύψους άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων, με σκοπό την συντήρηση των Μονών και των σπάνιων κειμηλίων που φιλοξενούν.

Εξέχουσα θέση στα ρωσικά πολιτιστικά δρώμενα κατείχε ο Μιχαήλ Αμπράμοβ, ο ένας από τους τρεις επιβαίνοντες στο μοιραίο ελικόπτερο που κατέπεσε το απόγευμα της Τρίτης στον Πόρο.

Παρότι η επίσημη ενασχόλησή του ήταν οι επιχειρήσεις, μεταξύ άλλων είχε δραστηριοποιηθεί και εμπόριο δερμάτινων ειδών αλλά και στον χώρο των ασφαλειών, αφιέρωνε πολύ χρόνο αλλά και χρήματα στην μεγάλη του αγάπη, τις εικόνες, η οποία ξεκίνησε ως χόμπι στην συνέχεια όμως στάθηκε η αιτία για την δημιουργία ενός εντυπωσιακού μουσείου, που θεωρείται μάλιστα ένα από τα καλύτερα στο είδος του.

Γεννημένος το 1963 στη Μόσχα ο Μιχαήλ Αμπάμοβ ξεκίνησε την επιχειρηματική του δράση στα μέσα της δεκαετίας του ’80 καταφέρνοντας, σε σύντομο χρονικό διάστημα, να μπει στον κύκλο των επιφανών και επιτυχημένων Ρώσων επιχειρηματιών.

moyseio_rosikis_eikonas.jpg
Το Μουσείο Ρωσικής Εικόνας στη Μόσχα

Η μεγάλη του αγάπη για την τέχνη των εικόνων τον έκανε να πάρει την απόφαση, κάπου εκεί στις αρχές της νέας χιλιετίας, να δημιουργήσει την δική του προσωπική συλλογή. Πολύ σύντομα ωστόσο ένιωσε πως αυτός ο θησαυρός δεν μπορεί να μένει αποκλεισμένος στα στενά όρια μιας ιδιωτικής συλλογής αλλά θα πρέπει να παρουσιαστεί δημόσια έτσι ώστε όλοι να μπορούν να θαυμάσουν τα εξαίσια αυτά έργα τέχνης.

Η επιθυμία αυτή τον οδήγησε στην ίδρυση, το 2005, του Μουσείου Ρωσικών Εικόνων, ενός εντυπωσιακού ιδιωτικού μουσειακού χώρου η δημιουργία του οποίου στηρίχθηκε αποκλειστικά σε δική του χρηματοδότηση. Το μεγαλεπήβολο αυτό έργο αποτέλεσε ένα μεγάλο του όνειρο που έγινε πραγματικότητα .

eoyeriko_moyseioy.jpg
Μία από τις αίθουσες του Μουσείου Ρωσικής Εικόνας

Το Μουσείο στεγαζόταν αρχικά σε έναν χώρο του επιχειρηματικού κέντρου Vereyskaya Plaza ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα μετακόμισε σε έναν εντυπωσιακό χώρο που βρίσκεται στην καρδιά της ρωσικής πρωτεύουσας. Σήμερα το Μουσείο, το οποίο είναι επισήμως αναγνωρισμένο από το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (IKOM), διαθέτει μια πλούσια συλλογή περίπου 4000 έργων τέχνης μεταξύ των οποίων 600 σπάνιες βυζαντινές και ρωσικές εικόνες προερχόμενες από διαφορετικές εποχές τις οποίες θαυμάζουν, καθημερινά, εκατοντάδες επισκέπτες από ολόκληρο τον κόσμο.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως ο Μιχαήλ Αμπράμοβ πρωτοστάτησε στην μακροχρόνια προσπάθεια επιστροφής στη Ρωσία μιας σπάνιας εικόνας του 1640 η οποία είχε κλαπεί από ρωσική εκκλησία. Χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες κρατικών και ιδιωτικών δυνάμεων, οι οποίες διήρκεσαν 10 ολόκληρα χρόνια η εικόνα επέστρεψε το 2016 στην πατρίδα της και εκτίθεται πλέον στο Μουσείο Ρωσικών Εικόνων.

spania_eikona.jpg
Η σπάνια εικόνα η οποία επέστρεψε στη Ρωσία χάρη στον Αμπράμοβ

Μάλιστα τις διαπραγματεύσεις για την αγορά της εικόνας έκανε ο ίδιος ο Αμπράμοφ ο οποίος ανέλαβε και τα έξοδα συντήρησής της. Το όνομά του εξάλλου συμπεριλαμβανόταν στην λίστα των Ρώσων επιχειρηματιών που συμμετείχαν, πριν λίγα χρόνια, στη χρυσή δωρεά προς το Άγιο Όρος, ύψους άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων, με σκοπό την συντήρηση των Μονών και των σπάνιων κειμηλίων που φιλοξενούν.

Την βαθιά θλίψη του για τον τραγικό χαμό του Ρώσου επιχειρηματία και φιλότεχνου Μιχαήλ Αμπράμοβ, εξέφρασε, μέσω Twitter, ο υπουργός Πολιτισμού της Ρωσίας Βλαντίμιρ Μεντίνσκι.  «Δημιούργησε ένα από τα καλύτερα μουσεία ορθόδοξης τέχνης στον κόσμο» υπογράμμισε με νόημα αναγνωρίζοντας το σπουδαίο πολιτιστικό του έργο.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ