Black Friday: Συστάσεις από τη Γ.Γ. Εμπορίου για σωστές αγορές
Black Friday/Eurokinissi (Γιάννης Παναγόπουλος)

Black Friday: Συστάσεις από τη Γ.Γ. Εμπορίου για σωστές αγορές

Τελευταία Ενημέρωση
Ξημερώνει...Black Friday, ετοιμαστείτε!

Η ερχόμενη Παρασκευή δεν είναι μια Παρασκευή σαν όλες τις άλλες. Κι αυτό γιατί είναι η λεγόμενη Black Friday, η ημέρα με τις πολλές και δελεαστικές προσφορές σε είδη και υπηρεσίες. Επειδή όμως οι επιτήδειοι είναι πολλοί, η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή έχει ήδη δημοσιεύσει συστάσεις προς το καταναλωτικό κοινό, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα κερδοσκοπίας. 

Δράττονται της ευκαιρίας

Ετσι, αν και πολύ προέβλεπαν ότι η Black Friday θα «ξεφουσκώσει», ήδη οι έµποροι προθερµαίνονται για την παρουσίαση της πρότασής τους την ερχόµενη Παρασκευή. Σύµφωνα δε µε εκτιµήσεις, η Black Friday θα λάβει και φέτος διαστάσεις και θα επεκταθεί έως και τη Δευτέρα, υποστηριζόµενη τόσο από τα φυσικά όσο και από τα ηλεκτρονικά καταστήµατα των αλυσίδων. Η αλυσίδα Public τοποθετεί σε θέση ισχύος τους καταναλωτές, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να δηλώσουν εκ των προτέρων ποια προϊόντα τούς ενδιαφέρουν ώστε µε τη σειρά τους οι υπεύθυνοι της γνωστής αλυσίδας να προσαρµόσουν τις προσφορές τιµών.

Αναµένεται δε να προσφέρει µεγάλες εκπτώσεις σε µεγάλο εύρος προϊόντων, προνοµιακές δυνατότητες παράδοσης κ.λπ. Αντίστοιχα, η αλυσίδα Πλαίσιο προσφέρει δωρεάν παράδοση εντός 24ώρου στις µεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας (και εντός δυο-τριών ηµερών σε πόλεις και περιοχές της περιφέρειας).

85% των επιχειρήσεων συµµετείχε στις ενδιάµεσες εκπτώσεις, ποσοστό αυξηµένο σε σύγκριση µε τον Νοέµβριο του 2017 όταν κυµαινόταν στο 80%

Στα παραπάνω, η διπλή «Μαύρη Εγγύηση», ειδικά για την περίοδο της Black Friday, που, πέραν της εγγυηµένης υποστήριξης οµάδας τεχνικών, σε κάθε προσφορά ο καταναλωτής θα βλέπει εγγυηµένα τη χαµηλότερη τιµή. Επιπλέον, θα προσφέρει και εξατοµικευµένες προτάσεις προϊόντων σε πελάτες της, τις οποίες θα κοινοποιήσει µέσω ηλεκτρονικού ταχυδροµείου.

Στον ρυθµό της Black Friday θα εισέλθει και η Κωτσόβολος, αλυσίδα η οποία καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου προβαίνει σε εκπτώσεις και προσαρµόζει αυτόµατα τις τιµές της µε ειδικούς αλγορίθµους καθηµερινά. Εκπτώσεις σε ακραίο ποσοστό αναµένεται να προσφέρουν σχεδόν όλες οι αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης, αλλά και τα δίκτυα καλλυντικών, τόσο µέσω των ηλεκτρονικών όσο και των φυσικών καταστηµάτων τους. Για τους καταναλωτές, η Black Friday αποτελεί προφανές κίνητρο, ιδίως σε µια εποχή που ο Ελληνας επιδίδεται όλο τον χρόνο σε εντατικό κυνήγι προσφορών.

Είναι ενδεικτικό, µάλιστα, πως, σύµφωνα µε την τελευταία έρευνα της Deloitte για τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών, εν όψει της εορταστικής περιόδου, ένα 10% των συµµετεχόντων (ποσοστό που εµφανίζεται για πρώτη φορά) δηλώνει πως θα προβεί σε χριστουγεννιάτικες αγορές και δώρα στα τέλη Νοεµβρίου, και ειδικότερα στην Black Friday.

Πέρα από την Black Friday, ωστόσο, επίκειται η αντίστοιχη καθιερωµένη µέρα εκπτώσεων για τα ηλεκτρονικά καταστήµατα, η Cyber Monday, στην οποία συµµετέχει η παγκόσµια online αγορά. Πάντως, σύµφωνα µε τα πρώτα στοιχεία των εµπορικών οργανώσεων για την πορεία του θεσµοθετηµένου 15νθηµέρου η ανταπόκριση των καταναλωτών δεν υπήρξε σηµαντική. Τόσο οι διάχυτες προσφορές όλο τον χρόνο όσο και η αναµονή µεγαλύτερων εκπτώσεων την ερχόµενη Παρασκευή συγκράτησαν την κατανάλωση.

Οι συστάσεις της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή έχουν ως εξής: 

  • Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 26/11/2018.
  • Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).
  • Κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε περίοδο προσφορών οι οποίες ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι αφού ενδέχεται ο ισχυρισμός σχετικά με την διάρκεια της προσφοράς, να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
  • Όταν οι προμηθευτές διαφημίζουν, πωλούν ή προμηθεύουν προϊόντα, οφείλουν να δίνουν στους καταναλωτές επαρκώς ακριβείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να αποφασίσουν για την αγορά ενός προϊόντος πλήρως ενημερωμένοι.
  • Ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς (φυσικό ή ηλεκτρονικό εμπόριο) ο προμηθευτής πρέπει να παρέχει σαφείς, ακριβείς και κατανοητές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, προτού να προβεί ο καταναλωτής στη σχετική αγορά. Οι πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνει η σύμβαση είναι κυρίως οι εξής: τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος, η τελική τιμή, περιλαμβανομένων όλων των φόρων και επιβαρύνσεων, τα (ενδεχόμενα) έξοδα αποστολής – και τυχόν άλλες πρόσθετες επιβαρύνσεις, ο τρόπος πληρωμής, αποστολής ή εκτέλεσης της παραγγελίας, η ταυτότητα του εμπόρου, η ταχυδρομική διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου του και η διάρκεια της σύμβασης (ενδεχομένως).
  • Σε αγορές μέσω διαδικτύου, τηλεφώνου, καταλόγου πωλήσεων δι’ αλληλογραφίας, ή από κατ’ οίκον πωλητές (πόρτα-πόρτα), πρέπει να σας παρέχονται και οι εξής, πιο λεπτομερείς, πληροφορίες πριν από την αγορά: η ηλεκτρονική διεύθυνση του προμηθευτή, οι τυχόν περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες, το δικαίωμα ακύρωσης της παραγγελίας σας εντός 14 ημερών, οι διαθέσιμες υπηρεσίες μετά την πώληση, οι μηχανισμοί επίλυσης διαφορών και ο αριθμός εμπορικού μητρώου του εμπόρου.
  • Οι προμηθευτές θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις του ν. 2251/94 και της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78).
  • Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα.

Οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ