«Το νησί μου, 12 μήνες»: Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στηρίζει πρωτοβουλίες για προοπτική στα μικρά νησιά
Ανεμόμυλος στην Αμοργό/Eurokinissi

«Το νησί μου, 12 μήνες»: Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στηρίζει πρωτοβουλίες για προοπτική στα μικρά νησιά

Τελευταία Ενημέρωση
Μια δράση που στόχο έχει την επέκταση της εποχικότητας των μικρών -κυρίως- νησιών

Συχνά ακούμε να λέγεται ότι ο τουρισμός αποτελεί τη «βαριά βιομηχανία της χώρας». Και πράγματι, είναι πολλά τα νησιά που ζουν από το τουριστικό προϊόν και που μπορούν και εξασφαλίζουν την επιβίωσή τους μέσω αυτού ακόμη και για τους χειμερινούς μήνες.

Σε αυτή την κατηγορία συγκαταλέγονται συνήθως μεγαλύτερα νησιά, τα οποία και δέχονται κάθε καλοκαίρι εκατοντάδες χιλιάδες τουριστών. Τι συμβαίνει όμως με τα μικρότερα νησιά της Ελλάδας και πώς μπορούν να ενισχύσουν την ανάπτυξή τους;

Ένα ενδιαφέρον παράδειγμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι το «Antiparos Quest- Κυνήγι της Χαμένης Ξινομηζύθρας» που θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου στην Αντίπαρο. Ένα πρωτότυπο κυνήγι θησαυρού που ταξιδέψει τους επισκέπτες-παίκτες στην ιστορία και στις λιγότερο γνωστές ομορφιές του νησιού.

Η δράση είναι μια πρωτοβουλία της ομάδας Antiparos Activities, η οποία δημιουργήθηκε το 2017 μέσα από τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα «Το Νησί μου 12 Μήνες», που υλοποιήθηκε από τη ΜΚΟ «ΑΕΛΙΑ» με την υποστήριξη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Σε αυτή την προσπάθεια, η ΑΕΛΙΑ, που ειδικεύεται σε ζητήματα ανάπτυξης ικανοτήτων, πρόσφερε καθοδήγηση και εκπαίδευση σε ομάδες επαγγελματιών σε μικρά ελληνικά νησιά για να δημιουργήσουν δραστηριότητες που θα επεκτείνουν την εποχικότητα των νησιών τους.

Στο «Νησί μου 12 Μήνες», οι έμπειροι εκπαιδευτές της ΑΕΛΙΑ, συμβούλεψαν και υποστήριξαν άτομα σε 10 διαφορετικά νησιά για οργανώσουν δραστηριότητες όπως εμπειρίες βιωματικού τουρισμού υπαίθρου, αθλητικές δραστηριότητες φεστιβάλ, συνέδρια, εκπαιδευτικές συναντήσεις που θα μπορούσαν να προσελκύσουν επισκέπτες στο νησί τους off season δηλ. φθινόπωρο ή άνοιξη, εκτός της κύριας τουριστικής περιόδου.

Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά: 2 συνέδρια, 1 πολύημερο «φεστιβάλ» βιωματικού τουρισμού, 1 εκπαιδευτική συνάντηση φοιτητών, πραγματοποιήθηκαν σε Λήμνο, Αμοργό, Αστυπάλαια και Κύθνο δημιουργώντας νέες ευκαιρίες προβολής των νησιών και διεύρυνσης των επισκεπτών που προσελκύουν.

Το σημαντικότερο ίσως όφελος της προσπάθειας, ήταν η υποστήριξη και ενδυνάμωση των κατοίκων των νησιών να αναπτύξουν τις ιδέες του και να κάνουν τα πρώτα βήματα προς την υλοποίηση τους. Η ομάδα Antiparos Activities, είναι ένα θετικό παράδειγμα της όλης προσπάθειας. Ξεκίνησε ως ιδέα, και με την καθοδήγηση της ΑΕΛΙΑ, προχώρησε στη δημιουργία του concept, συνέχισε διοργανώνοντας την πρώτη δράση-πιλότο τον Οκτώβριο του 2017 και φέτος μπήκε στο δεύτερο χρόνο της υλοποίησής της.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υποστήριξε έμπρακτα το έργο της ΑΕΛΙΑ στο πλαίσιο της δέσμευσής της να δημιουργήσει 5000 ευκαιρίες ανάπτυξης στον αγροδιατροφικό, τουριστικό και επισιτιστικό τομέα ενισχύοντας την επιχειρηματικότητα, την εκπαίδευση και την μεταφορά τεχνογνωσίας μέχρι το 2020.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ