MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
Το «γεράκι» Χακάν Φιντάν στα ηνία του υπουργείου Εξωτερικών της Τουρκίας: Το πρόσωπο που δεν θέλει το Ισραήλ και ο ρόλος του στην απόπειρα πραξικοπήματοςΚοινωνικός Τουρισμός: Τελευταία ευκαιρία και τα SOS για τις αιτήσεις - Τι ώρα κλείνει η πλατφόρμαΛουκέτο 48ωρών σε γνωστό club restaurant της Μυκόνου - Απέκρυψε αποδείξεις 44.000 ευρώΠέθανε ο δημοσιογράφος Γιώργος Γεωργίου σε ηλικία 71 ετών - Noσηλευόταν στον Άγιο ΣάββαΥπό έλεγχο η φωτιά σε διαμέρισμα στον Πειραιά: Απεγκλωβίστηκε μία γυναίκα και τρία παιδιά
Homepage |   Ελλάδα   |   08.11.2022 20:23
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Απεργία: Αναζητούνται τα ελάχιστα εγγυημένα δρομολόγια στα ΜΜΜ

επόμενο άρθροnext-article
Λεωφορείο του ΟΑΣΑ (ΙΝΤΙΜΕ/ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ)
Λεωφορείο του ΟΑΣΑ (ΙΝΤΙΜΕ/ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ)

Ελάχιστα εγγυημένα δρομολόγια ακούει τα τελευταία δύο χρόνια το επιβατικό κοινό και ελάχιστα εγγυημένα δρομολόγια δε βλέπει τις ημέρες των απεργιών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Παρά το γεγονός ότι και η ίδια η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει παραδεχτεί ότι επί της ουσίας ο σχετικός νόμος για την πραγματοποίηση ορισμένων δρομολογίων των ΜΜΜ σε ημέρες κινητοποιήσεων είναι ανεφάρμοστος σε αυτήν τη μορφή, τον βγάζει από το συρτάρι κάθε φορά που εξαγγέλεται μία κινητοποίηση στις αστικές συγκοινωνίες.

 

Ετσι και σήμερα ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε για άλλη μια φορά στο ζήτημα στο πλαίσιο της απάντησής του στις δηλώσεις που είχε κάνει από το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στον Ρέντη ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας. «Κάναμε και κάτι ακόμα, επίσης, αυτά τα χρόνια: Θεσμοθετήσαμε την ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία σε κάθε απεργία στα ΜΜΜ, ώστε να μην ταλαιπωρούνται σε ακραίο βαθμό οι πολίτες», σημείωσε ο υπουργός.

Παρόλα αυτά ελάχιστα εγγυημένα δρομολόγια δεν έχουν προγραμματιστεί ούτε για αύριο.

Αλλωστε και ο ίδιος ο κ. Καραμανλής τον περασμένο Σεπτέμβριο σε άλλη κινητοποίηση όταν για ακόμα μία φορά δεν υπήρξε κάλυψη ελάχιστων δρομολογίων είχε παραδεχτεί ότι ο νόμος πρακτικά δε εφαρμόζεται και χρειάζεται αλλαγές, τις οποίες και είχε προαναγγείλει: «Ο νόμος πράγματι δεν εφαρμόζεται» είχε επισημάνει σε τηλεοπτική του εμφάνιση προσθέτοντας ότι: «Σεβόμαστε τους εργαζόμενους. Έχω πει επανειλημμένως ότι σέβομαι τη δουλειά που κάνουν. Να ξέρουν όμως ότι ο νόμος είναι πολύ αυστηρός. Ακόμη και εάν ο νόμος έχει κάποιες ατέλειες θα τον αλλάξουν τα συναρμόδια υπουργεία».

Ποια είναι η πραγματικότητα;

Το λεγόμενο «προσωπικό εγγυημένης υπηρεσίας», αν και προβλέπεται στη σχετική νομοθεσία, δεν έχει εφαρμοστεί καθώς το ζήτημα έχει φτάσει στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ) χωρίς ακόμα να έχει βρεθεί κοινός τόπος και χωρίς κανείς να αναλαμβάνει την ευθύνη της οριστικής εφαρμογής του.

Βάσει της συγκεκριμένης πρόβλεψης ορίζεται η υποχρέωση οι εταιρίες κοινής ωφέλειας μεταξύ των οποίων και οι συγκοινωνιακές εταιρίες, να εκτελούν τη λεγόμενη «ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία» κατά τη διάρκεια απεργιών, δηλαδή το 33% των καθημερινών δρομολογίων. Ορίζεται με άλλα λόγια ότι θα πρέπει να κυκλοφορεί το ένα τρίτο των συρμών, των λεωφορείων, των τρόλεϊ κ.ο.κ. ανεξαρτήτως ποιοι και πόσοι εργαζόμενοι θα πρέπει να βρίσκονται στις θεσεις τους, για να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα.

Ειδικότερα όσον αφορά στην περίπτωση απεργιακής κινητοποίησης στο μετρό και στα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς, προβλέπεται ότι οι οδηγοί δεν θα τραβούν καθολικό χειρόφρενο, αλλά θα εκτελείται το 1/3 των δρομολογίων.

 

Ωστόσο παρά το γεγονός ότι έχει παρέλθει περίπου μία διετία από την ψήφιση του εν λόγω νόμου έως τώρα δεν έχει εφαρμοστεί καθώς φαίνεται ότι αναδεικνύεται ως ένας μη εφαρμόσιμος νόμος στην πράξη αφού κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη να βγαίνει για παράδειγμα για δρομολόγια ο ένας στους τρεις συρμούς του μετρό. Κι αυτό διότι εκτιμάται πως λόγω του συνωστισμού που θα υπάρχει σε σταθμούς και αποβάθρες εξαιτίας των μεγάλων χρονοαποστάσεων, πολλαπλασιάζεται η πιθανότητα ατυχημάτων.

Τον περασμένο Απρίλιο η ΣΤΑΣΥ, όπως προβλέπει ο νόμος, είχε ζητήσει από τον ΟΜΕΔ την παροχή υπηρεσιών Μεσολάβησης, για την κατάρτιση ειδικής συμφωνίας για τον καθορισμό του προσωπικού αυτού. Στον πρώτο κύκλο συνομιλιών μεταξύ των δύο μερών, Διοίκησης και Σωματείων Εργαζομένων, δεν είχε επιτευχθεί συμφωνία με αποτέλεσμα να ξεκινήσει η επεξεργασία μίας νέας πρότασης προς κατάθεση στον ΟΜΕΔ. Η πρόταση αυτή δεν έχει κατατεθεί ακόμα, αλλά όπως τονίζουν πηγές της εταιρίας στο «ethnos.gr», είναι πλέον έτοιμη προς κατάθεση.

Καραμανλής σε Τσίπρα: Από τις πολλές «αυταπάτες», φαίνεται ότι ο κ. Τσίπρας ξεχνά...

«Από τις πολλές «αυταπάτες», φαίνεται ότι ο κ. Τσίπρας ξεχνά… Αλλά οι πολίτες θυμούνται. Η διακυβέρνησή του ήταν καταστροφική, όχι μόνο για την οικονομία της χώρας, αλλά και για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Μείωσε τα πάντα και αύξησε μόνο τα εισιτήρια. Άφησαν τις αστικές συγκοινωνίες υπό διάλυση, σε παρατεταμένη περίοδο αποεπένδυσης και εγκατάλειψης. Δεν προσέθεσαν στο στόλο ούτε ένα λεωφορείο, δεν έκαναν ούτε μία πρόσληψη. Δεν πήραν όχι απλώς ούτε ρόδα, αλλά ούτε…μπουλόνι - κυριολεκτικά, αφού δεν έπαιρναν ούτε ανταλλακτικά».

Αυτό επισημαίνει στην απάντηση προς τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος προσθέτει και τις αλλαγές που επήλθαν τα τελευταία χρόνια και συγκεκριμένα:

  • «Μειώσαμε το εισιτήριο από 1,40 (που ήταν επί ΣΥΡΙΖΑ) σε 1,20 στην Αθήνα και από 1 ευρώ σε 0,90 στη Θεσσαλονίκη.
  • Κάναμε μετά από χρόνια προσλήψεις, δημιουργώντας 1.389 νέες θέσεις απασχόλησης σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
  • Αυξήσαμε τα λεωφορεία στο δρόμο κατά 55% στην Αθήνα και 100% στη Θεσσαλονίκη.
  • Συμπράξαμε με ιδιώτες, αυξάνοντας το συγκοινωνιακό έργο, χωρίς να αλλοιώσουμε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.
  • Ανατάξαμε και αυξήσαμε τους συρμούς στο Μετρό.
  • Παραδώσαμε 6 νέους σταθμούς στη Γραμμή 3 της Αθήνας.
  • Στη Θεσσαλονίκη - εκεί που ο ΣΥΡΙΖΑ εγκαινίαζε μουσαμάδες ενώ υποστήριζε όσους με ενστάσεις καθυστερούσαν το έργο - έχουμε μπει στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του Μετρό, καθώς εκτελούνται δοκιμαστικά δρομολόγια και απελευθερώνουμε δημόσιους χώρους που αποδίδονται επιτέλους ξανά στους πολίτες.
  • Ξεκινήσαμε τα έργα για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα.
  • Ενισχύσαμε και επεκτείναμε το δίκτυο του Τραμ.
  • Προχωρούν οι διαγωνισμοί για νέους συρμούς Μετρό -και στη Γραμμή 1.
  • Υλοποιούνται οι διαγωνισμοί για νέα λεωφορεία, τα οποία θα αρχίσουν να έρχονται το πρώτο εξάμηνο του 2023. Αφού ο δήθεν διαγωνισμός που ο ΣΥΡΙΖΑ θυμήθηκε να προκηρύξει όπως- όπως εν μέσω προεκλογικής περιόδου, ακυρώθηκε παταγωδώς όχι φυσικά από την κυβέρνησή μας αλλά από την Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών».

Ο υπουργός σημειώνει ότι δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα, αλλά «δουλεύουμε με σχέδιο και προσπαθούμε να νοικοκυρέψουμε τα ΜΜΜ. Και αυτή την προσπάθεια την κάνουμε φυσικά ΜΑΖΙ με τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες που δουλεύουν σκληρά κάθε μέρα. Κάναμε και κάτι ακόμα, επίσης, αυτά τα χρόνια: Θεσμοθετήσαμε την ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία σε κάθε απεργία στα ΜΜΜ, ώστε να μην ταλαιπωρούνται σε ακραίο βαθμό οι πολίτες.

Αυτή είναι η πραγματικότητα για τα ΜΜΜ. Ο δρόμος από την «αυταπάτη» στην πολιτική «απάτη» είναι μακρύς για τον ΣΥΡΙΖΑ -και τον βαδίζει μόνος του», καταλήγει ο κ. Καραμανλής.

 



επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • μετρό
  • ΜΜΜ
  • λεωφορεία
  • απεργία
  • ειδήσεις τώρα
Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!
Gowise.gr, Κάνε σύγκριση ανμέσα απο 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Ethnos on Google News
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.grRegister on Ethnos at Google News
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 05.06.2023 09:00
Ερχεται η νέα black list με τους μεγαλοοφειλέτες ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ - Ποιοι βγαίνουν στα μανταλάκια
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 05.06.2023 08:45
Αγορά εργασίας: Ανάρπαστοι οι «πληροφορικάριοι» και τα στελέχη πωλήσεων - Η... χρυσή 5άδα
MENSHOUSE
Μόνο αυτός ο γίγαντας θα το άντεχε: Ο απαράβατος όρος του Μουστάκα στο θέατρο που του στέρησε χρήμα και δουλειές
MENSHOUSE
Ο τελευταίος φθηνός, ανέγγιχτος παράδεισος: Το νησί που επιλέγουν όσοι αγαπούν την ηρεμία, το φρέσκο ψάρι και τα κρυστάλλινα νερά

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
05-06-2023 10:43
Πέθανε ο δημοσιογράφος Γιώργος Γεωργίου σε ηλικία 71 ετών - Noσηλευόταν στον Άγιο Σάββα
02
05.06.2023 00:02
Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
03
05.06.2023 10:13
Λουκέτο 48ωρών σε γνωστό club restaurant της Μυκόνου - Απέκρυψε αποδείξεις 44.000 ευρώ
04
05.06.2023 09:29
Φωτιά τώρα σε διαμέρισμα στον Πειραιά - Συναγερμός στην Πυροσβεστική
05
04.06.2023 14:40
Πανελλήνιες 2023: «Εύκολα θέματα σημαίνει αύξηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής» - Οδηγίες από τον πρόεδρο Φροντιστών

POPULAR VIDEOS

Ώρα Ελλάδος 05/06/2023
Ώρα Ελλάδος... | 05.06.2023 10:42
Ώρα Ελλάδος 05/06/2023
Τι αποκαλύπτει βίντεο ντοκουμέντο για τους μετανάστες στον Έβρο
Ώρα Ελλάδος... | 05.06.2023 11:22
Τι αποκαλύπτει βίντεο ντοκουμέντο για τους μετανάστες στον Έβρο
Κεντρικό δελτίο 04/06/2023
Κεντρικό... | 04.06.2023 20:04
Κεντρικό δελτίο 04/06/2023
Απλησίαστα τα νησιά για τους Έλληνες - Πιο φθηνά στο εξωτερικό
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 04.06.2023 20:26
Απλησίαστα τα νησιά για τους Έλληνες - Πιο φθηνά στο εξωτερικό
Με 16 νέα πρόσωπα το υπουργικό συμβούλιο του Ερντογάν – Τα ελληνοτουρκικά και ο μεσολαβητής Σολτς
Ώρα Ελλάδος... | 05.06.2023 09:59
Με 16 νέα πρόσωπα το υπουργικό συμβούλιο του Ερντογάν – Τα ελληνοτουρκικά και ο μεσολαβητής Σολτς