Τριτοκοσμικές συνθήκες στον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας: Αναβοσβήνουν συνεχώς λαμπάκια - Με μπακαλοτέφτερα η κυκλοφορία
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Ένας από τους μεγαλύτερους σιδηροδρομικούς κόμβους της χώρας, ο σταθμός ΤΧ1 που ενώνει τις γραμμές Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη καθώς και τη γραμμή με κατεύθυνση την Αθήνα και την Φλώρινα λειτουργεί χειροκίνητα και με τους κανονισμούς που ίσχυαν πριν από τριάντα και σαράντα χρόνια.
Χαρακτηριστικό είναι, όπως εξήγησε ο σταθμάρχης Παύλος Πετσάβας, ότι πολλές φορές αν και δίνεται εντολή από το ηλεκτρονικό σύστημα, δεν είναι σαφές αν αυτή έχει πραγματοποιηθεί ή όχι. Επομένως, απαιτείται η παρουσία ανθρώπου ο οποίος θα πρέπει να υλοποιήσει χειροκίνητα την εντολή αυτή.
Όπως καταγγέλλει ο ίδιος, μέσα στο παλαιωμένο κτίριο όπου γίνεται ο έλεγχος διέλευσης των τρένων υπάρχουν ποντίκια ενώ μέσα στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας υπάρχει ποντικοφάρμακο καθώς έχουν μπει μέσα σε αυτόν και καταστρέφουν τα καλώδια.
Τριτοκοσμικές συνθήκες
Μπαίνοντας στο σταθμό, μπροστά τους οι σταθμάρχες έχουν έναν πίνακα με κολλημένες πάνω του αυτοκόλλητες ετικέτες με χειρόγραφα σημειώματα, ενώ η κίνηση γίνεται με μπακαλοτέφτερα. Τα κόκκινα λαμπάκια αναβοσβήνουν μονίμως, όπως και τα φωτόσημα και ελιγμοσήματα στη γραμμή, τα οποία όμως είναι εκτός λειτουργίας.
Όταν το τρένο πατά στις γραμμές η ένδειξη κοκκινίζει στην οθόνη, αλλά «όταν γυρνάμε ένα ψαλίδι δεν σημαίνει ότι είναι ασφαλές». Το λαμπάκι του ψαλιδιού μπορεί να δείξει ότι δεν έχει 'καθίσει' γιατί μπορεί να υπάρχει κάποια μηχανική βλάβη. Το σύστημα της τηλεδιοίκησης καλύπτει τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Στρυμόνα και από τη Σίνδο έως το Πλατύ, ενώ στο τμήμα από Στρυμόνα μέχρι Αλεξανδρούπολη δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση.
Αποτέλεσμα της μη ολοκληρωμένης λειτουργίας της φωτοσήμανσης είναι η κίνηση και η διαχείριση των τρένων να γίνεται με τον ίδιο τρόπο όπως στην περίπτωση της μοιραίας αμαξοστοιχίας που οδήγησε στην εθνική τραγωδία στα Τέμπη.
Ο κίνδυνος ενός ατυχήματος αυξάνεται μετά τις 11 το βράδυ, όταν μένει ένας σταθμάρχης στη βάρδια λόγω έλλειψης προσωπικού. Σύμφωνα με τον κ.Πατσάβα πρέπει άμεσα να ολοκλληρωθεί η φωτοσήμανση και να δοθεί σε λειτουργία το σύστημα ασφαλείας ATCS αλλά και να εκπαιδευτεί το προσωπικό στις νέες τεχνολογίες.
- Έφοδος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων στα γραφεία του ΟΣΕ - Πήρε έγγραφα και ηχογραφημένες συνομιλίες
- Σε αναστολή καθηκόντων και στο Πειθαρχικό οι εμπλεκόμενοι γιατροί για την αναρρωτική στον επιθεωρητή - Τι έδειξε η ΕΔΕ
- Τουρκία: Ανακούφιση κι ενθουσιασμός στην αντιπολίτευση, αμηχανία και στάση αναμονής στην κυβέρνηση μετά την υποψηφιότητα Κιλιτσντάρογλου
- Συνέλαβαν γνωστό συγγραφέα για χρέη προς το Δημόσιο: Εκκρεμούσαν καταδικαστικές αποφάσεις σε βάρος του
- Τέμπη: Οι πρώτες κινήσεις της Επιτροπής - Στελέχη και φορείς απαντούν για παραλείψεις και προβλήματα
- Σούπερ μάρκετ: Αυξημένος κατά 6,9% ο τζίρος τον Ιανουάριο χάρη σε ανατιμήσεις 10%
- Η αισχροκέρδεια μετά τις πλημμύρες στη Θεσσαλία, βάζει «φωτιά» στις τιμές στα οπωροκηπευτικά
- ΣΥΡΙΖΑ: Μάχη μέχρις εσχάτων ανάμεσα σε Κασσελάκη - Αχτσιόγλου δύο 24ώρα πριν τη δεύτερη κάλπη
- Το νέο σκηνικό στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, τα δύσκολα θέματα που πάνε για… αργότερα και τα μηνύματα Μητσοτάκη
- AAΔΕ: Ηλεκτρονικός κλοιός για τα POS - Πρεμιέρα σήμερα για τις δηλώσεις απογραφής των παρόχων
- Κόκκινα δάνεια: Προς παράταση το ενδιάμεσο πρόγραμμα επιδότησης των ευάλωτων που «παγώνει» τον πλειστηριασμό
- Έχετε καταλάβει τι έκανε ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς σε 45 μέρες;
- 10.000 «κομμάτια» κάθε Κυριακή, άυπνος το ΣΚ: Ο Πόντιος που έφτιαξε ένα από τα 50 καλύτερα ζαχαροπλαστεία του κόσμου έκανε 1 και μόνο μεγάλο λάθος

Gowise.gr, Κάνε σύγκριση ανμέσα απο 27 ασφαλιστικές εταιρίεςΑκολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr