MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
Προεκλογικές… εκπτώσεις Ερντογάν: Υπόσχεται φθηνότερο ρεύμα και φυσικό αέριο - Τι είπε για το αεροπλανοφόρο AnadoluΣε καταυλισμό στα Άνω Λιόσια έμεναν οι τρομοκράτες με τους εβραϊκούς στόχους - «Φύλλο και φτερό» το κατάλυμα και τα κινητά τουςΓκουίνεθ Πάλτροου: «Έχασα μισή μέρα σκι» - Η ατάκα που έγινε viral και η επεισοδιακή δίκη για το ατύχημα στο χιονοδρομικό κέντρο«Ψύχραιμη η Πισπιρίγκου όταν έπαθε ανακοπή η Τζωρτζίνα»: Τι κατέθεσε στη δίκη παιδίατρος του Καραμανδάνειου
Homepage |   Ελλάδα   |   16.03.2023 07:00
Τίμος Φακαλής
Τίμος Φακαλής

Συντάκτης

SOS για τη Γέφυρα Σερβίων από την οποία περνούν δεκάδες πολίτες: Κίνδυνος ρωγμών και σε άλλα σημεία της - Τι εξηγούν οι ειδικοί

επόμενο άρθροnext-article

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στατικής επάρκειας και σε άλλα σημεία της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων, της δεύτερης μεγαλύτερης στη χώρα μετά από αυτή του Ρίου-Αντιρρίου, που περνά πάνω από την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου και αποτελεί τμήμα της εθνικής οδού Κοζάνης – Λάρισας, αφήνει ο μηχανικός της Εγνατίας Οδού Α.Ε., Παναγιώτης Πανέτσος. Ο κ. Πανέτσος πραγματοποίησε τεχνική επιθεώρηση μαζί με τον καθηγητή της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Κωνσταντίνο Κατάκαλο στο επίμαχο σημείοτης γέφυρας. Το πρόβλημα στους δύο από τους τέσσερις τένοντές της, μεταξύ του έκτου και έβδομου βάθρου  δεν είχε εντοπιστεί αρχικά, τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν έγιναν οι αυτοψίες ώστε να βρεθεί ο τρόπος με τον οποίον θα ενισχυθεί η γέφυρα εκεί. Οι ρωγμές εντοπίστηκαν σε ένα άνοιγμα της γέφυρας στο άκρο του προβόλου. Εκεί βρέθηκαν κάποιοι κομμένοι οπλισμοί γεγονός που έχει μειώσει την ικανότητα του φέροντος οργανισμού της γέφυρας. Ήδη εδώ και λίγες μέρες απαγορεύεται η κυκλοφορία παντός είδους οχημάτων με μεικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων και έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες επισκευής.

Εξωτερικά δεν φαινόταν το πρόβλημα της γέφυρας

 

«Σε ένα επικίνδυνο σημείο που προσπαθήσαμε να το ανατάξουμε προέκυψε ότι χρειάζεται επικαιροποίηση και θέλει περισσότερα προληπτικά και πιο αυστηρά μέτρα. Ήμασταν πολύ τυχεροί που βρήκαμε αυτή την βλάβη τώρα και όχι αργότερα. Φαντάζεστε να μην την εντοπίζαμε τώρα τι θα γίνονταν...».  Εξωτερικά δεν φαινόταν το πρόβλημα. Και κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει και άλλο πρόβλημα τρωτότητας σε άλλο σημείο της γέφυρας. Για αυτό και θα πρέπει να επιταχυνθούν οι έλεγχοι και στα άλλα σημεία προκειμένου να γίνουν όλες οι ενέργειες ενίσχυσης και να μην υπάρχει κίνδυνος» εξηγεί ο κ. Πανέτσος.

Απαιτούνται πολλοί μήνες για να διερευνηθεί αν έχουν πρόβλημα και άλλα σημεία της γέφυρας 

Οι εργασίες, που ξεκίνησαν στην υψηλή γέφυρα Σερβίων την περασμένη εβδομάδα, αφορούν σε πολύ εξειδικευμένες τεχνικές παρεμβάσεις μεγάλης ισχύος, που θα ενισχύσουν την αντοχή της γέφυρας σε δύο αρθρώσεις της, όπου εντοπίστηκαν σημαντικές ζημιές. Ήδη εγκαθίστανται αισθητήρες για την παρακολούθηση ταλαντώσεων και ρωγμών του φαινομένου σε 6 σημεία, όπου έχει εντοπιστεί το πρόβλημα.

«Αν λύσουμε αυτό το σημείο και αναλάβει ο μελετητής της γενικής αναβάθμισης της γέφυρας να προσχωρήσει σε διερευνήσεις σε πολλά σημεία- μια διαδικασία που απαιτεί που πολλούς μήνες-τότε θα φανεί αν έχει και αλλού αντίστοιχη βλάβη ή δεν έχει. Οπότε τα πράγματα με μια επισκευή και με μια αναβάθμιση θα πάνε την γέφυρα για άλλα 20-30 χρόνια».

Γέφυρα Σερβίων

Όπως εξηγεί ο κ. Πανέτσος πέρα από τα ασφαλτικά, συντηρήσεις δεν έχουν γίνει σε καμιά γέφυρα στις παλιές εθνικές οδούς. Ενδεικτικό είναι ότι η τελευταία επιθεώρηση της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων είχε γίνει το 1995, έπειτα από τον σεισμό του Μαΐου εκείνης της χρονιάς

«Ουσιαστική συντήρηση-όχι απλά αλλάζω ασφαλτικό-δεν ξέρει κανείς να την κάνει. Δεν υπάρχουν προϋπολογισμοί και  αυτή η φιλοσοφία. Μέχρι τώρα είχαμε την φιλοσοφία ότι πάει μόνη της η γέφυρα μέχρι να πεθάνει…. Συντήρηση με τη λογική να κατέβω με ειδική εξέδρα να καθαρίσω τα σκυροδέματα να τα βάψω προληπτικά αυτό δεν έχει γίνει ξανά στην γέφυρα Σερβίων».

Πρόεδρος ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας: Αν δεν υπάρξουν απρόοπτα, η γέφυρα θα επιστρέψει στην κανονικότητα τον επόμενο μήνα

 

Καθησυχαστικός εμφανίζεται από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας Στέργιος Κιάνας. Σύμφωνα με τον ίδιο «οι εργασίες συντήρησης που είναι σε εξέλιξη και η εργολαβία που 'τρέχει' περιμένουμε να ολοκληρωθεί μέσα στον επόμενο μήνα. Από κείνο το σημείο και μετά θεωρώ ότι θα μπούμε στην κανονικότητα». Κρίσιμος παράγοντας για την γέφυρα είναι αν τα προβλήματα της γέφυρας είναι σημειακά ή όχι. «Στην προκειμένη περίπτωση δεν μπορούμε να μιλάμε για κάτι γενικευμένο που θα αποτελέσει και μια λύση να μην πάμε σε λογική συντήρησης αυτής και να μην μπορεί να εξυπηρετήσει τα επόμενα χρόνια τον κόσμο. Δεν θέλω να πιστεύω ότι ισχύει κάτι τέτοιο». Αντίθετα, όπως λέει ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας, σε μια γενικευμένη κατάσταση προβλημάτων της γέφυρας δεν μπορούμε να μιλάμε ότι μπορεί να λυθεί το θέμα τόσο απλά και γρήγορα.

Γέφυρα Σερβίων/ethnos.gr

«Άρα εκεί μπορεί να απαιτηθεί να κλείσει η γέφυρα για κάποιο χρονικό διάστημα. για να διερευνηθεί σε βάθος πότε μπορεί και με τι τρόπο να είναι ξανά ασφαλής για χρήση».

Παρέμβαση Εισαγγελέα για τις ρωγμές στη γέφυρα των Σερβίων

Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για τη Γέφυρα των Σερβίων διατάχθηκε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Κοζάνης μετά την πρόσφατη διαπίστωση ρωγμών στους τένοντές της.

Πιο συγκεκριμένα, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Κοζάνης ζητά να διερευνηθούν αν τα μέτρα που πάρθηκαν διασφαλίζουν συνθήκες ασφαλούς χρήσης της γέφυρας ακόμα και για οχήματα μικρότερα των 3.5 τόνων. Παράλληλα, ζητά να εξεταστεί η ασφάλεια των εναλλακτικών διαδρομών και να ερευνηθούν οι ενέργειες που έχουν γίνει από το 2020 μέχρι και σήμερα καθώς και ποιοι είναι οι λόγοι καθυστέρησης επίλυσης του εν λόγω προβλήματος, καθώς συναφής ποινική δικογραφία σχηματίστηκε και το 2020.

Τέλος, ζητά να διερευνηθεί αν χρειάζεται να ληφθούν ακόμη και μέτρα πλήρους απαγόρευσης της κυκλοφορίας σε περίπτωση που υπάρχει ο παραμικρός κίνδυνος για κατάρρευση. Η έρευνα θα διεξαχθεί από την Αστυνομική Διεύθυνση Κοζάνης.

 

Σημειώνεται ότι ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης απέστειλε αίτημα στον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για να κηρυχθεί η γέφυρα σε κατάσταση επαπειλούμενης έκτακτης ανάγκης ώστε να επισπευστούν οι διαδικασίες αποκατάστασης των ζημιών που εντοπίστηκαν.

Από την πλευρά του, σύμφωνα με το ΑΠΕ -ΜΠΕ ο αστυνομικός διευθυντής Κοζάνης Ηλίας Τσιότσιας δήλωσε ότι αναμένει τις εκθέσεις των εμπειρογνωμόνων και των υπηρεσιών της Περιφέρειας προκειμένου να εκδώσει ακόμη και εντός της ημέρας τα μέτρα τροχαίας που θα περιλαμβάνουν «την πλήρη απαγόρευση της κυκλοφορίας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας».

επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • Κοζάνη
  • γέφυρα
  • Εγνατία Οδός
  • ειδήσεις τώρα
Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!Gowise.gr. Κάνε σύγκριση σε 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Ethnos on Google News
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.grRegister on Ethnos at Google News
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 29.03.2023 09:45
Επίδομα παιδιού: Λάθη στην τελευταία πληρωμή - Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 29.03.2023 07:08
Εμφιαλωμένο νερό, γάλα και αναψυκτικά: Πόσο ακριβαίνουν από 1η Ιουλίου - Το κουπόνι επιστροφής χρημάτων
MENSHOUSE
100 χρόνια μπροστά: Το θαύμα του ελληνικού νησιού που άλλαξε συνήθειες ετών σε λίγους μήνες
MENSHOUSE
«Την έβαλαν να παριστάνει εμένα»: Η ταινία που η Βουγιουκλάκη κατήγγειλε ότι δεν έπαιζε η ίδια, αλλά η… πλάτη μιας άλλης

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
29-03-2023 14:55
Σήμα κινδύνου από τον ΕΦΕΤ: Νιτροζαμίνες σε αλλαντικά και κρέατα μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο
02
29.03.2023 09:00
Δωδεκαμελής ομάδα κτηνιάτρων για το τιγράκι που βρέθηκε σε κάδο: Πού θα μεταφερθεί για να βελτιωθεί η υγεία του
03
29.03.2023 05:45
Εκλογές 2023: Τι θα ισχύσει με τις εξετάσεις στα σχολεία – Θα επηρεαστούν οι Πανελλήνιες;
04
29.03.2023 11:10
Πήρε φωτιά το κρεβάτι ασθενούς στο Νοσοκομείο του Ρίου: Άμεση επέμβαση της Πυροσβεστικής
05
29.03.2023 13:15
Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση στην Ηλεία: Πέντε συλλήψεις - Πληροφορίες πως θα «χτυπούσαν» τα ΕΛΤΑ του Πύργου

POPULAR VIDEOS

Μεσημεριανό δελτίο 29/03/2023
Μεσημεριανό... | 29.03.2023 14:04
Μεσημεριανό δελτίο 29/03/2023
Αρκιοί: Ο μοναδικός μαθητής του νησιού δεν ήταν μόνος στην παρέλαση
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 26.03.2023 14:18
Αρκιοί: Ο μοναδικός μαθητής του νησιού δεν ήταν μόνος στην παρέλαση
Ώρα Ελλάδος 29/03/2023
Ώρα Ελλάδος... | 29.03.2023 09:59
Ώρα Ελλάδος 29/03/2023
Το «φαινόμενο» Σταύρος Γεωργάς που έχει γίνει viral με τα μηνύματά του
Ώρα Ελλάδος... | 29.03.2023 09:21
Το «φαινόμενο» Σταύρος Γεωργάς που έχει γίνει viral με τα μηνύματά του
Κεντρικό δελτίο 28/03/2023
Κεντρικό... | 28.03.2023 19:57
Κεντρικό δελτίο 28/03/2023