Τρένα: «Στον αέρα» η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη σχεδόν ένα μήνα μετά τα Τέμπη - Πότε θα λειτουργήσει πάλι
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Στον «αέρα» παραμένει η επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων σε συγκεκριμένες γραμμές, καθώς το σύστημα επικοινωνίας GSMR παραμένει ανενεργό στους συρμούς σχεδόν ένα μήνα από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Όπως έχει γράψει άλλωστε και το «Έθνος», για την επανεκκίνηση υπάρχουν ερωτηματικά, καθώς καταγράφονται σοβαρά κενά στη ραδιοκάλυψη.
«Εναπόκειται στην ταχύτητα που ο ΟΣΕ θα προχωρήσει αυτή τη διαδικασία με τους πομπούς ούτως ώστε να μην υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα και 1η Απριλίου να έχουμε ξανά τα τρένα στις ράγες» τόνισε στο OPEN ο εργαζόμενος της Hellenic Train και γγ της ΓΣΕΕ, Νίκος Κουτσιούκης.
Από την πλευρά του ο σταθμάρχης Γιάννης Κοκκινάκης, ανέφερε ότι «τα μηχανοστάσια έχουν πάρει φορητά GSMR ώστε να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους».
Το GSMR αν και έχει ήδη τοποθετηθεί σε αρκετούς συρμούς μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σε λειτουργία. Το συγκεκριμένο σύστημα μέχρι σήμερα λειτουργεί αποκλειστικά για επικοινωνία μεταξύ των σταθμών και όχι για εκείνη μεταξύ σταθμών και συρμών.
Από την πλευρά του ο Γιώργος Μανώλης, μέλος ΔΣ Σωματείου Μηχανοδηγών, σημειώνει: «Εμάς μας νοιάζει να υπάρχει ένα οποιοδήποτε σύστημα επικοινωνίας, πιστοποιημένο, το οποίο θα μας εξασφαλίζει ανά πάσα ώρα και στιγμή την επικοινωνία είτε με ένα άλλο τρένο, είτε με τους σταθμούς».
Ο ΟΣΕ έχει ζητήσει από τη ΡΑΣ να πιστοποιήσει φορητές συσκευές GSMR για τους συρμούς, με την Αρχή να απαντά πως είναι μια χρονοβόρα διαδικασία. Από την πλευρά της η επικεφαλής της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, σημειώνει: «Όταν η εθνική αρχή απαξιώνεται και αποκλείεται από τον συντονισμό της επανέναρξης των δρομολογίων είναι αναμενόμενο ότι θα δημιουργηθεί ασυνεννοησία και προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου».
Τα προβλήματα στις σήραγγες
Σε ό,τι αφορά το πρόβλημα των τυφλών σημείων στις σήραγγες ο κ. Κοκκινάκης είπε ότι μπορεί για κάποια σημεία μέσα στις σήραγγες η επικοινωνία να μην πιάνει και να υπάρχει διακοπή. Άλλωστε αυτός είναι ο λόγος που η ΡΑΣ εκλφράζει την αντίρρησή της στο να ξεκινήσουν τα δρομολόγια.
«Υπάρχει ένα άλλο σύστημα το GSM-R, το οποίο έχει αρχίσει να εγκαθίσταται στις αμαξοστοιχίες και στα μηχανοστάσια, ώστε τα τρένα να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους. Πιστεύω ότι σε λίγο καιρό θα εγκατασταθεί στα τρένα, ώστε να έχουν άμεση επικοινωνία και οι σταθμάρχες και τα τρένα μεταξύ τους». Σε κάθε περίπτωση η τοποθέτηση των πομπών αυτών δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την 1η Απριλίου. Σύμφωνα με τον σταθμάρχη η διαδικασία τοποθέτησής τους δεν είναι τόσο χρονοβόρα.
Καταλήγοντας, ο σταθμάρχης σημείωσε ότι «τα τρένα που πάνε για αεροδρόμιο φεύγουν από στον σταθμό Λαρίσης και πάνε στο σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών εκεί έχουμε την τηλεδιοίκηση. Όταν το τρένο πάει στην Οινόη εκεί έχουμε αίτηση γραμμής από σταθμάρχη σε σταθμάρχη. Δηλαδή, ο σταθμάρχης ζητά γραμμή ελεύθερη για να πάει η αμαξοστοιχία. Το ίδιο θα γίνει αύριο, που θα ανοίξει και η γραμμή για το Κιάτο».
- Χείρα φιλίας στην Αθήνα τείνει ο Τσαβούσογλου - Έστειλε ευχετήρια επιστολή για την 25η Μαρτίου
- Λαγονήσι: Τα στοιχεία στα χέρια των Αρχών για τον δράστη που πυροβόλησε τον 16χρονο - Τα νεότερα για την υγεία του παιδιού
- Ανεμοστρόβιλος ισοπέδωσε περιοχές στο δυτικό Μισισίπι: «Η πόλη μας χάθηκε», λένε οι κάτοικοι - Αναφορές για νεκρούς
- Μια μοναδική ιστορία αγάπης! Ο παράλυτος δρομέας Άλεκ Ρόκα που συγκίνησε τον πλανήτη έχει πάντα στο πλευρό του την Μαρί Κάρμε
- Ελλάκτωρ - Intrakat: Ανακοινώνεται το deal της χρονιάς στις κατασκευές με την εξαγορά της Άκτωρ
«Αυτή είναι η απάντηση του κράτους;»: Ξεσπά η αδερφή του 13χρονου με αυτισμό - Τι απαντά ο υφυπουργός Υγείας
Ξεκίνησε η συναυλία για τα Τέμπη: Live streaming η μεγάλη εκδήλωση μνήμης στο Καλλιμάρμαρο
Ανοίγει ο δρόμος για ιδιωτικοποίηση των 22 μικρών αεροδρομίων της χώρας - Μόνο μία προσφορά για τον αερολιμένα Καλαμάτας
Politico: Η Τουρκία πραγματοποιεί βίαιες απελάσεις μεταναστών σε Συρία και Αφγανιστάν με τις «πλάτες» της ΕΕ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr