Πρώην επικεφαλής MI6: Ο κορονοϊός ήταν «ατύχημα» κινεζικού εργαστηρίου
Κορονοϊός/pixabay.com

Πρώην επικεφαλής MI6: Ο κορονοϊός ήταν «ατύχημα» κινεζικού εργαστηρίου

Μπορεί να κοπάζουν για λίγο αλλά ανά τακτά χρονικά διαστήματα έρχονται ξανά στην επιφάνεια οι θεωρίες που θέλουν τον κορονοϊό να μην μεταδόθηκε στον άνθρωπο μέσω κάποιου ζώου αλλά να ήταν αποτέλεσμα πειραματισμών σε εργαστήριο της Κίνας και στη συνέχεια να «ξέφυγε» από τον έλεγχο των επιστημόνων. Σε αυτή την άποψη συνηγορεί και ο πρώην επικεφαλής της βρετανικής υπηρεσίας πληροφοριών MI6, Richard Dearlove, ο οποίος μίλησε αποκλειστικά στην εφημερίδα Telegraph

Σύμφωνα με τον ίδιο, βρίσκεται σε γνώση του μία «σημαντική» νέα επιστημονική αναφορά, από μία ομάδα Νορβηγών και Βρετανών επιστημόνων, η οποία σημειώνει πως βασικά συστατικά της γενετικής αλληλουχίας του ιού «εισήχθησαν» και μπορεί να μην έχουν εξελιχθεί φυσιολογικά. Η έρευνα αυτή, σύμφωνα με τον πρώην επικεφαλής της MI6, μπορεί να αναγκάσει την Κίνα να καταβάλει επανορθώσεις στον υπόλοιπο πλανήτη, τόσο για τους νεκρούς όσο και για την οικονομική καταστροφή που επέφερε ο κορονοϊός διεθνώς. «Αν η Κίνα αποδεχθεί ποτέ την ευθύνη της στο θέμα, θα πρέπει να καταβάλει επανορθώσεις; Νομίζω ότι αυτό θα κάνει κάθε χώρα στον πλανήτη να επαναπροσδιορίσει τις σχέσεις της με την Κίνα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Dearlove. Κατά τον ίδιο, είναι πιθανό οι επιστήμονες να διεξήγαγαν έρευνες σε κορονοϊούς των νυχτερίδων, όταν - άγνωστο πώς - ο ιός που προκαλεί την Covid-19 ξέφυγε από το εργαστήριο. Παράλληλα, όπως σημειώνει, η εν λόγω έρευνα διευκρινίζει ότι οι προσπάθειες ανεύρεσης εμβολίου είναι «καταδικασμένες», καθώς ο ιός δεν έχει κατανοηθεί σωστά από την επιστημονική κοινότητα.

Σύμφωνα με την Telegraph, η συγκεκριμένη έρευνα έχει γραφτεί και αναθεωρηθεί αρκετές φορές. Η πρώιμη εκδοχή ανέφερε ότι «πέραν κάθε αμφιβολίας, ο ιός είναι κατασκευασμένος». Ωστόσο, ένας εκ των συγγραφέων, ο επιστήμονας John Fredrik Moxnes, ζήτησε να αφαιρεθεί το όνομά του από τη μελέτη, θέτοντας ενστάσεις για την αξιοπιστία της, ενώ και άλλοι ακαδημαϊκοί του Λονδίνου έχουν απορρίψει τα συμπεράσματά της.

Παρόλ' αυτά, οι εναπομείναντες συγγραφείς επιμένουν ότι ο ιός φέρει «μοναδικά αποτυπώματα» που δεν μπορούν να έχουν εξελιχθεί φυσιολογικά, από μόνα τους. Η έρευνα δεν έχει γίνει ακόμη δεκτή προς δημοσίευση σε κανένα επιστημονικό περιοδικό