Google Assistant και Αlexa: Οι προσωπικοί σου βοηθοί θα κάνουν μέχρι και «τσεκ-ιν»
Φωτογραφία: Flickr

Google Assistant και Αlexa: Οι προσωπικοί σου βοηθοί θα κάνουν μέχρι και «τσεκ-ιν»

Τελευταία Ενημέρωση
H επέλαση της τεχνητής νοημοσύνης και η χρήση εντολών φωνητικού ελέγχου δημιουργούν νέες τάσεις και ευκαιρίες

H τεχνητή νοημοσύνη εισβάλλει δυναμικά στις ζωές μας δημιουργώντας νέες ευκαιρίες αλλά και προβληματισμούς για το κατά πόσο μπορεί να συμβάλλει θετικά στην καθημερινότητα ή να περιπλέξει τη σχέση ανθρώπου- μηχανής.

Αξιοποιώντας τη δύναμη της έξυπνης τεχνολογίας, μέσω του Internet of Things (IoT) και της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), οι νεότερες καινοτομίες των μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών Google και Amazon ξεκλειδώνουν το δυναμικό κάθε ανθρώπου και προσφέρουν τη δυνατότητα στους χρήστες να ξεπεράσουν τα όρια τους και να ενισχύσουν τη συνδεσιμότητα τους.

Η Amazon είναι πάντα πρόθυμη να μοιραστεί το πόσο καλά πηγαίνει το δημιούργημά τους, η ψηφιακή βοηθός “Alexa“. Σύμφωνα με συνέντευξη ενός υπαλλήλου της εταιρίας, του Dave Limp, στο περιοδικό The Verge, μέχρι τον Ιούνιο είχαν πουληθεί πάνω από 100 εκατομύρια συσκευές εξοπλισμένες με την εν λόγω τεχνολογία.

Οι συσκευές της Amazon με τεχνητή νοημοσύνη, οι οποίες ενσωματώνουν την «έξυπνη» φωνή της Alexa, ήσαν ανάμεσα στα «μπεστ-σέλερ» της φετινής εορταστικής περιόδου στις ευρωπαϊκές αγορές, σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία, ιδίως τα «έξυπνα» ηχεία Echo και Echo Dot.

Η Alexa στέλνει τις φωνητικές εντολές -που οι χρήστες δίνουν μέσω ενός ηχείου Echo ή άλλης «έξυπνης» συσκευής- σε κεντρικούς υπολογιστές της Amazon, οι οποίοι αναλαμβάνουν να καταλάβουν το κάθε μήνυμα και να ανταποκριθούν ανάλογα. Έτσι, η Alexa στη συσκευή του χρήστη μπορεί να δώσει την απάντηση σε μια ερώτηση, να ανάψει ή να κλείσει τα φώτα του σπιτιού (αρκεί και αυτό να είναι «έξυπνο»), να παίξει την επιθυμητή μουσική ή ό,τι άλλο.

Ο προσωπικός ψηφιακός βοηθός Google Assistant, με την τεχνητή νοημοσύνη του, βρίσκεται πια ενσωματωμένος σε περίπου ένα δισεκατομμύριο συσκευές παγκοσμίως, όπως έκανε γνωστό η Google στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης καταναλωτικών ηλεκτρονικών CES στο Λας Βέγκας.

Το Google Assistant δίνει μάχη με τους άλλους «έξυπνους» εικονικούς βοηθούς (Amazon Alexa, Apple Siri, Microsoft Cortana) για διεθνή επικράτηση. Μεταξύ άλλων, έχει εγκατασταθεί σε κινητά τηλέφωνα με λειτουργικό σύστημα Android και iOS, στο Google Home Hub, σε «έξυπνα» ηχεία όπως τα Google Home και σε άλλες «έξυπνες» συσκευές (τηλεοράσεις, ακουστικά, ρολόγια κ.α.).

To Google Assistant - γνωστό και ως «OK Google»- είναι πλέον διαθέσιμο σε 30 γλώσσες και σε 80 χώρες, από μόνο οκτώ γλώσσες και 14 χώρες το 2017. Σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με τη Google, οι ενεργοί χρήστες του ψηφιακού βοηθού έχουν τετραπλασιαστεί μέσα σε ένα έτος.

Το Google Assistant ενσωματώνεται πλέον στους Χάρτες Google τόσο για Android όσο και για iOS, ενώ είναι δυνατό πια να χρησιμοποιηθεί με SMS, WhatsApp, Messenger, Hangouts, Viber, Telegram και Android Messages.

Η εταιρεία παρουσίασε την Τρίτη στην έκθεση CES νέες δυνατότητες του Google Assistant, που βοηθούν τους χρήστες στη δουλειά τους και στα επαγγελματικά ταξίδια τους. Η τελευταία έκδοση του βοηθού, χάρη στη νέα δυνατότητα διερμηνείας Interpreter Mode που θα είναι διαθέσιμη σε λίγες εβδομάδες, θα μπορεί να λειτουργήσει ως διερμηνέας δεκάδων ξένων γλωσσών, παρέχοντας σε πραγματικό χρόνο φωνητική και γραπτή μετάφραση, βοηθώντας τον χρήστη έτσι να προσανατολιστεί και να δραστηριοποιηθεί σε μια ξένη χώρα.

Σύντομα το Google Assistant θα κάνει «τσεκ-ιν» σε πτήσεις και θα αποθηκεύει την κάρτα επιβίβασης. Επίσης η Google συνεργάζεται με αλυσίδες ξενοδοχείων και ταξιδιωτικούς οργανισμούς (Choice, AccorHotels, InterContinental, Εxpedia, Travelclick κ.α.) ώστε ο χρήστης να μπορεί να κλείνει δωμάτιο μέσω Google Assistant - και όλα αυτά με μια φωνητική εντολή.

Στην Ελλάδα δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένοι οι ψηφιακοί βοηθοί. Παρόλα αυτά όμως έχει γίνει μία προσπάθεια από την MLS με την MAIC, η οποία αναγνωρίζει με επιτυχία εντολές στην γλώσσα μας. Το πλήθος “έξυπνων συσκευών” που θα μπορούσαν να συνδεθούν μαζί της είναι προς το παρόν μικρό, και αυτό είναι κάτι που περιορίζει την χρήση της κυρίως στην ψυχαγωγία και την ενημέρωση και όχι τόσο στην διαχείριση συσκευών. Σίγουρα πάντως πρόκειται για μία τεχνολογία που έχει μέλλον μπροστά της και στη χώρα μας.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ