Ιατρική επανάσταση: Μετέτρεψαν καρκινικά κύτταρα σε λίπος

Ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε το συνδυασμό δύο φαρμάκων

Ελβετοί επιστήμονες μετέτρεψαν καρκινικά κύτταρα σε λίπος σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε  σε ακαδημαϊκό έντυπο. Στην έρευνα που συμμετείχαν επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του  Basel,  κατάφεραν να εκμεταλλευτούν την πλαστικότητα  και προσαρμοστικότητα ορισμένων καρκινικών κυττάρων,  κατά τη διάρκεια της φάσης της μετάστασης και να τα μετατρέψουν σε κύτταρα λίπους.

Ως... είθισται τα πειράματα διεξάγονται σε ποντίκια και η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε το συνδυασμό δύο φαρμάκων για να επιτύχει το σκοπό της τα οποία έχουν ήδη εγκριθεί  από τον Αμερικανικό οργανισμό φαρμάκων για χρήση από ανθρώπους.Η θεραπεία δεν κατάφερε να μετατρέψει όλα τα καρκινικά κύτταρα σε λίπος, εν τούτοις σταμάτησε τη μετάσταση του καρκίνου αλλά και την εξάπλωση του, σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψαν οι ερευνητές.

Οι ερευνητές πήραν ποντίκια στα οποία εμφύτευσαν μια επιθετική μορφή ανθρώπινου καρκίνου του μαστού και τους έδωσαν ως θεραπεία ένα διαβητικό φάρμακο που ονομάζεται ροσιγλιταζόνη και ένα αντικαρκινικό φάρμακο που ονομάζεται τραμετινίμπη.

Oι έρευνες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και είναι άγνωστο αν η εν λόγω θεραπεία θα μπορέσει να εφαρμοστεί σε ανθρώπους και σε άλλους τύπους καρκίνου.  Είναι όμως πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι τα δύο φάρμακα χρησιμοποιούνται ήδη στην καταπολέμηση του καρκίνου. Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο ακαδημαϊκό έντυπο «Cancer Cell».

Εάν μελλοντικές μελέτες επιβεβαιώσουν την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων, οι ερευνητές πιστεύουν ότι μπορεί να αξιοποιηθεί σε συνδυασμό «ώστε να καταπολεμηθεί η ανάπτυξη των όγκων αλλά και τη μετάστασή τους», δήλωσε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Basel, Gerhard Christofori.