Facebook προς χρήστες: Δεν πουλάμε τα δεδομένα σας
Facebook (AP)

Facebook προς χρήστες: Δεν πουλάμε τα δεδομένα σας

Τελευταία Ενημέρωση
Άρθρο του Μαρκ Ζάκερμπεργκ στην εφημερίδα «Wall Street Journal»

Λίγες ημέρες προτού γιορτάσει τα 15α γενέθλιά του, το Facebook βγαίνει από μια χρονιά γεμάτη ηχηρά σκάνδαλα και αρνητικά πρωτοσέλιδα, και στα κεντρικά γραφεία της πλατφόρμας στη Σίλικον Βάλεϊ δεν φαίνεται να υπάρχει ιδιαίτερη διάθεση για πανηγυρισμούς και εορτασμούς. Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα με την πρόσφατη απόπειρα του Μαρκ Ζάκερμπεργκ να υπερασπιστεί τη δημοφιλέστερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για πολλοστή φορά, και μάλιστα με έναν ασυνήθιστο τρόπο. Αντί να τοποθετηθεί με μια μακροσκελή δημοσίευση στο ίδιο το Facebook, όπου ο ίδιος ακολουθείται από 119 εκατ. χρήστες, προτίμησε ένα παραδοσιακό μέσο ενημέρωσης, υπογράφοντας ένα πρωτοφανές κεντρικό άρθρο (editorial) 1.000 λέξεων στην εφημερίδα «Wall Street Journal».

Με το κεντρικό άρθρο γνώμης με τίτλο «Τα στοιχεία για το Facebook» («The facts about Facebook»), ο δισεκατομμυριούχος της Σίλικον Βάλεϊ θέλησε να υπερασπιστεί το επιχειρηματικό μοντέλο της πλατφόρμας του που βυθίστηκε στη δίνη μιας σειράς από σκάνδαλα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, με ηχηρότερο το σκάνδαλο με την εταιρεία Cambridge Analytica. «Θέλω να εξηγήσω τις αρχές λειτουργίας μας» ξεκίνησε ο «Ζακ» το πρωτοφανές άρθρο του στον αμερικανικό Τύπο, εστιάζοντας στη διαφημιστική στρατηγική της εταιρείας και τη διαχείριση των δεδομένων των χρηστών.

«Δεν πουλάμε τα δεδομένα του κόσμου, παρότι συχνά γράφεται ότι αυτό κάνουμε» τόνισε ο 34χρονος, παραδεχόμενος παράλληλα ότι η πολιτική προσωπικών δεδομένων μπορεί να μοιάζει αδιαφανής ή να προκαλεί δυσπιστία. «Το να πουλήσουμε τις πληροφορίες των χρηστών σε διαφημιστές θα ήταν αντίθετο στα επιχειρηματικά μας συμφέροντα, επειδή θα μείωνε τη μοναδική αξία της υπηρεσίας μας στους διαφημιστές» σημείωσε. Με τον ευρωπαϊκό κανονισμό προστασίας προσωπικών δεδομένων GDPR να έχει τεθεί σε εφαρμογή και ήδη τον πρώτο κολοσσό να έχει δεχθεί πρόστιμο (Google) και, κυρίως, με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ να εξετάζει την επιβολή προστίμου-ρεκόρ στο Facebook έπειτα από μια έρευνα στην πολιτική απορρήτου της εταιρείας, φαίνεται ότι η διαφάνεια έχει γίνει προτεραιότητα για τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ.

Ωστόσο, οι χρήστες δεν έγιναν ιδιαίτερα «σοφότεροι» μετά την έντυπη παρέμβαση του νεαρού επιχειρηματία. Εξηγώντας πώς λειτουργεί το επιχειρηματικό μοντέλο του Facebook, ο 34χρονος σημείωσε στο άρθρο του ότι η προβολή διαφημίσεων στην πλατφόρμα είναι που της επιτρέπει να προσφέρεται δωρεάν στους χρήστες. Επιπλέον τόνισε ότι το Facebook έχει δώσει στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο για το ποιες διαφημίσεις βλέπουν και ποια δεδομένα τους χρησιμοποιούνται για τη στόχευση των διαφημίσεων, σημειώνοντας μάλιστα ότι η συλλογή δεδομένων γίνεται όχι μόνο για διαφημιστικούς λόγους αλλά και για λόγους «ασφάλειας» και για «εντοπισμό πλαστών λογαριασμών».

«Και όταν εναρμονιζόμενοι με τον ευρωπαϊκό κανονισμό GDPR ζητήσαμε από τους χρήστες την άδεια να χρησιμοποιήσουμε τις πληροφορίες τους για να βελτιώσουμε τις διαφημίσεις που βλέπουν, η συντριπτική πλειονότητα συμφώνησε επειδή προτιμά πιο σχετικές διαφημίσεις» συνέχισε. Η νέα βαρύτητα που δίνει το μέσο κοινωνικής δικτύωσης στην ασφάλεια φαίνεται και από ένα άλλο δημοσίευμα, που έγινε πρώτη είδηση το περασμένο Σαββατοκύριακο: τη σχεδιαζόμενη ενοποίηση της υπηρεσίας ανταλλαγής μηνυμάτων του Facebook (Messenger) με αυτές του WhatsApp και του Instagram, που ανήκουν εδώ και χρόνια στον όμιλο του Ζάκερμπεργκ.

Εκτός από το ότι οι χρήστες θα μπορούν να στέλνουν μηνύματα μεταξύ τους ανάμεσα και στις τρεις δημοφιλείς πλατφόρμες, οι επικοινωνίες αυτές σχεδιάζεται να είναι κρυπτογραφημένες (end-to-end encryption) προσφέροντας περισσότερη ασφάλεια στους χρήστες (η κρυπτογράφηση είναι χαρακτηριστικό των συνομιλιών στο WhatsApp, ενώ το Messenger την ενσωματώνει ως επιλογή ενεργοποιώντας τη λειτουργία «Secret Conversations»). Σύμφωνα με τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, η ενοποίηση MessengerWhatsApp-Instagram είναι ένα προσωπικό στοίχημα του Ζάκερμπεργκ, το οποίο παρουσιάζει μεγάλες τεχνικές δυσκολίες και αναμένεται να υλοποιηθεί έως το τέλος του 2019 ή στις αρχές του επόμενου έτους. 

Ακολουθήστε το ethnos.gr στο Instagram

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ