Δυο νέα είδη νυχτερίδων ανακαλύφθηκαν σε Ευρώπη και Αμερική

Μια διεθνής ομάδα επιστημόνων ανακάλυψε δύο νέα είδη νυχτερίδων, το ένα στην Ευρώπη και το δεύτερο, που θεωρείται "πολύ σπάνιο", σε σπήλαια της Βόρειας Αφρικής, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο δημόσιος οργανισμός έρευνας της Ισπανίας.

Σε όλον τον κόσμο υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 1.000 είδη της τάξης των χειροπτέρων. Οι νυχτερίδες είναι μικρά θηλαστικά, ικανά να λαμβάνουν και να στέλνουν υπέρηχους και μπορούν να πετούν και να προσανατολίζονται στο απόλυτο σκοτάδι.

Το νέο είδος που ανακαλύφθηκε στην Ευρώπη ονομάζεται Myotis crypticus και ζει σε δάση στην Ιταλία, τη Γαλλία, την Ελβετία και την Ισπανία. Το Ανώτατο Συμβούλιο Επιστημονικής Έρευνας (CSIC) της Ισπανίας, που διενήργησε αυτήν την έρευνα, επισημαίνει ότι οι νυχτερίδες αυτές "«φίστανται εντεινόμενες πιέσεις από τον άνθρωπο».

Μέχρι τώρα είχε περάσει απαρατήρητο επειδή στην Ευρώπη υπάρχουν 53 είδη νυχτερίδων, όμως πολλά από αυτά μοιάζουν πάρα πολύ μεταξύ τους, εξήγησε ο ερευνητής Χαβιέρ Χούστε, του βιολογικού σταθμού Ντονιάνα, στη νότια Ισπανία. «Χρειάστηκε επομένως να συγκρίνουμε το γενετικό υλικό τους για να επαληθεύσουμε την ταυτότητά τους», πρόσθεσε.

Χάρη στην ίδια μελέτη ανακαλύφθηκε και ένα δεύτερο είδος νυχτερίδας, η Myotis zenatius, που ζει στη Βόρεια Αφρική και «είναι πολύ σπάνια και απειλούμενη». Έχουν βρεθεί μόνο λίγες αποικίες τους σε σπήλαια στο Μαρόκο και την Αλγερία.

«Είναι πιθανόν να πρέπει ήδη να συμπεριληφθεί στον κατάλογο των ειδών που απειλούνται με εξαφάνιση», τόνισαν οι ερευνητές.