Skip to main content
Κομισιόν: Facebook, Twitter, Google απέτυχαν στην καταπολέμηση των fake news
pixabay

Κομισιόν: Facebook, Twitter, Google απέτυχαν στην καταπολέμηση των fake news

Τελευταία Ενημέρωση
H Επιτροπή ζητάει μεγαλύτερη πρόοδο για τις δεσμεύεις που έχουν αναλάβει

Περισσότερες πληροφορίες για την πρόοδο που έχουν σημειώσει στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων ενόψει των Ευρωεκλογών ζητάει η Κομισιόν από τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες (Google, Facebook και Τwitter) δημοσιεύοντας τις δεύτερες μηνιαίες εκθέσεις τους για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας.

Ο Κώδικας Δεοντολογίας για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες αποτελεί μέρος του σχεδίου δράσης κατά της παραπληροφόρησης που ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Ένωση τον περασμένο Δεκέμβριο για την αντιμετώπιση των απειλών που προκύπτουν από την παραπληροφόρηση ενόψει των Ευρωεκλογών. Οι συγκεκριμένες εταιρίες δεσμεύτηκαν τον περασμένο Οκτώβριο σε εθελοντική βάση να διασφαλίσουν πλήρη διαφάνεια για τις πολιτικές διαφημίσεις, να καταργήσουν ψεύτικους λογαριασμούς και να επικεντρωθούν σε πιο αξιόπιστες πηγές ειδήσεων. Τον Ιανουάριο του 2019 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τις πρώτες εκθέσεις που υπέβαλαν οι υπογράφοντες του Κώδικα Δεοντολογίας κατά της παραπληροφόρησης και θα συνεχίσει να δημοσιεύει αντίστοιχες εκθέσεις μέχρι τις Ευρωεκλογές.

"Πρέπει να δούμε μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Οι πλατφόρμες δεν παρείχαν επαρκείς λεπτομέρειες προκειμένου να αποδείξουν ότι οι νέες πολιτικές και τα καινούργια εργαλεία αναπτύσσονται έγκαιρα και με επαρκείς πόρους σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ" υπογραμμίζουν σε κοινή δήλωσή τους ο αντιπρόεδρος για την ενιαία ψηφιακή αγορά 'Αντρους 'Ανσιπ, η επίτροπος για θέματα δικαιοσύνης, καταναλωτών και ισότητας των φύλων, Βέρα Γιούροβα, ο επίτροπος για την Ένωσης Ασφαλείας Τζούλιαν Κινγκ και η επίτροπος για την Ψηφιακή Οικονομία, Μαρίγια Γκάμπριελ.

Ειδικότερα, η Επιτροπή σημειώνει ότι το Facebook δεν παρείχε τα αποτελέσματα των ενεργειών που εφάρμοσε τον περασμένο μήνα αναφορικά με τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων. Επιπλέον, τονίζει ότι η αναφορά του Facebook για τον Ιανουάριο παρέχει ενημέρωση για περιπτώσεις παρεμβολών από τρίτες χώρες στα κράτη-μέλη της ΕΕ, αλλά δεν αναφέρει τον αριθμό των πλαστών λογαριασμών που καταργήθηκαν λόγω κακόβουλων δραστηριοτήτων που στοχεύουν ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αναφορικά με την Google, σημειώνεται πως παρείχε στοιχεία σχετικά με τις ενέργειες που έγιναν τον Ιανουάριο για να βελτιώσει τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων στην ΕΕ, χωρισμένες ανά κράτος-μέλος. Ωστόσο, τα στοιχεία δεν είναι αρκετά συγκεκριμένα και δεν διευκρινίζουν το βαθμό στον οποίο οι ενέργειες αυτές έγιναν για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης ή για άλλους λόγους (π.χ. παραπλανητική διαφήμιση). Όπως υπογραμμίζει η Επιτροπή, το Twitter δεν έδωσε στοιχεία σχετικά με τις δεσμεύσεις του να βελτιώσει τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ