Skip to main content

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αεροδρόμιο «Κωνσταντινούπολη»: Όνειρο ή εφιάλτης;
Ο Ερντογάν κατά την παρουσίαση-σόου του νέου αεροδρομίου (AP Photo/Emrah Gurel)

Αεροδρόμιο «Κωνσταντινούπολη»: Όνειρο ή εφιάλτης;

Ενώ έχει εγκαινιαστεί από τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ουδείς γνωρίζει αν και πότε θα λειτουργήσει - Δύο είναι οι βασικές αιτίες των συνεχών αναβολών

Ο Τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αρέσκεται να αναφέρεται στα γιγαντιαία έργα που κατασκευάζει και που η Δύση και οι εγχώριοι εχθροί του ζηλεύουν.

Ως τέτοιο εγκαινίασε και το νέο αεροδρόμιο «Κωνσταντινούπολη» στις 29 Οκτωβρίου 2018 και ακόμη κανείς δεν γνωρίζει αν και πότε θα λειτουργήσει, καθώς «από μνημειώδες έργο του Ερντογάν, έχει μετατραπεί σε μνημειώδες πονοκέφαλο».

Αρχικώς η επίσημη λειτουργία του είχε προγραμματιστεί για την 1η Ιανουαρίου 2019, αλλά δεν ήταν έτοιμο. Στη συνέχεια ανακοινώθηκε η 3η Μαρτίου και τώρα η 5η Απριλίου. Θα είναι άραγε έτοιμο να λειτουργήσει σε 3 εβδομάδες;

Οι μηχανικοί και οι κατασκευαστές πολύ αμφιβάλλουν…

Δύο είναι οι βασικές αιτίες των συνεχών αναβολών, σύμφωνα με την ανταποκρίτρια του Open Tv Μαρία Ζαχαράκη.

Ο κακός σχεδιασμός και η οικονομική δυσπραγία.

αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης

Το μεγαλεπήβολο έργο του Τούρκου προέδρου, μπάζει και… νερά, και κινδυνεύει να κριθεί ‘ακατάλληλο’ προς χρήση, και έχει ‘βουλιάξει’ στα χρέη πριν ακόμη τεθεί σε λειτουργία.

Το έδαφος βουλιάζει

Καταρχήν, η τοποθεσία του αεροδρομίου είναι λάθος – για περιβαλλοντικούς λόγους και κυρίως για λόγους υποδομής, λένε οι γεωλόγοι. Η γη πάνω στην οποία κατασκευάστηκε το νέο αεροδρόμιο ‘Κωνσταντινούπολη’ ήταν πριν ορυχεία, με ανισόπεδες επιφάνειες, υγρότοποι και αμμόλοφοι. Η εικόνα από το διάστημα μπορεί να είναι εντυπωσιακή, αλλά οι ειδικοί ανησυχούν για τη σταθερότητα και την ασφάλεια του εδάφους!

Μηχανικός του υπουργείου Μεταφορών της Τουρκίας, μιλώντας στη διαδικτυακή δεξαμενή σκέψης ‘Al Monitor’, είπε χαρακτηριστικά: «Δεν θα ήθελα κανένα μέλος της οικογένειάς μου να πατήσει καν το πόδι του σε αυτό το αεροδρόμιο».

Το έδαφος δεν είναι σταθερό, το αεροδρόμιο έχει χτιστεί πάνω σε υγρότοπους, φωνάζουν οι ειδικοί. Το έδαφος δεν είναι ασφαλές. Τα παγκόσμια στάνταρντς αναφέρουν ότι ένα αεροδρόμιο πρέπει να χτίζεται τουλάχιστον 105 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Στην περίπτωση του νέου αεροδρομίου, το μείωσαν στα 90 μέτρα και τελικά κατέληξε να χτιστεί στα 60 μέτρα ύψος.

Οι ισχυροί άνεμοι κίνδυνος για την ασφάλεια των πτήσεων

Ένα άλλο σοβαρό μειονέκτημα της περιοχής είναι οι ισχυροί άνεμοι που φυσούν περίπου το 1/3 του έτους και φτάνουν τα 45 χιλιόμετρα την ώρα, καθιστώντας άκρως επικίνδυνη την απογείωση ή προσγείωση ενός αεροσκάφους.

Κοινή επωδός; Το νέο αεροδρόμιο χτίστηκε στο χειρότερο σημείο της Κωνσταντινούπολης.

Οι κατασκευαστές ‘φαλίρισαν’

Η κοινοπραξία που ‘διορίστηκε’ από την κυβέρνηση να κατασκευάσει το νέο αεροδρόμιο και να έχει τη διαχείρισή του για τα επόμενα 25 χρόνια ονομάζεται IGA, μία ομάδα 5 εταιρειών (Cengiz, Limak, Mapa/MNG, Kolin Co. και Kalyon. Και οι πέντε κατασκευαστικές είναι γνωστές για τις στενές σχέσεις τους με την τουρκική κυβέρνηση. Η κάθε μία κατείχε το 20% των μετοχών του έργου μέχρι που μία εξ αυτών, η Kolin Co., αποσύρθηκε και πούλησε το μερίδιό της στις άλλες τέσσερις, αφού δεν άντεξε το βαρύ κόστος του έργου.

Ο Μπαχαντίρ Οζγκιούρ, αρθρογράφος της εφημερίδας ‘Ντουβάρ’, θεωρεί ότι «τελείωσε, το αεροδρόμιο φαλίρισε», εκτιμώντας ότι μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές της 31ης Μαρτίου, οι κατασκευάστριες εταιρείες θα αποσυρθούν από το έργο και θα αφήσουν τα χρέη και το κόστος για τη συνέχεια στην κυβέρνηση. Όσο το αεροδρόμιο καθυστερεί να λειτουργήσει, τόσο το χρέος μεγαλώνει και θα πρέπει να το αναλάβει η τουρκική κυβέρνηση, που είναι η εγγυήτρια του project, και κατά συνέπεια αυτό θα πέσει στην πλάτη του κάθε φορολογούμενου Τούρκου πολίτη.

Αλλά ακόμη και να τεθεί κάποια στιγμή σε λειτουργία το αεροδρόμιο, οικονομικοί εμπειρογνώμονες εκτιμούν ότι το νέο αεροδρόμιο που φιλοδοξεί να είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη ακόμη και στον κόσμο, όταν λειτουργήσει πλήρως, δεν θα αποφέρει κέρδη τουλάχιστον μέχρι το 2043.

Άρα, γιατί ο Τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, το διαφημίζει τόσο πολύ, ενώ ακόμη δεν έχει τελειώσει και κανείς δεν γνωρίζει αν θα καταφέρει να λειτουργήσει σωστά και με ασφάλεια; Γιατί πολύ απλά, οι λεπτομέρειες αυτές δεν φτάνουν μέχρι το μέσο ψηφοφόρο και πολίτη και ο ‘αέρας’ του μεγαλεπήβολου (αεροδρομίου), ακόμη και ‘κοπανιστός’, πουλάει…

ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ