Ανακαλύφθηκε άλογο ηλικίας 42.000 ετών που περιείχε υγρό αίμα

Έκπληκτοι έμειναν οι επιστήμονες όταν οι πάγοι στη Σιβηρία αποκάλυψαν ένα νεαρό άλογο ηλικίας 42.000 ετών που περιείχε υγρό αίμα, το αρχαιότερο που έχει ποτέ βρεθεί.

Είναι η δεύτερη φορά που ανακαλύπτεται ζώο της εποχής των πάγων να περιέχει υγρό αίμα. Το 2018 η ίδια επιστημονική ομάδα, με επικεφαλής τον Σεμιόν Γκριγκόριεφ, επικεφαλής του Μουσείου Μαμούθ του Βορειο-Ανατολικού Ομοσπονδιακού Πανεπιστημίου στο Γιακούτσκ της Σιβηρίας, είχε εξάγει υγρό αίμα από αγγεία της καρδιάς ενός μαμούθ ηλικίας 32.000 ετών.

Το νέο αίμα από το πουλάρι είναι κατά περίπου 10.000 παλαιότερο, ενώ οι Ρώσοι και Νοτιοκορεάτες επιστήμονες μπόρεσαν να εξάγουν και ούρα από την ουροδόχο κύστη του ίδιου ζώου, το οποίο εκτιμάται ότι είχε βουλιάξει και πνιγεί μέσα σε λάσπη, η οποία γρήγορα πάγωσε, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες για τη μακρόχρονη διατήρηση του ζώου.

Οι ερευνητές θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα σωματικά υγρά για να κλωνοποιήσουν το εν λόγω αρχαίο είδος αλόγου, όπως ανάλογα σχέδια υπάρχουν για «νεκρανάσταση» και του μαμούθ. Κάτι όμως καθόλου εύκολο, αν όχι αδύνατο, δεδομένου ότι τα ερυθροκύτταρα του αίματος -αντίθετα με τα κύτταρα των μυών και των εσωτερικών οργάνων- δεν περιέχουν πυρήνα με DNA.

Το νεαρό άλογο, που είχε βρεθεί πέρυσι στον κρατήρα Μπαταγκάικα της ανατολικής Σιβηρίας, ήταν ηλικίας μόνο δύο μηνών και είχε ύψος σχεδόν ένα μέτρο, όταν πέθανε. Η κλωνοποίηση του, κατά τους ερευνητές, θα μπορούσε να επιχειρηθεί στο  μέλλον με τη χρήση ενός συγχρόνου αλόγου ως παρένθετης μητέρας, όπως κάτι ανάλογο θα μπορούσε να κάνει ένας θηλυκός ελέφαντας για το μαμούθ όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ