Πανάρχαιοι ιοί ηλικίας 15.000 ετών ανακαλύφθηκαν σε παγετώνα του Θιβέτ
Παγετώνας στο Θιβέτ/(AP Photo/Elizabeth Dalziel)

Πανάρχαιοι ιοί ηλικίας 15.000 ετών ανακαλύφθηκαν σε παγετώνα του Θιβέτ

Τα δύο σενάρια που εξετάζουν οι επιστήμονες

Τα τελευταία 15.000 χρόνια, ένας παγετώνας στο βορειοδυτικό Θιβέτ «φιλοξενεί» κάποιους ασυνήθιστους επισκέπτες: μια «ομάδα» κατεψυγμένων ιών, άγνωστων μέχρι σήμερα στους επιστήμονες. Την ανακάλυψη αυτή έκαναν πρόσφατα ερευνητές οι οποίοι μελέτησαν δύο κορυφές του παγετώνα, όπου και εντόπισαν 28 άγνωστους -έως σήμερα- ιούς

Σύμφωνα με το livescience.com, η περαιτέρω ανάλυση αυτών των ιών θα μπορούσε να βοηθήσει τους επιστήμονες σε δύο επίπεδα. Αρχικά, θα κατανοήσουν ποια στελέχη αναπτύχθηκαν και επιβίωσαν σε διαφορετικά κλίματα και περιβάλλοντα ανά τους αιώνες. Ωστόσο, το δεύτερο σενάριο δεν είναι εξίσου θετικό καθώς, αν ο πάγος λιώσει εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, αυτό θα σήμαινε την απελευθέρωση των παθογόνων οργανισμών στην ατμόσφαιρα, με άγνωστες συνέπειες.

Για τους ερευνητές, δεν αποτελεί έκπληξη ότι ο παγετώνας διατήρησε τους ιούς για τόσες χιλιάδες χρόνια. Ωστόσο, βρίσκουν μια ιδανική ευκαιρία σε αυτή τη συγκυρία να μελετήσουν τον πιθανό αντίκτυπο που θα μπορούσαν να έχουν αυτοί οι ιοί στις άφθονες μικροβιακές ομάδες που υπάρχουν στις μέρες μας.