Χιλιάδες νέα είδη ανακαλύφθηκαν το 2018

Οι επιστήμονες κατέγραψαν τρία νέα είδη αραχνών, το «χέλι-λεοπάρδαλη» και ένα κατακόκκινο είδος κοραλλιού

Με τα οικοσυστήματα να βρίσκονται στο χείλος της καταστροφής εξαιτίας των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και της υπερθέρμανσης του πλανήτη, εντύπωση προκαλούν οι φετινές λίστες με τα νέα είδη που ανακαλύφθηκαν και τα οποία, όπως κάθε χρόνο, ανέρχονται σε δεκάδες χιλιάδες. Οι επιστήμονες που ασχολούνται με την ταξινόμηση των ειδών υπολογίζουν ότι συνολικά η ανθρωπότητα έχει καταγράψει μόλις το 10% των ειδών που ζουν στον πλανήτη μας.

Παράλληλα, οι ειδικοί σημειώνουν πόσο σημαντικό είναι να συνεχιστεί το έργο αυτό, την ώρα που μερικές εκατοντάδες είδη εξαφανίζονται κάθε μέρα τόσο εξαιτίας των διεργασιών της εξέλιξης όσο και εξαιτίας των επιπτώσεων της ανθρώπινης δραστηριότητας στα οικοσυστήματα ανά τον κόσμο. Σε αυτό το πλαίσιο, διάφορες λίστες κυκλοφόρησαν και φέτος με τα πιο εντυπωσιακά νέα είδη που ανακαλύφθηκαν.

Επί παραδείγματι, οι επιστήμονες κατέγραψαν τρία διαφορετικά είδη αραχνών της οικογένειας των Selenopidae. Οι αράχνες αυτές, πληθυσμοί των οποίων εντοπίστηκαν στην Αμερική, την Αφρική, την Αυστραλία και την Ασία, έχουν μια εκπληκτική ιδιότητα. Μπορούν να αλλάζουν την κατεύθυνση της κίνησής τους πιο γρήγορα από κάθε άλλο οργανισμό. Η ταχύτητα με την οποία αλλάζουν κατεύθυνση για να πιάσουν τη λεία τους φτάνει το 1/8 του δευτερολέπτου. Εντυπωσιακό είναι και το νεοανακαλυφθέν Siren reticulata, «χέλι-λεοπάρδαλη» όπως ονομάστηκε (παρότι ανήκει στις σαλαμάνδρες). Το χέλι-λεοπάρδαλη είναι ένα από τα μεγαλύτερα σε μέγεθος είδη που έχουν ανακαλυφθεί στις ΗΠΑ εδώ και περίπου έναν αιώνα και η ανακάλυψή του ήταν κάτι σαν επιβεβαίωση θρύλων περί της ύπαρξης ενός ζώου με τα χαρακτηριστικά του, το οποίο ανά διαστήματα κάτοικοι της Φλόριντα έλεγαν ότι έβλεπαν.

dns0636w0aawrct.jpg