Κορυφώνεται η χριστουγεννιάτικη «μάχη» των σούπερ-μάρκετ
Σούπερ μάρκετ (ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Κορυφώνεται η χριστουγεννιάτικη «μάχη» των σούπερ-μάρκετ

Τελευταία Ενημέρωση
Προσφορές και στοχευµένες προωθητικές ενέργειες σε δηµοφιλή προϊόντα της εποχής τα «όπλα» για την εορταστική πίτα του 1,5 δισ. ευρώ

Στη «µάχη» της χριστουγεννιάτικης αγοράς έχουν ριχθεί τα µεγάλα σούπερ µάρκετ, µε επιπλέον προσφορές και στοχευµένες προωθητικές ενέργειες στα δηµοφιλή προϊόντα της εποχής. Ήδη, τα περισσότερα καταστήµατα έχουν στολισθεί αναλόγως, προκειµένου να τονώσουν την ψυχολογία των καταναλωτών και να τους πείσουν να ξοδέψουν το κάτι παραπάνω.

Η σηµασία που αποδίδεται στη συγκεκριµένη περίοδο είναι µεγάλη, αφού πραγµατοποιείται σχεδόν ο διπλάσιος τζίρος απ’ ό,τι τις υπόλοιπες περιόδους. Υπολογίζεται πως οι συνολικές πωλήσεις των σούπερ µάρκετ στο διάστηµα αυτό µπορεί να φθάσουν µεταξύ 1,2 και 1,5 δισ. ευρώ, όταν τους υπόλοιπους µήνες κατά µέσο όρο δεν υπερβαίνουν τα 800 εκατ. ευρώ.

Σε αντίθεση µε την περσινή χρονιά, που επικρατούσε απαισιοδοξία, φέτος υπάρχουν προσδοκίες για αύξηση της κατανάλωσης. Παράγοντες της αγοράς επισηµαίνουν πως η κατάσταση τα φετινά Χριστούγεννα αναµένεται καλύτερη από την περσινή, και τονίζουν πως η µη περικοπή των συντάξεων σε συνδυασµό µε το κοινωνικό µέρισµα που θα δοθεί µέσα στον ∆εκέµβριο δηµιουργούν τις προϋποθέσεις για τόνωση της ζήτησης. Αυτό βέβαια σε καµία περίπτωση δεν σηµαίνει πως περιµένουν θεαµατική βελτίωση της κατανάλωσης, αφού τα νοικοκυριά έχουν πολλές φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις να καλύψουν έως την εκπνοή του τρέχοντος έτους. «Τα φορολογικά βάρη παραµένουν πολλά για τη µέση ελληνική οικογένεια, η οποία δεν έχει πολλά περιθώρια για περιττές δαπάνες» σηµειώνουν χαρακτηριστικά.

Παρά την αισθητή βελτίωση του κλίµατος, ο δρόµος για την πλήρη ανάκαµψη του λιανεµπορίου παραµένει µακρύς και δύσβατος. Κάποιοι µάλιστα εκτιµούν ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον δυο µε τρία χρόνια έως ότου ο τζίρος της αγοράς να επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα, δηλαδή στην περιοχή των 13 δισ. ευρώ µε 15 δισ. ευρώ από περίπου 9 δισ. ευρώ που είναι σήµερα.

Όπως λένε, η τάση εξισορρόπησης που παρατηρείται το τελευταίο διάστηµα είναι ενθαρρυντική (µεταξύ 2% και 4%), ωστόσο σε µεγάλο βαθµό οφείλεται στην επαναλειτουργία των «νεκρών» δικτύων του Μαρινόπουλου και του Βερόπουλου, υπό την οµπρέλα του Σκλαβενίτη και του My Market, αντίστοιχα. Οποιος αντέξει Μέχρι τότε, ο πόλεµος τιµών αναµένεται να συνεχισθεί µε αµείωτη ένταση ανάµεσα στους µεγάλους παίκτες. Η επαναλειτουργία των καταστηµάτων του Μαρινόπουλου κάτω από την οµπρέλα της οικογένειας Σκλαβενίτη έφερε τα πάνω κάτω και άλλαξε άρδην τα δεδοµένα. Οι επιδόσεις που καταγράφει έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία, υποχρεώνοντας τα στελέχη της εταιρείας να αναθεωρήσουν ελαφρώς τους στόχους τους. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναµένεται πλέον η «απάντηση» της ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία αποτελεί το «αντίπαλο δέος».

Κάποιοι προεξοφλούν πως δεν θα αργήσει η στιγµή που η αλυσίδα θα προχωρήσει σε κάποια ηχηρή εξαγορά, προκειµένου να περάσει ξανά στην πρώτη θέση και να ηγηθεί του κλάδου. Τα βλέµµατα στρέφονται και στην προσπάθεια της οικογένειας Παντελιάδη µε τα My Market, τα οποία κερδίζουν µερίδια µετά την ενσωµάτωση του Βερόπουλου, αλλά και στον Μασούτη, ο οποίος εισήλθε µε φόρα στην πρωτεύουσα µέσα από την απόκτηση της Προµηθευτικής.

Μάλιστα, η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα βάζει ψηλά τον πήχη, στοχεύοντας σε πωλήσεις 1 δισ. ευρώ το 2020. Μετά την «κάθοδο» στην Αθήνα, τη «Μέκκα» της ελληνικής κατανάλωσης, η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σχεδιάζει την επέκτασή της σε νέες γεωγραφικές περιοχές της χώρας που σήµερα δεν έχει παρουσία, κυρίως µέσα από εξαγορές. Υψηλόβαθµο στέλεχος της εταιρείας µιλώντας πρόσφατα στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου καταστήµατος στο Γαλάτσι αποκάλυψε πως γίνονται συζητήσεις µε αρκετές µικροµεσαίες αλυσίδες που βρίσκονται σε διάφορα σηµεία της ελληνικής επικράτειας, οι οποίες όπως είπε θα µπορούσαν να µπουν κάτω από την «οµπρέλα» της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας.

Ανάµεσα σε αυτές, όπως είπε, βρίσκονται η Γουντσίδης στη ∆ράµα, η οποία αριθµεί 16 καταστήµατα εκ των οποίων τα 11 είναι ιδιόκτητα, απασχολεί περισσότερα από 350 άτοµα και έχει τζίρο λίγο κάτω από 50 εκατ. ευρώ, καθώς επίσης η «∆ήµητρα Μάρκετ» στην Κέρκυρα, η οποία διαθέτει δίκτυο 20 καταστηµάτων µε πάνω από 300 άτοµα µόνιµο προσωπικό και πραγµατοποιεί τζίρο περίπου 40 εκατ. ευρώ. Τέλος, στο επίκεντρο βρίσκονται επίσης οι κινήσεις της γερµανικής Lidl, του Γαλαξία αλλά και το εγχείρηµα του οµίλου αγορών Αστέρα µε τη Spar.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ