μετρό, κορονοϊός, Σύνταγμα
(copyright: Eurokinissi)

Γραμμή 4 Μετρό: Δεκτή η προσφορά των Άβαξ - Ghella - Alstom

Τελευταία Ενημέρωση
Η γραμμή 4 του Μετρό αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα ξεκινήσει να υλοποιείται με συνολική προβλεπόμενη δαπάνη που περιλαμβάνει απρόβλεπτα, αναθεώρηση και απολογιστικές εργασίες είναι 1.510.000.000 Ευρώ ενώ η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του Έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.

Ενα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση της επέκτασης του μετρό στην Αθήνα, με την κατασκευή της γραμμής 4 που θα ενώσει το Αλσος Βεΐκου με το Γουδή πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών ων δυο προεπιλεγέντων υποψηφίων αναδόχων, από την α’ φάση του διαγωνισμού, των εταιρειών ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A. και ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA.

Την καλύτερη οικονομική προσφορά για το έργο του 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ, κατέθεσε η κοινοπραξία «ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport» με προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ (με Φ.Π.Α.), έκπτωση 12,19% και τίμημα 1,158 δισ. ευρώ. Η προσφορά της Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi, ανήλθε σε 1.18 δισ. ευρώ με έκπτωση 10,57%.

Η γραμμή 4 του Μετρό αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα ξεκινήσει να υλοποιείται με συνολική προβλεπόμενη δαπάνη που περιλαμβάνει απρόβλεπτα, αναθεώρηση και απολογιστικές εργασίες είναι 1.510.000.000 Ευρώ ενώ η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του Έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.

«Σήμερα, μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, επιτέλους μπαίνει στην τελική φάση το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας: η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας» επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για «ένα έργο που θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, θα διευκολύνει τις μετακινήσεις εκατομμυρίων συμπολιτών μας, με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ένα έργο προϋπολογισμού 1,5 δισ. Ευρώ που θα φέρει ανάπτυξη και θα αναβαθμίσει τις περιοχές απ’ όπου θα περάσει».

Από την πλευρά της η Αττικό Μετρό σημείωσε σε ανακοίνωσή της ότι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών «αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην πορεία υλοποίησης του μεγαλύτερου έργου υποδομής στη χώρα μας, το οποίο θα συμβάλει καταλυτικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών της ευρύτερης περιοχής της Αττικής» σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Αττικό Μετρό.

Πλέον ανοίγει ο δρόμος για τη συνέχιση της διαδικασίας. Θα προηγηθεί δεκαήμερη περίοδος για τηνκατάθεση πιθανών ενστάσεων, ενώ μετά απ΄αυτό το διάστημα θα ακολουθήσει η ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου. Η σύμβαση θα περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο για έγκριση και κατόπιν θα αποσταλεί στη Βουλή.

Για καθυστέρηση 15 μηνών στην προώθηση του διαγωνισμού της γραμμής 4 του μετρό, από το υπουργείο Υποδομών, κάνουν λόγο σε δήλωσή τους ο αρμόδιος Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς και ο αναπληρωτής τομεάρχης Χρήστος Γιαννούλης: «Δεκαπέντε μήνες χρειάστηκαν η κυβέρνηση της αδράνειας, ο κ. Καραμανλής και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ανοίξουν τις οικονομικές προσφορές για το έργο κατασκευής της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας. Για να προχωρήσουν, δηλαδή, έστω ένα βήμα από το σημείο από το οποίο τους το παρέδωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Από τη δημοπράτηση του 2016, τη δημοσίευση του 2017, την επίλυση όλων των μεγάλων και κρίσιμων νομικών και τεχνικών ζητημάτων και την ολοκλήρωση της τεχνικής αξιολόγησης το περασμένο καλοκαίρι, πριν τις εκλογές, φτάσαμε σε μια πανηγυρική ανακοίνωση του κ. Καραμανλή, η οποία απλώς αποδεικνύει την ανεπάρκειά του τονίζουν και καταλήγουν: «Αν δεν μας <τρολάρει>, σίγουρα θα αστειεύεται.

Περιγραφή του έργου

Το Α’ Τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», της νέας γραμμής 4 του μετρό είχε προκηρυχθεί από το 2017 με την εν λόγω τριετία να είναι ταραχώδης από τις ενστάσεις και τις προσφυγές των ενδιαφερομένων στο ΣτΕ. Ο διαγωνισμός κινδύνευσε να ακυρωθεί με στόχο την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει τους παρακάτω 15 νέους υπόγειους σταθμούς:

  • Άλσος Βεΐκου,

  • Γαλάτσι,

  • Ελικώνος,

  • Κυψέλη,

  • Δικαστήρια,

  • Αλεξάνδρας,

  • Εξάρχεια,

  • Ακαδημία,

  • Κολωνάκι,

  • Ευαγγελισμός,

  • Καισαριανή,

  • Πανεπιστημιούπολη,

  • Ιλίσια,

  • Ζωγράφου και

  • Γουδή,

Το έργο επίσης περιλαμβάνει εννέα ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα,σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 13km, σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων, σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 860 μ περίπου. Παράλληλα θα υπάρχουν δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη) και ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

Παράλληλα θα δημιουργηθεί ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων καθώς επίσης και απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τραίνα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής

Ποιο είναι το αντικείμενο της σύμβασης

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης και της Μελέτης Εφαρμογής, η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του Ηλεκτρομηχανολογικού και Σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α΄ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή».

Στο αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνονται ενδεικτικά και όχι περιοριστικά:

  • Το σύνολο των Οριστικών Μελετών, των Μελετών Εφαρμογής και των λοιπών απαιτούμενων μελετών.
  • Πρόσθετες έρευνες (Συμπληρωματική Έρευνα Υπεδάφους (ΣΕΥ).
  • Όλες τις τοπογραφικές μελέτες και εργασίες που απαιτούνται για τις ανάγκες κατασκευής του Έργου.
  • Αξιολόγηση και διαχείριση κινδύνων
  • Κυκλοφοριακές Παρακάμψεις.
  • Διευθέτηση Εργοταξιακών Χώρων – Εργοταξιακές Εγκαταστάσεις.
  • Γεωμηχανική και Δομητική Παρακολούθηση (ΓΔΠ) των κατασκευών του Έργου, της ζώνης επιρροής του και των κτιρίων και κατασκευών εντός αυτής.
  • Ηλεκτρονική Διαχείριση Εγγράφων με κατάλληλο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης εγγράφων (ΣΗΔΕ).
  • Εφαρμογή του συστήματος ΒΙΜ (Μοντελοποίηση Κατασκευαστικών Πληροφοριών) στις μελέτες.
  • Προσωρινές και μόνιμες κατασκευές για τα έργα Πολιτικού Μηχανικού στους σταθμούς, στις σήραγγες, στα φρέατα και στα κτίρια του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
  • Εργασίες βελτίωσης εδαφών και ενίσχυσης των μέτρων άμεσης υποστήριξης των σηράγγων, κλπ, όπως και όπου απαιτείται.
  • Εργασίες εφαρμογής προληπτικών, προστατευτικών ή ακόμα και μέτρων επισκευών όλων των κτηρίων και άλλων υποδομών και κατασκευών λόγω της κατασκευής του Έργου.
  • Αρχιτεκτονικά τελειώματα στους σταθμούς, τα φρέατα και τα κτίρια του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
  • Μόνιμες συνδέσεις κατασκευών με τα δίκτυα Ο.Κ.Ω.
  • Εργασίες αποκατάστασης περιβάλλοντος χώρου σταθμών, φρεάτων, κτιρίων, και λοιπών χώρων στους οποίους έχουν γίνει επεμβάσεις για το Έργο της Γραμμής 4 του Μετρό.
  • Προμήθεια και εγκατάσταση των απαιτούμενων Η/Μ και Σιδηροδρομικών συστημάτων.
  • Προμήθεια, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του απαιτούμενου τροχαίου υλικού.
  • Δοκιμές και θέση σε λειτουργία των Η/Μ και Σιδηροδρομικών συστημάτων.
  • Οργάνωση και παροχή συντήρησης του Έργου.
  • Εκπαίδευση του προσωπικού λειτουργίας και συντήρησης.
  • Προμήθεια των απαιτούμενων ανταλλακτικών του Έργου.

 

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ