Οι ισχυροί του λιανεμπορίου επιλέγουν Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι μεγάλοι του λιανεμπορίου προτιμούν τα αστικά κέντρα, EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Οι ισχυροί του λιανεμπορίου επιλέγουν Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Τελευταία Ενημέρωση

Το κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ανακαλύπτουν ολοένα και περισσότεροι παίκτες του λιανεμπορίου και βέβαια μεγάλες και μεσαίες ξενοδοχειακές μονάδες για να ξεκινήσουν ή να επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους. Η μεγάλη άνοδος του τουρισμού και η διεύρυνση του οικιστικού χαρακτήρα λόγω και της μετασκευής κτηρίων γραφείων και εγκαταλελειμμένων βιομηχανικών χώρων σε συγκροτήματα ενοικιαζόμενων κατοικιών, έχουν αυξήσει το επενδυτικό ενδιαφέρον για το κέντρο. Και με το χρόνο για τις επικείμενες Aυτοδιοικητικές εκλογές να μετράει αντίστροφα, η αναζωογόνηση των κτηρίων και οι αναπλάσεις στο κέντρο της Αθήνας αναμένεται να επανέλθουν δυναμικά στο προσκήνιο.

Ωστόσο, το κενό της πολιτείας φαίνεται ότι έρχεται να καλύψει, ως ένα βαθμό, η ιδιωτική πρωτοβουλία με την υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων από τις οποίες τις πιο σημαντικές παρουσιάζει σήμερα η «Η».

Οι λιανέμποροι

Μία από τις τελευταίες αφίξεις στο κέντρο της Αθήνας αφορά αυτή των καταστημάτων των αλυσίδων Galerie de beaute και Flying Tiger στο ισόγειο του μεγάρου Γεώργιου Μαύρου (διετέλεσε διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος το διάστημα 1964-1966) που βρίσκεται στις οδούς Πανεπιστημίου και 28ης Οκτωβρίου στην Ομόνοια. Η διακοπή λειτουργίας του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας, στο ισόγειο του τετραώροφου κτηρίου, άφησε έναν κενό χώρο επιφάνειας άνω των 700 τ.μ., από τα οποία περίπου 250 τ.μ. καταλαμβάνει, από τον Αύγουστο, κατάστημα της ολλανδικής εταιρείας Flying Tiger.

Στα υπόλοιπα 480 τ.μ. θα λειτουργήσει, το προσεχές διάστημα, κατάστημα της ελληνικής αλυσίδας Galerie de Beaute, ενώ μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του ανακαινισμένου κτηρίου. Το ακίνητο ανήκει στην Εθνική Πανγαία, η οποία άλλαξε χρήση στο ισόγειο και τον υπόγειο όροφο και προχώρησε σε εσωτερικές διαρρυθμίσεις και τροποποιήσεις στις όψεις του κτηρίου. Το κατάστημα Galerie De Beaute θα καταλαμβάνει ισόγειο και υπόγειο 478 τετραγωνικών μέτρων το καθένα, διαθέτοντας βοηθητικό χώρο 130 τ.μ. Αυτό της Tiger θα εκτείνεται σε 247 τ.μ., ενώ οι βοηθητικοί χώροι του θα καταλαμβάνουν 115 τ.μ.

Από τις πρώτες εταιρείες λιανικής που έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην Ομόνοια είναι η αλυσίδα αρτοποιίας Βενέτη που προχώρησε στη δημιουργία καταστήματος στην οδό Δώρου 1, στη θέση του κτηρίου του ιστορικού καφενείου Νέον σε 1.200 τ.μ., αποτελώντας επένδυση 3 εκατ. ευρώ. Μένοντας στην Ομόνοια, η εταιρεία υλοποιεί εργασίες συντήρησης και ανακαίνισης και στο ιστορικό ξενοδοχείο Μπάγκειον, το οποίο έχει χαρακτηριστεί νεότερο μνημείο και είναι ιδιοκτησίας της Μπαγκείου Επιτροπής.

Το διατηρητέο κτήριο του αρχιτέκτονα Β. Τσαγρή στην οδό Μητροπόλεως 72 στην Αθήνα επέλεξε η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος για να δημιουργήσει, αρχές της χρονιάς, κατάστημα τριών επιπέδων (υπόγειο - ισόγειο - πατάρι), με την Ελίν Τεχνική να έχει υλοποιήσει τις απαιτούμενες κατασκευαστικές εργασίες. Εξάλλου, την περασμένη Άνοιξη η εταιρεία παρουσίασε το νέο μοντέλο ανάπτυξης καταστημάτων, με μέγεθος από 100 έως 120 τ.μ., που θα βρίσκεται σε ισόγειο χώρο και θα ονομάζεται “Το δικό σου” ΑΒ Shop & Go. Στόχος της αλυσίδας σουπερμάρκετ είναι μέσω των καταστημάτων αυτών, που θα δημιουργηθούν σε πρώτη φάση στην Αθήνα, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς της στο ολοένα και αυξανόμενο target group των τουριστών και των επισκεπτών στις μεγάλες αυτές πόλεις.

Ισχυρό “χαρτί” και για την αλυσίδα Μασούτης που εξαγόρασε την Προμηθευτική Τροφίμων είναι το κατάστημα της τελευταίας στην οδό Κοραή 3, με τον retailer της Βορείου Ελλάδας να διαθέτει ισχυρό πλάνο ανάπτυξης με δέκα καταστήματα στην Αττική μέσα στο 2019. Το συγκεκριμένο δρόμο γνωρίζει άριστα και η αλυσίδα Κωτσόβολος, η οποία τον Σεπτέμβριο του 2016, εγκαινίασε το τεχνολογικό hub της στη συμβολή των οδών Σταδίου και Κοραή. Η εταιρεία, πριν από περίπου ένα χρόνο, εγκαινίασε ένα ακόμη κατάστημα στο κέντρο του Πειραιά στη συμβολή των οδών Τσαμαδού και Φίλωνος.

Πειραιά ψηφίζει και η Lidl Hellas, η οποία κατά το πρόσφατο παρελθόν, εγκαινίασε την παρουσία της στο κέντρο της πόλης με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ενώ στα σχέδιά της διαθέτει την έναρξη δραστηριοποίησης στο κέντρο της Αθήνας.

Στη Θεσσαλονίκη, η ολοκλήρωση των εργασιών ανακαίνισης της στοάς Μοδιάνο θα οδηγήσει, με χρονικό ορίζοντα τα τέλη 2019-αρχές 2020, στην επαναλειτουργία μίας υπερσύγχρονης -αλλά παραδοσιακής- σκεπαστής αγοράς τροφίμων με δεκάδες καταστήματα. Σήμερα στο χώρο υπάρχουν 124 διαμορφωμένα καταστήματα, ενώ η επένδυση που θα υλοποιηθεί τοποθετείται σε περίπου 4,5-5 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2017 το 43,63% εξ αδιαιρέτου κυριότητας επί του ακινήτου περιήλθε, προς 1,9 εκατ. ευρώ, από το ΤΑΙΠΕΔ στην "One Outlet Α.Ε", στην οποία μετέχουν ο όμιλος εταιρειών Φάις με 65% και η Notos Com με 35%. Το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει εξ αδιαιρέτου σε περίπου 60 ιδιοκτήτες.

Γραφεία και ξενοδοχεία

Το κέντρο της Αθήνας δεν θα μπορούσε να μην προσελκύει projects που σχετίζονται με χώρους γραφείων ή εργασίας, όπως η επένδυση του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, αρχικού προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι η αποκατάσταση του ιστορικού ακινήτου και η κατασκευή ενός πρότυπου τεχνολογικά εξοπλισμένου κτηρίου, όπου σε χώρους πολλαπλών χρήσεων θα φιλοξενούνται οι δραστηριότητες κατά βάση νεοφυών εταιρειών (start ups). Η έναρξη υλοποίησης του έργου εξαρτάται από την έκδοση απόφασης του υπουργού Περιβάλλοντος Γιώργου Σταθάκη σε συνέχεια της θετικής γνωμοδότησης του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής. Γραφειακούς χώρους 1.310 τ.μ. δημιούργησε την περασμένη άνοιξη η ολλανδική εταιρεία Spaces -ανήκει στην IWG- μητρική της Regus που δραστηριοποιείται στην παροχή επαγγελματικών χώρων ευέλικτης εργασίας- στην Στοά Τουρνικιώτη, στην οδό Ερμού 56, στην Αθήνα.

Τα ξενοδοχεία όμως, βρίσκονται σταθερά στην πρώτη θέση όσον αφορά τις νέες επενδύσεις. Μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, όπως η Wyndham που έχει…περικυκλώσει την πλατεία Καραϊσκάκη με τα Wyndham Grand Athens και Wyndham Grand Residences & Suites, αλλά και μικρά αστικά ξενοδοχεία (boutique hotels) ανήκουν στις νέες αφίξεις του αθηναϊκού down town. Σε αυτά αναμένεται να προστεθεί το νέο ξενοδοχείο Academia of Athens, Autograph Collection που θα διαχειρίζεται ο όμιλος Marriot και θα βρίσκεται στη γωνία των οδών Ακαδημίας και Ομήρου. Σε νέα ξενοδοχεία επενδύει η εταιρεία Μπλε Κέδρος του ομίλου Ευμορφίδη (Coco-mat) σε Ακρόπολη και Κολωνάκι, όπως και η ΛΑΜΨΑ του ομίλου Λασκαρίδη που ενδέχεται μέχρι το χειμώνα του 2019 να έχει ολοκληρώσει την μετατροπή του κτηρίου στη συμβολή των οδών Πανεπιστημίου και Κριεζώτου, σε τετράστερο ξενοδοχείο.

Στη Θεσσαλονίκη, μέχρι το καλοκαίρι του 2019, αναμένεται η Grivalia Hospitality να μετατρέψει το ιστορικό ακίνητο Όλυμπος Νάουσα σε boutique hotel με δυναμικότητα 50 δωματίων. Βρίσκεται στην Παλιά Παραλία της Θεσσαλονίκης, στην λεωφόρο Νίκης 5 και αποτελεί επένδυση, της τάξης των 6-7 εκατ. ευρώ.

Γιατί προτιμούν το κέντρο

Σύμφωνα με τους ειδικούς, στην «καρδιά» των μεγάλων αστικών ιστών υπάρχει σημαντικός αριθμός εγκαταλελειμμένων διατηρητέων ή μη κτηρίων τα οποία αποτελούν, σε πολλές περιπτώσεις, επενδυτική ευκαιρία. Την ίδια στιγμή, η μετατροπή πολυάριθμων κτηρίων γραφείων σε boutique hotels και ενοικιαζόμενα διαμερίσματα αυξάνει τον αριθμό των επισκεπτών και δυνάμει καταναλωτών προϊόντων, αγαθών και υπηρεσιών, γεγονός που δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για τη δραστηριοποίηση των παικτών του retail.

“Στόχος είναι να ικανοποιηθεί η ζήτηση από τους εναλλασσόμενους εποχικούς καταναλωτές, τους ξένους επισκέπτες των μεγάλων αστικών κέντρων, οι οποίοι δεν αποτελούν τους παραδοσιακούς πελάτες των μεγάλων ξενοδοχείων” όπως αναφέρει ο Γιώργος Τζιρτζιλάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Αρχιτεκτόνων Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Βάσει, εξάλλου, έρευνας του δικτύου Δανός / BNB, η ζήτηση από εγχώριες και πολυεθνικές εταιρείες λιανικής είναι αυξημένη κυρίως για τις πρώτης κατηγορίας εμπορικές οδούς, όπως η Ερμού όπου κατάστημα ενοικιάστηκε προς 408 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Ενίσχυση της ζήτησης καταγράφει η ίδια έρευνα και για την μίσθωση καταστημάτων γύρω από την Ομόνοια όπου οι αλυσίδες Galerie De Beaute και Tiger συμπληρώνουν την παρουσία brands, όπως Zara, Η&Μ, Sfera, Hondos Center, Zackret, NYX και Calzedonia. Πάντως, τα ενοίκια δεν έχουν αυξηθεί ούτε σε πρώτης ούτε σε δεύτερης κατηγορίας εμπορικούς δρόμους.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ