Οι τρεις «σκόπελοι» στη νέα γραµµή πλεύσης
Φωτογραφία: Pixabay

Οι τρεις «σκόπελοι» στη νέα γραµµή πλεύσης

Η προσέλκυση περισσότερων πλοίων στη γαλανόλευκη σηµαία, η αναβάθµιση των λιµενικών υποδοµών και η αναγέννηση της ελληνικής ναυτοσύνης αποτελούν τα µεγάλα στοιχήµατα του υπουργού Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη

Τρεις ιδιαίτερα απαιτητικούς στόχους, µεταξύ άλλων, καλείται να υπηρετήσει ο νέος υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης: την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σηµαία, την αναβάθµιση των λιµενικών υποδοµών, την αναγέννηση της ελληνικής ναυτοσύνης. Παρότι η πολιτική βούληση υπάρχει, εντούτοις υπάρχει µια σειρά από εµπόδια που πρέπει να ξεπεράσει ο νέος υπουργός.

Ειδικά στο κοµµάτι που αφορά στην ενίσχυση της ελληνικής σηµαίας, τα πράγµατα είναι αρκετά δύσκολα. ∆εν είναι τυχαίο, λένε, πως και η προηγούµενη ηγεσία του υπουργείου παρά τις φιλότιµες προσπάθειες που κατέβαλε δεν µπόρεσε να κάνει τη διαφορά.

Αντίθετα, όπως και ο κ. Πλακιωτάκης επεσήµανε, η ελληνική σηµαία εµφανίζεται ανήµπορη να πείσει ακόµη και τους Ελληνες εφοπλιστές να την εµπιστευθούν, όταν κράτη όπως η Μάλτα πρωτοστατούν και καρπώνονται τα οφέλη. «Ζητούµενο είναι να αναστραφεί η πτωτική τάση» σηµείωσε, προσθέτοντας πως σήµερα τη «γαλανόλευκη» φέρουν περίπου 720 πλοία. Αριθµός που θεωρείται ιδιαίτερα µικρός, εάν αναλογιστεί κανείς πως η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία αριθµεί περίπου 5.000 πλοία και ελέγχει σχεδόν το 20% των θαλάσσιων µεταφορών.

  • Η επιφυλακτικότητα και ο σκεπτικισµός για την ελληνική σηµαία φέρεται να είναι ο µεγαλύτερος «σκόπελος». Ναυτιλιακοί παράγοντες επισηµαίνουν πως η εφοπλιστική κοινότητα δεν έχει πεισθεί για τα πλεονεκτήµατά της, σηµειώνοντας πως χρειάζονται να γίνουν αρκετές τοµές και παρεµβάσεις για να πετύχει το εγχείρηµα. Είναι ενδεικτικό πως έρευνα της ΕΥ, στην οποία συµµετείχαν αρκετοί παράγοντες της ναυτιλιακής βιοµηχανίας, έδειξε ότι πολλοί λίγοι πιστεύουν πως µπορεί να έχουν σηµαντικά πλεονεκτήµατα. Αντίθετα, θεωρούν πως υψώνοντας στα πλοία τους την ελληνική σηµαία θα υπονοµεύσουν την ανταγωνιστικότητά τους, κυρίως λόγω του ρυθµιστικού περιβάλλοντος και της φορολογίας. «Ενα σταθερό, διαφανές και φιλικό προς τις επιχειρήσεις ρυθµιστικό, νοµικό και φορολογικό πλαίσιο είναι βασική προτεραιότητα για την προσέλκυση ναυτιλιακών επιχειρηµατικών δραστηριοτήτων» επισηµαίνουν χαρακτηριστικά.
  • Η αναβάθµιση των λιµενικών υποδοµών στα κεντρικά και περιφερειακά λιµάνια είναι το δεύτερο µεγάλο στοίχηµα της νέας ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας. Ο κ. Πλακιωτάκης κατέστησε σαφές από την πρώτη στιγµή που ανέλαβε ότι το µοντέλο των υποπαραχωρήσεων που επέλεξε η προηγούµενη ηγεσία του υπουργείου δεν είναι κατάλληλο για την αξιοποίηση των λιµανιών. Αντίθετα, σκοπεύει να ακολουθήσει µια διαφορετική προσέγγιση, η οποία θα προβλέπει ειδική µελέτη για κάθε λιµάνι, ώστε να επιλεγεί το βέλτιστο µοντέλο αξιοποίησης. Οπως είπε χαρακτηριστικά σε ενηµερωτική συνάντηση µε δηµοσιογράφους: «∆εν ταιριάζουν οι υποπαραχωρήσεις παντού». Ψηλά στην ατζέντα βρίσκεται και η επίσπευση του master plan του ΟΛΠ, το οποίο προβλέπει σηµαντικές επενδύσεις για την αναβάθµιση των υποδοµών του λιµανιού στον Πειραιά. «Μας ενδιαφέρει να στείλουµε ένα θετικό µήνυµα ότι είµαστε φιλικοί στην προσέλκυση επενδύσεων» είπε σχολιάζοντας τη µεγάλη καθυστέρηση στην έγκρισή του, ξεκαθαρίζοντας πως υπάρχει συγκεκριµένη σύµβαση παραχώρησης που πρέπει να τηρηθεί. Πρόσθεσε ωστόσο πως σε κάθε περίπτωση θα τηρηθεί η νοµιµότητα. Μάλιστα, στις αρχές της περασµένης εβδοµάδας ο κ. Πλακιωτάκης συναντήθηκε µε εκπροσώπους του ΟΛΠ, και φέρεται να αποφασίσθηκε η εκ νέου υποβολή του master plan στην αρµόδια Eπιτροπή Σχεδιασµού Και Ανάπτυξης Λιµένων. Κάτι που θα επισπεύσει τη σχετική αδειοδότηση για το συγκεκριµένο έργο, που αποτελεί προεκλογική δέσµευση και κεντρική επιλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Στη συνάντηση, σύµφωνα µε πληροφορίες, συµµετείχαν ο υπουργός, ο εκπρόσωπος του ΟΛΠ και αναπληρωτής διευθύνων σύµβουλος, Αγγελος Καρακώστας, και ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕ∆ στο ∆Σ του ΟΛΠ και project manager του χαρτοφυλακίου Λιµένων και Μαρίνων, Αθανάσιος Λιάγκος.
  • Οσον αφορά στην ενθάρρυνση των νέων Ελλήνων να προσεγγίσουν το ναυτιλιακό επάγγελµα και την ποντοπόρο ναυτιλία, ο κ. Πλακιωτάκης σηµείωσε πως αποτελεί εθνικό στόχο. Η επίτευξή του είναι µείζονος σηµασίας, καθώς αναµένεται να ενισχύσει την απασχόληση και παράλληλα θα βοηθήσει τα ασφαλιστικά ταµεία. «Πρέπει να σταθούµε όλοι στο ύψος των περιστάσεων. Το στοίχηµα είναι να διατηρηθεί η ελληνική ναυτοσύνη. Με ενδιαφέρει η ενίσχυση και διατήρηση της ελληνικής ναυτοσύνης, που κινδυνεύει. ∆εν χωράνε ούτε προσωπικές, ούτε πολιτικές, ούτε κοµµατικές στρατηγικές. Μέσα σε κλίµα συνεννόησης να βρεθεί λύση. Υπάρχει εθνικό συµφέρον» σηµείωσε µιλώντας σε δηµοσιογράφους, προσθέτοντας πως θέλει µια συνολική συµφωνία µε όλους τους φορείς. Προς αυτή την κατεύθυνση αναµένονται κινήσεις προς την ενίσχυση της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης, υιοθετώντας τις πρακτικές που ισχύουν στις άλλες χώρες. Η ναυτιλιακή κοινότητα και όχι µόνο περιµένει µε ενδιαφέρον τις πρωτοβουλίες του νέου υπουργού. Ο ίδιος, σχολιάζοντας το όραµά του και τον τρόπο που σκοπεύει να κινηθεί ως επικεφαλής του υπουργείου Ναυτιλίας, σηµείωσε πως θέλει να φανεί χρήσιµος και αποτελεσµατικός από την πρώτη µέρα, ενώ τόνισε ότι σκοπεύει να εµπλουτίσει τον µπλε φάκελο που παρέλαβε από τον πρωθυπουργό τις προηγούµενες µέρες µε τις προτεραιότητες του υπουργείου.
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ