Μεγάλη ανάκαμψη για την καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα
Πηγή Έθνος: Αλλαγή στρατηγικής στο θέμα των προσφορών αποφάσισαν τα σούπερ μάρκετ

Μεγάλη ανάκαμψη για την καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα

Τελευταία Ενημέρωση
Αισθητά βελτιώνεται και η εκτίμηση των Ελλήνων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες

Σημαντική ανάκαμψη παρουσίασε στο τρίτο τρίμηνο του 2019 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen, φθάνοντας σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Ειδικότερα, με βάση την έρευνα, «The Conference Conference Board® Global Consumer Confidence», ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης ανήλθε στις 84 μονάδες, ενισχυμένος κατά 12 μονάδες και για πρώτη φορά, πλησιάζοντας σημαντικά τον ευρωπαϊκό δείκτη που είναι στις 88 μονάδες. 

Αισθητά βελτιώνεται και η εκτίμηση των Ελλήνων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, με αύξηση +13 ποσοστιαίες μονάδες (46%) σε σχέση με το 2ο τρίμηνο 2019 ενώ παράλληλα σημαντική μείωση παρατηρείται στο ποσοστό των Ελλήνων που αμφιβάλουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Συγκεκριμένα, το 56% των Ελλήνων πιστεύουν σήμερα ότι η Ελλάδα δεν θα καταφέρει να βγει από την κρίση τον επόμενο χρόνο, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου το 72% εξέφραζε την ανάλογη αμφιβολία.  

Την ίδια ώρα, σταθεροποιημένο από το 1ο τρίμηνο του 2018 παραμένει το ποσοστό των Ελλήνων που πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση (68%). Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, με 3 στους 10 Έλληνες να ανησυχούν για την οικονομία (31%) και την εργασία (31%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την προσωπική υγεία (22%). 

Από εκεί και πέρα, 6 στους 10  Έλληνες (63%) προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι δυο κύριες ενέργειες των Ελλήνων για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται μέσω των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (62%, στα  ίδια επίπεδα με το  3o τρίμηνο 2018) και  στα έξοδα για ρουχισμό (59% σε ανάλογα ποσοστά το 3o τρίμηνο 2018 με 56%). Τέλος , το 54% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, σημαντικά μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (71% το 3o τρίμηνο 2018).

Η ταυτότητα της έρευνας 

Η έρευνα «The Conference Conference Board® Global Consumer Confidence» υλοποιείται σε συνεργασία με τη Nielsen. Συμμετέχουν 32.000 καταναλωτές από 64 χώρες. Το δείγμα αποτελείται από χρήστες internet σε κάθε χώρα που δέχονται να συμμετάσχουν στην έρευνα, έχει quotas στο φύλο και την ηλικία και επιπλέον σταθμίζεται ώστε να είναι αντιπροσωπευτικό των χρηστών internet κάθε χώρας.

Η μέθοδος συλλογής στοιχείων γίνεται μέσω online . Η μέτρηση 3oυ τριμήνου 2019 πραγματοποιήθηκε μεταξύ 15 Αυγούστου και 2 Σεπτεμβρίου 2019. Η έρευνα Global Consumer Confidence καθιερώθηκε το 2005.

Ο βασικός δείκτης της έρευνας (Consumer Confidence Index) υπολογίζεται από 3 επιμέρους μεταβλητές: α) εκτίμηση για την προσωπική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, β) αξιολόγηση περιόδου για την αγορά αγαθών που χρειάζεται το νοικοκυριό, και γ) εκτίμηση για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ