ΙΕΛΚΑ: Για μακρά περίοδο «έκτακτης ανάγκης» ετοιμάζονται οι καταναλωτές
φωτογραφία αρχείου / copyright: APimages

ΙΕΛΚΑ: Για μακρά περίοδο «έκτακτης ανάγκης» ετοιμάζονται οι καταναλωτές

Η πλειοψηφία του κοινού θεωρεί ότι η έκτακτη κατάσταση με τον κοροναϊού θα διαρκέσει περίπου 2 μήνες

Για μακρά περίοδο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης ετοιμάζονται οι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνάς Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) σε δείγμα 1.050 ατόμων για τις καταναλωτικές συνήθειες μετά την εμφάνιση του ιού COVID-19 στην Ελλάδα. Η πλειοψηφία του κοινού θεωρεί ότι η έκτακτη κατάσταση με τον κοροναϊού θα διαρκέσει περίπου 2 μήνες σε ποσοστό 55%, ενώ το 22% ετοιμάζεται για έκτακτη κατάσταση 3 ή 4 μηνών και το 9% για πάνω από 4 μήνες. Όσον αφορά στη διάρκεια της κρίσης, το 86% εκτιμά ότι θα διαρκέσει περισσότερο από 2 μήνες ενώ το υπόλοιπο 14% θεωρεί ότι η κρίση θα διαρκέσει λιγότερο από 1 μήνα.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η οποία διεξήχθη την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου 2020 η κρίση του κοροναϊού άλλαξε άρδην τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, αλλαγές που πιθανότατα θα πάρουν μόνιμο χαρακτήρα και μετά τον τερματισμό της κρίσης. Ήδη, στο πρώτο δεκαπενθήμερο της κρίσης, καταγράφονται μεγάλες και απότομες αλλαγές στις επιλογές που κάνουν οι καταναλωτές.

ielka1.png
Εκτίμηση διάρκειας έκτακτης κατάστασης

Χαρακτηριστικές είναι οι απόψεις σε σχέση με την υγιεινή, οι οποίες είναι και αυτές που επηρεάζονται πιο άμεσα από τις εξελίξεις γύρω από τον κοροναϊό. Το ποσοστό των καταναλωτών που προτιμούν συσκευασμένα προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασίας (χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση) αυξήθηκε από 19% σε 33%.

Το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι φορούν κάποιο είδος μάσκας κατά την επίσκεψη τους στα καταστήματα από μόλις 7% την εβδομάδα 9-12 Μαρτίου αυξήθηκε σε 41% μέσα σε λίγες μέρες. Ενώ στη μέτρηση της περιόδου 9-12 Μαρτίου ένα μόνο μικρό ποσοστό 16% δήλωνε ότι αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση ανάγκης, αυτό το ποσοστό σχεδόν διπλασιάστηκε σε λιγότερο από μία εβδομάδα στο 30%.

Παράλληλα, οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 60%, ελέγχουν περισσότερο την προέλευση των τροφίμων σε ποσοστό 48% ενώ προτιμούν τα κοντινότερα καταστήματα σουπερμάρκετ για τις αγορές τους σε ποσοστό 72%. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην ερώτηση «Αν αύριο το πρωί εξαφανιζόταν ο κοροναϊός και επανερχόμασταν στις προηγούμενες συνθήκες αγοράς, θα διατηρούσατε τις παραπάνω αγοραστικές συνήθειες;» ποσοστό 46% του κοινού δηλώνει ότι συμφωνεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ